Horlogeschilderij

Horlogeschilderij.

Ik heb denk ik een leuk idee voor verzamelaars van alles wat met horloges heeft te maken.(iedereen heeft een tik)
Ik ben bezig met een schilderij te maken van een dubbelglasruit die aan de bovenzijde is open geslepen,
( A4 formaat ) en daar alle horlogeonderdelen in te doen die ik niet meer gebruikt wel het liefst van metaal of
rvs.Ik heb al aardig wat onderdelen :banden ,kasten dollarklokjes enz. en een hoop modellen die op de Rolex Sub
lijken.Maar mischien heeft iemand nog het een en ander liggen voor het opvullen van mijn schilderij !!!
Bvd en groetjes

P.S Ben bereid om een vergoeding te betalen.(foto volgt nog )

Mijn beste,

Leuk idee om zo je horlogepassie tot uitdrukking te brengen. (tu)

Mocht dit kunstwerk zijn voltooiing naderen en er is nog voldoende energie voor een vervolg, dan geef ik je hierbij nog wat nieuwe inspiratie.
Van één horloge alle onderdelen gedemonteerd in een dubbel-glas lijst van circa 13 X 18 cm, daar om heen een passe-partout rand tot de lijst maat van circa 20 X 24, en ik ben er vrijwel zeker van dat dit een schitterend resultaat oplevert. :wink:

Orologio Signaturis Temporis

Maar hoe zet je die onderdelen dan in die lijst ? Dat snap ik niet zo goed. Toch niet gewoon op een hoopje “gieten” ?
Het zou imho mooi zijn als je er een soort plastic zou kunnen ingieten, dat je zo het effect krijgt van een vliegje dat opgesloten zit in barnsteen. Dus dat al je horloge-onderdelen “zweven”.

Ik denk wel dat je zulks in een hobbywinkel wel kan vinden, ken alleen niet exact de naam van het product.

ik ben ook wel benieuwd…heb je al een foto ?

Apart idee! Ik zal eens kijken of ik misschien nog wat heb liggen, ik heb wel heel veel opgeruimd en weggegooid maar ik zal eens van de week in mijn kasten kijken.

De onderdelen zijn inderdaad op een hoopje in het schilderij gelegd.Dit met het oog opdat, mocht ik nog en onderdeel nodig hebben dat ik het er nog uit kan halen.

En stel nu eens dat Rembrandt, daags nadat hij De Nachtwacht had afgemaakt, een streepje verf nodig zou hebben voor een volgend schilderij. Maar die verf was op; laatste restje gebruikt voor De Nachtwacht! Hou zou de oude meester dat hebben opgelost? :wink:

Het schilderij ligt bij de glashandel ,scherpe kantjes worden er afgeslepen en 2 gaatjes gemaakt voor op te hangen.
Het is inderdaad een leuk idee om een (exploded vieuw te maken ) mogelijk een volgend project.
En als Rembrand net dat likje verf nodig heeft hoop ik dat het de kleur bruin was die is tenslotte altijd op voorraad.:slight_smile: