Waarschijnlijk wel. Maar voor niet “groen” optreden is ook een Rolex prima draagbaar. En dergelijke horloges zijn gewoon populair binnen dit soort clubs.
Dank voor de uitleg in peppie en kokkie taal!
@Steven86
Tuurlijk zijn deze horloges gewild maar dat maakt ze nog geen ‘inzet’ horloges. Dat geldt ook voor de Sinn’s. Alleen de gedachte achter het ontstaan van de modellen is bij Sinn wmb beter dan bij al die GIGN klokjes.
Groeten
Rutger
Kortom, het zijn een reeks limited editions besteld door en/of gemaakt voor een selecte club van professionelen die je best serieus neemt.
Zij hebben dan ook een logo dat meer aanspreekt en meer cool uitstraalt, wat meer is dan wat wij kunnen zeggen over ons logo (hebben we dat trouwens?)
Als militaire eenheid zijn dit soort acties vrij makkelijk te regelen bij bijvoorbeeld Breitling.
Ik meen dat bij een afname van 100 stuks de modellen met een aangepaste dial kan worden geleverd tegen over het algemeen scherpe prijzen.
Ik heb persoonlijk contact met een aantal Britten en heb in een tijdspanne van vijf jaar twee maal de gelegenheid geboden gekregen om een extra model te laten bestellen van zowel de RAF als de RN (Submarine) beide Malen niet op ingegaan omdat de ik van mening ben dat je zelf bij de eenheid moet hebben gediend om er een te dragen.
Binnen de Nederlandse krijgsmacht wordt relatief weinig gebruik van gemaakt omdat het een hoop regelwerk is en de Nederlandse mentaliteit er toch vaak niet een is om veel geld neer te leggen voor een initiatief als dit.
Bij de NLD F-16 vliegers en bij het apache sqn hebben ze een jaar of drie geleden een Hamilton Chrono (volgens mij een x-wind) laten aanpassen. Het apache sqn heeft naar verluid 301 euro per horloge betaald (301 sqn). Werden wel wat foto’s van de levering gemaakt, pure marketing voor het horlogemerk dus.
Met de vraag welk logo WIJ hebben, had ik het over het Horlogeforum
Niet over de lokale Speciale Interventie Eenheid (Belgisch of Nederlands).
links boven in je scherm, het gestileerde horloge logo
Dan wint het GIGN deze competitie.
KCT heeft via Gassan een planet ocean met aangepaste caseback,
Aantal jaar terug alweer.
Correct. Destijds door Gassan verzorgd voor het KCT
Ik neem aan dat er daar meer dan 75 commandos zijn. Dus zeer select, limeted, zelf bij die troepen.
Enkel voor het kader of wie het kon betalen?
Volgens mij gewoon op basis van inschrijving. Kosten eigen rekening.
Dat zal net als bij de CLSK horloges op eigen rekening geweest zijn. De tijden dat “de baas” een horloge voor je kocht, (en zeer van dit niveau) zijn lang verleden tijd.