Ik kan een origineel merkhorloge kopen wat in Turkije is gekocht. Een garantiebewijs in het Turks is bijgevoegd, evenals een internationale gebruiksaanwijzing en verpakkingsmateriaal. Het horloge is in 2008 in Turkije gekocht omdat daar een lagere prijs werd gevraagd.
Ik weet dat het in Turkije wemelt van de kopieën, maar ik ga er vanuit dat er daar ook officiële dealers zijn die originele horloges verkopen. Heeft iemand hier ervaring mee? Moet er bijvoorbeeld ook een garantiebewijs in het Engels bij zitten? Met alle respect voor de Turkse taal, maar ik kan als Nederlander niet checken wat er op het garantiebewijs staat…
Ik zou ermee naar een officiele dealer bij jou in de buurt gaan en het door hem laten nakijken.
Dan weet je zeker of t een echte is.
Als de verkoper te goeder trouw is werkt ie mee, als ie dat niet wil weet je hoe laat t is
MOet kunnen.
Alleen, het viel mij op dat de prijzen in Turkije niet lager zijn als hier, er is alleen meer ruimte om te onderhandelen in de winkel.
De echte merken hebben ook daar dezelfde prijs als hier.
Ik zag jou stukje over je twijfels over echtheid van het horloge,Het is gekocht bij Pirlant ankara turkije staat ook op het garantie. Check website oris.ch. Er is een Oris dealer 100 meter van mijn huis. Dus we kunnen samen heen.
Doordat er in Turkije erg veel kopieën worden verhandeld, ben ik extra voorzichtig met de aanschaf. Het horloge is in prachtige staat en ik twijfel niet aan de echtheid ervan.
Kortom, ik wil gewoon geen belangrijke zaken over het hoofd zien. Dat was ook de strekking van mijn topic-vraag.
Inmiddels heb ik op de website van Oris inderdaad gezien dat de genoemde Turkse dealer, vermeld op het Turkse garantiebewijs, inderdaad een AD is van Oris(tu).
Een bezoekje aan een Oris dealer in Nederland (garantieregeling + (als we er dan toch zijn) check-up ) moet het licht definitief op groen kunnen zetten (:P)
volgens mij is het wel zo netjes om dit met deze persoon te bespreken en niet achter iemands rug om. zeker niet als de persoon hier ook gewoon op de site zit
MIJN mening hoor gr wilco
volgens mij is het wel zo netjes om dit met deze
persoon te bespreken en niet achter iemands rug
om. zeker niet als de persoon hier ook gewoon op
de site zit
MIJN mening hoor gr wilco
Het forum bied juist de gelegenheid om info en kennis te delen, hier mag dan ook gebruik van gemaakt worden. Er worden geen namen of links geplaatst in het bericht waardoor het mijn inziens meer dan okey is. Maar dit is slechts mijn mening
Veel succes met de mogelijke aanschaf, zie graag de foto’s langskomen!