Horloges voor smallere (dames) polsjes

Ik heb even een collage gemaakt van alles wat ik heb opgeslagen van wat ik mooi vind:

Ik zie in ieder geval veel blauw :sweat_smile:

Ik ben op dit moment wel fanatiek aan het sparen/op zoek naar een blauwe Datejust van 36 mm, maar ik vind die Omega seamaster ook echt heel tof alleen die is dus wel echt een stuk te groot :sweat_smile: Net als de navitimer en zenith…

4 likes

Vintage Tissot 40502; is 34 mm:

Op vintage gebied is er een hoop mogelijk (hierboven ook al een aantal maal gezegd) maar ik weet niet of vintage iets voor je is. Vooral waterdichtheid is een dingetje; je kunt er meestal niet meer vanuit gaan dat iets waterdicht is.

4 likes

Heb je al gezocht naar een seamaster in 36mm?

Veel smalgepolsten de laatste tijd, hier op HF. :wink:
O.k., de Seastar 36 heb je al. Uitstekende keuze!
Dan is er nog de Certina Action Diver 38.

(is er in diverse kleuren)

En de TAG Heuer Carrera 36mm.

De TAG Heuer Aquaracer in 36mm (TIP!).

Yema Speedgraf (39mm).

Ja en dat zou je nog kunnen kijken voor zoiets: Rolex Oyster Perpetual 34mm. Maar geen idee hoe het zit met beschikbaarheid. Dat weten anderen beter dan ik.

https://rolex.schaapcitroen.nl/rolex-watches/oyster-perpetual/m124200-0001/

Succes en veel plezier met de zoektocht!

2 likes

Op een dames pols vind ik tank modellen wel erg mooi, hoeft niet perse van Cartier te zijn natuurlijk, daarnaast inderdaad vintage horloges ik draag op een 16cm pols trouwens alle maten horloges van 34 tot 44 mm, ik maak me niet zo druk om de maat, als ik het horloge tof vind en hij is groot… Tja dan is dat maar zo! Dus misschien kan je het ook zo bekijken, een vrouw met een groter horloge vind ik niet gek.

1 like

Timex Marlin 34mm??

1962 corum?

Die zwart witte tag heuer is ook wel heel tof :scream::see_no_evil:

1 like

Geen duiker maar ohzo mooi (vind ik dan)

25mm volgens de Ad op ebay

2 likes

Field:

Sport:

Tauchen:

Nette horloges met een twist:

Hopla.

Die laatste is een 29mm damesmodel van de Snowflake, maar dan high accuracy quartz. De middelste is een 37mm dress watch met handwinder die prima unisex is, de eerste een 34mm high accuracy quartz unisex model.

3 likes

of deze lady’s admiral’s cup , ook mooi blauw

Gelukkig is de trend met 45mm plus kast beetje over aan het waaien, zie steeds meer 36mm.
Traska commuter bv 36mm, maar Google heeft veel voorstellen

Je lijkt te houden van veel wijzertjes. En dat gaat moeilijk samen met een kleine maat.

Kijk maar eens naar de Seagul 1963 in 38mm

Ik denk dat 15cm een gewone damespols is … maar goed daar gaat het verder niet over :wink::+1:

vind ik een hele mooie seiko.

1 like

Hij is al eerder genoemd, maar ik vind de 36mm Breitling Chronomat elk mooi en uniek. Denk dat het goed zal staan op een dames pols

1 like

Mijn vrouw heeft de Tudor bb32, ongeveer 13cm pols.

1 like

Fortis Marinemaster M-40, draagt als 38mm.
Met stalen blockbracelet met slideclasp en met horizonstrap er gratis bij.

!

1 like

Vroeger maakten ze veel complexere horloges gewoon in kleine maten (<36mm). Dat vormt echt geen belemmering.