ik kreeg deze week een mailtje uit Duitsland van Alexander Schonbach, meister-uhrmacher. Hij geeft het weekend van 1 en 2 oktober weer een horlogeworkshop/seminar van twee dagen waarbij het ETA 2824-2 automatisch uurwerk behandeld word voor een hele schappelijke prijs. Een stuk theorie,complete demontage van horloge en uurwerk, reiniging, afregelen en assemblage staat op het programma, inclusief lunch en koffie/thee. Het geheel wordt begeleid door minimaal twee meesterhorlogemakers en het horloge neemt iedere deelnemer daarna mee naar huis. Een naar mijn idee prijstechnisch zeer interessante gelegenheid om kennis van het horloge en binnenwerk op te doen. Bij mijn weten wordt een vergelijkbare workshop i Nederland niet aangeboden, alleen Blancier iets vergelijkbaars maar wel een stuk prijziger
Ik reis de 30e september met plezier twee uurtjes naar Paderborn, mocht er iemand interesse hebben om mee te gaan,dan graag een pb, als er nog plaats is voor dit weekend is meerijden geen probleem.
Lijkt me super interessant. maar hele weekenden kan ik helaas niet.
ben wel benieuwd wat onder een schappelijke prijs wordt verstaan.
Als ik het goed heb nog geen 530 euro incl. horloge
Gewoon uit interesse want het is voor mij wat ver, is deze cursus in het duits of engels (of nederlands) ?
gezien de zeer diverse opkomst van nationaliteiten is het in het engels en duits