Horloges voor smallere (dames) polsjes

Hi all,

Ik ben nu al een tijdje fanatiek aan het meelezen in verschillende topics en aan het genieten van alle prachtige horloge foto’s die hier geplaatst worden. Ik sla alle horloges die ik heel tof vind ook op, nu zit ik alleen met 1 probleempje. Bijna alle horloges die ik mooi vind hebben een diameter van 41mm of meer en dat ziet er om mijn 15cm pols niet helemaal in verhouding uit…

Ik ben benieuwd of er meer mensen zijn met dit probleem en of jullie misschien leuke inspiratie foto’s hebben van niet al te grote horloges :slight_smile:

5 likes

Zelf draag ik al een tijdje deze 37mm Tissot Seastar

25 likes

Misschien kan je wat voorbeelden laten zien van wat je ongeveer zou willen :slightly_smiling_face:

Mijn vriendin heeft deze twee!

5 likes

Mijn vrouw heeft deze en ook een smalle pols.

2 likes

Glycine heeft tegenwoordig ook mooie modellen in 36 en 39mm

Zoiets?

5 likes

Je moet je datum even goed zetten :wink:.
Maar 37 kan inderdaad heel goed. Is een unisex maat. Veel merken hebben wel wat unisex modellen in de collectie.

Wow scherp :see_no_evil::rofl: Ga ik gelijk doen!

1 like

Is dat de 36mm?

Vind de Datejust wel echt heel tof namelijk, ben er alleen nog niet helemaal uit welke kleur wijzerplaat en hoe oud hij dan maximaal mag zijn… want ik vind de modernere wel wat mooier maar zijn gelijk ook weer wat prijziger natuurlijk :sweat_smile:

2 likes

Dit is inderdaad een 36mm… Een omgebouwde 16234 :grin:

Wat vind je van jaren 60 en 70 horloges? Veel modellen uit die tijd zijn 34mm.

Vintage is wel wat kwetsbaarder dus niet voor elke dag…

Heel mooie dames duiker qua maat en kleur. Valt ook mooi om je pols.

1 like

Een eenvoudige oplossing: go for vintage.
Vintage horloges stralen sowieso al meer soul uit dan nieuwe. En gelukkig snapten horlogemerken toen nog dat een bescheiden kastgrootte veel stijjvoller is dan wat je tegenwoordig ziet. Al is er wel een kleine kentering in gang gezet.

Hier mijn Heuer 2000 uit 1984 : 38mm kast op 16,5 tot 17cm pols.

5 likes

Voor ons is de Cartier Panthère het mooiste dames horloge

Niet helemaal akkoord: een goed onderhouden vintage is na een service net even draagbaar als een nieuw horloge. Meer zelfs: plexiglas was vroeger heel populair en is eenvoudig te vervangen en krasjes zijn weg te poetsen.

Waterdichtheid van dressers vind ik wel een dingetje. Maar misschien ben ik te voorzichtig omdat mijn dressers erfstukken zijn. Ze zijn wel volledig geserviced en lopen dan ook prima op tijd. Maar ermee fietsen door de regen durf ik niet aan met enkel “water resistant”.

Belangrijkste is dat je iets draagt wat je mooi vind :wink:

Mijn vrouw heeft ook een pols omtrek van 15cm

In elk budget is wel wat vinden
Rolex op in 28 … ligt er nog wel zonder wachtlijst of mijn vrouw had geluk.

Omega seamaster 28mm , is wat ouder maar stijlvol en nog wel te vinden.

Oris 65 diver 36mm , erg stijlvol

Tag heuer heeft genoeg tussen 32/36mm

Ook nomos blijft een mooi merk met een aantal goed draagbare modellen voor de smalle pols.

Tudor blackbay 32mm of 36mm …
breitling chronomat in 32mm :+1:
:+1::+1:

1 like

Zoals @anon98360732EV hierboven aangeeft, heb ik ook een 15 cm pols. Ik heb even wat foto’s opgezocht van hoe een aantal van mijn horloges staan op mijn pols.

Breitling Chronomat 32mm

Breitling Superocean 36mm

Omega Seamaster 28mm

En als je via mijn HF profiel mijn berichten bekijkt, kom je ook oa mijn OP 28mm tegen en ergens nog 2 Tag Heuer Aquaracers in 34mm en 32mm.

Mijn advies is om horloges niet op papieren maatspecs af te schrijven, maar te passen. Soms valt het reuze mee (of tegen) :sweat_smile: hoe iets op de pols valt.

Edit: nog een matige foto’s van de Tissot PRX 35mm opgeduikeld :grimacing:

4 likes

Wat voor soort horloges zoek je, is vintage iets?
Top manufacturen hebben indertijd hele fraaie modellen gemaakt.
Daar zijn modellen te vinden in de maten van ongeveer 33 mm.
Vaak in hele mooie staat te vinden, met een goede onderhoud service gaan die nog jaren mee. Geef eens aan waar jouw interesse ligt.