Horloges verzekeren

Hallo mede horloge liefhebbers,

Vandaag met mijn inboedelverzekeraar gebeld, nadat ik vorige week de collectie heb uitgebreid. Nu kom ik erachter dat deze dekkend is tot €7.500 euro. Heeft iemand ervaring met verzekeraars die een verzekering boven dit bedrag aanbieden?
Alvast bedankt voor het meedenken.
Gr Marjanne

4 likes

https://www.horlogeforum.nl/search?q=Verzekeren

Al vaak besproken hier, veel om op in te lezen!

Kan je het bedrag bij je huidige verzekering niet verhogen ?

en waarschijnlijk niet geldig zonder “recente” taxatie…

Uiteindelijk verzekerd bij Nationale Nederlanden.
Hoogte zelf te bepalen, te verzekeren voor vervangingswaarde en met buiten de deur verzekering.
Dus ook op vakantie als de reisberzekering niet toereikend is, wanneer je wordt beroofd, met de fiets onderuit gaat en zelfs als je het horloge ergens vergeet.
Aangifte, factuur overhandigen en klaar.

Tevens zijn andere kostbaarheden, zoals o.a. laptop en smartphone meteen meeverzekerd tot hetzelfde afgesproken bedrag.

Gelukkig nog niks meegemaakt dus kan niks vertellen over service en afhandeling. Telefonisch erg duidelijk te woord gestaan.

4 likes

En de kosten ?

Die hangen af van het gekozen bedrag.
Van vrij laag tot zo’n 40 per maand als je een aardige collectie hebt.
Moet ik ff nakijken.

Meeste risico loop je buiten dus je kan ervoor kiezen om het bedrag ter hoogte van je kostbaarste bezit/horloge te kiezen.

1 like

Ik zit ook bij NN via ING.

Destijds was 15k de max? Dat is dus schijnbaar nu aan te passen?

Blijft hoe dan ook lastig met vintage en tweedehands klokjes en de waarde aantonen.

Heb sinds een jaar een kluis bij DNK, merk dat me dat toch meer rust geeft… uiteraard wel irritant om naar de kluis in de stad te moeten om een klokje te wisselen…

1 like

Ik heb een assurantiekantoor (ZZP) en niet lang geleden een lid prima kunnen helpen met een totaalpakket inclusief een behoorlijke waarde buiten de deur voor een zeer scherp tarief (geen NN). Mocht je meer willen weten mail gerust. Het is toch voor ieder persoonlijk wat hij belangrijk vindt aan het soort verzekeringsproduct. Mijn website is www.vaerewijck.nl.

2 likes

Dank voor de link!

Ja dat lijkt me idd vervelend aangezien ik vaak per dag wissel:slight_smile:

Ah super ga ik naar kijken! Dank voor de tip en eens met dat je hoopt het nooit te hoeven gebruiken maar je weet het niet idd en zeker buiten huis

Ook dat schijnt idd te verschillen, bij ANWB/ unigarant schijnt dat niet nodig te zijn. Echter het helpt bij schademelding altijd imo

Hoppa, ff reclame erin knallen :joy:

1 like

Ah dank voor de tip, ga ik naar kijken:slight_smile:

Nee helaas dat was idd mijn eerste vraag maar dat hadden ze niet meer in hun pakket zitten. Beetje vreemd en jammer omdat ik er naar tevredenheid al lang de verzekering heb lopen

Ik heb veel ervaring met het verzekeren van horloges. Ik ben nl. mede-eigenaar van een assurantiekantoor.

Wil je de horloges alleen binnenshuis verzekeren of ook buitenshuis?

Wil je een verzekering die ook de schade buitenshuis dekt, kijk dan eens naar onze advertentie op het Rolex forum;

https://www.rolexforum.nl/topic.php?id=27090

Deze verzekering is los af te sluiten. Er zijn geen verplichte combinaties van toepassing.

:joy:

3 likes

Misschien is een rechtstreekse link naar onze kostbaarhedenverzekering pagina wel handiger;

https://www.honias.nl/verzekeringen-borger/kostbaarhedenverzekering

Je kunt mij ook contacten.
Tevens voor de taxatie indien nodig.

1 like