Horloges van Watchgecko: zijn ze het waard? (en Sinn 356 hommage vraag)

Ze zien er wel mooi uit…
Ik ben ook niet vies van een plakmerk, alleen de prijs vind ik iets té

1 like

Geckota’s zijn prima, ik heb er ooit eens een Flieger gekocht.

Kwalitatief en betaalbaar. Best wel bang for buck wat mij betreft.

1 like

Dan Henry wellicht? Ook leuke chrono’s in die prijsklasse. En omdat het meeste (mecha)quartz is blijft er meer geld over voor afwerking van de kast etc.

1 like

Het is behoorlijk goede kwaliteit, Geckota. Deze heeft dan wel een eta uurwerk. De modellen met Seagull ken ik niet.

7 likes

Iedereen dank voor de goede suggesties.

Neehoor, zou een prima alternatief zijn! Ik zat er al naar te loeren. Wellicht met 39,5 aan de grote kant - het is niet groot maar voor mij zou 38 beter zijn - al vind ik de brede bezel iets minder mooi. Belangrijker nog: niet te krijgen.

Die beperking in maat had ik erbij moeten vermelden trouwens. Ik lijk wel een amateur… Ook wat betreft de prijs. Paarhonderd euro is leuk, alles daarboven geen zin in nu. Dat geldt dus ook voor de Yema, Glycine en Fortis alternatieven, al zijn het stuk voor stuk leuke horloges :ok_hand:t2:

Ik ben tevreden met mijn collectie nu, maar een leuke army of pilot toolwatch mis ik. Mijn Seiko SNK805 gaat er toch snel weer uit en ook de Cwc G10 recent verkocht.

Dit is in de caterogie ‘leuk voor erbij’, vandaar dat ik er niet teveel aan uit wil geven.

1 like

Niet verkeerd bedoeld @Dao maar je bent nu al een paar keer voor een goedkoop alternatief / hommage gegaan en iedere keer kom je daarop terug. Kost je uiteindelijk best wat geld (denk ik) omdat die modellen niet zo waardevast zijn. Ik zou dus door sparen (en dan ook echt sparen en niet allemaal Seiko’s gaan kopen) voor het wat hogere segment.

Bekijk het daarnaast ook eens niet vanuit wat het kost bij aankoop, maar wat het kost bij verkoop. Afschrijving dus. De Fortis die hierboven genoemd wordt, en de Geckota ook, schrijven makkelijk 30% tot 50% af. Dat kost je dus bij verkoop €150 euro. Op Chrono24 zie ik de Sinn nieuw voor €1700 en gebruikt voor €1450 staan. Feitelijk scheelt het dan qua afschrijving dus maar €100 tov het goedkopere spul. Als je dus 2x een goedkoper alternatief hebt gekocht en weer verkocht, ben je dus al duurder uit dan wanneer je meteen voor het waardevaste duurdere gegaan was.

Succes met kiezen wat je gaat doen! Hoop dat je hier iets aan hebt / mee kunt.

1 like

Hmmmmm :thinking: er zit wel wat in ja.

Punt is dat het niet zozeer het sparen is. Ik kan het best missen. Ik heb het er gewoon niet voor over :man_shrugging:t3: Mijn Meistersinger van €1500 (aanbieding gekocht destijds voor €750) is voor mij wel een beetje het matje, daarboven gaat voor mij het leuke er wat vanaf.

Thx voor je verhaal wel, want ik zie zeker je punt hoor!

4 likes


Hoppa: 38 mm, automaat, saffier, € 300.

2 likes

Eerste model is leuk, lekker eigen smoel ook. Die chrono zou ik lekker laten voor wat het is en sparen voor de Sinn.

1 like

Voordeel is dat je ze bijna voor geen verlies kan doorverkopen…

1 like

Deze nu een week om de pols. Puur gekocht om de looks. Best tevreden mee. Lekker kleurtje blauw ook😜

8 likes

8 likes

Ik heb er twee, een Pilot (eta) en onderstaande…
Ben best onder de indruk van de kwaliteit, zeker voor wat je er voor betaald.
Tuurlijk, 't is geen Sinn, maar wel leuk…

6 likes

Die sinn in t blauw al gezien :wink: ?

1 like

Hou op. Mooie prijs ook :sweat_smile:
Maar ik wil voor dat geld gewoon geen horloge kopen haha

1 like

Vind je quartz een probleem? Misschien is de Laco Trier namelijk ook een optie!

2 likes

Verder afschrijven dan dit gaat ie toch niert meer doen :slight_smile: volgens mij. Kunt er altijd vanaf.

1 like

Heel eerlijk? Gewoon niet doen en doorsparen om alsnog de Sinn (tweedehands) te kopen die je graag wil. Ik heb trouwens een 356 (40 Jahre Sinn) en dat is echt een topper.

2 likes

Quartz geen probleem, maar de 42mm wel :sweat_smile: en ik moet zeggen dat ik syringe wijzers hierin mooier had gevonden

Je kunt qua aanschafprijs ook nog ergens tussen een Geckota en Sinn in gaan zitten.
Heeft bijvoorbeeld Orient niet een leuke chronograph ?

1 like