Horlogestop...zal het lukken?

Ik heb nog twee exemplaren onderweg en dan moet het klaar zijn met de collectie. Heb met mijzelf afgesproken dat mocht ik een nieuw horloge gaan kopen dit de final grail zal worden. Wellicht verkoop ik er dan een aantal. Vanaf nu geen horloges meer kopen of een Rolex dat is het uitgangspunt. De rust is wel fijn. Ik ga me nu weer toeleggen op het verzamelen van Whiskey…Deze hobby lag vrij stil door deze tik…
Zou ik het volhouden?

24 likes

Goed voornemen, heb zojuist ongeveer hetzelfde besloten, alleen ga ik geld verzamelen😀.

26 likes

Dreski: je kunt wat je wilt! Zo eenvoudig is het. Kom op, man, even de tanden op elkaar.

1 like

Daar ben ik het helemaal mee eens! :smirk:

3 likes

Ik moest wel lachen…verzamel en drink genoeg whisky en de kriebels voor een nieuw horloge zullen snel genoeg volgen. :joy::tumbler_glass:

Maar zonder gekheid…succes met het plan. :+1:

8 likes

Sterkte :slight_smile:

10 likes

Klinkt erg definitief. Ik denk dat mensen zich ontwikkelen tot het eind, of het ultieme horloge van vandaag daar over 20 jaar nog bij past? Ik weet het niet.

Ik geloof nooit zo in plannen. It comes and it goes.

Uiteindelijk wil wel iedereen een Rolex :stuck_out_tongue: .

2 likes

Drink dan niet te veel van die whisky want dan wordt het niks😎

Nee :stuck_out_tongue_closed_eyes:

1 like

Succes, wellicht komt de Rolex sneller dan je denkt. Welke heb je op het oog?

Ik verzamel regelmatig bier, dan krijg je dit soort dingen…

Terwijl ik me een paar maand geleden had voorgenomen om het eens een jaar met alleen een Doxa te proberen…

1 like

Klopt maar ik heb zo veel gehad en weet nu wel wat ik mooi vind. De twee topstukken in mijn verzameling zijn eigenlijk al genoeg.

2f2d52bdfe77c0a2cfee3172e6710440242f3f97_1_281x500

6 likes

Mmmm… horloge tic of alcohol probleem? Ja het zijn beide problemen. Succes! :ok_hand:

7 likes

Vandaag ja… maar of ze dat over 5 jaar nog zijn weet je niet :slight_smile: .

Ik heb altijd een submariner gewild. Die heb ik, en die gaat nooit meer weg. Maar de rest van mijn collectie kan en mag wat fluctueren.

1 like
22 likes

Dat heb ik toch ook wel met die Doxa de rest zien we wel…

:joy:

Na meer dan 300 fluctuaties is het wel eens klaar. Het enige dilemma is of deze twee weg zouden gaan voor een Rolex. Dat betwijfel ik nu nog…De BB58 is gewoon gemaakt voor mij. De Doxa droomde ik al Jaren van.
Een rolex Sub zal er niet snel komen. Ik zie het model zo vaak dat ik er niet meer warm of koud van wordt. Ben meer van een Oyster of Oyster date maar daar wil ik mijn duikers niet voor weg doen.

Koop je die er toch bij :slight_smile: .

Heb ook wel ns naar een witte OP zitten kijken… En als je dan tevreden bent helemaal goed, blijf je dat nog 30 jaar ook perfect.

Maar ik houd zelf niet zo van dit soort plannen… want als je over een half jaar denkt er is een nog mooiere optie beschikbaar dan wil je dat toch gewoon kunnen doen?
Waarom leg je jezelf grenzen op als het niet nodig is?

Prima voornemen. Had al langer zoiets van " less is more " en: als ik iets anders wil moet er eerst iets weg. Zo heb ik in mei-juni 4 horloges verkocht en hiervoor twee horloges teruggekocht.
Nu mag ik van mijzelf nog één Omega kopen in de toekomst. Hier moet het dan bij blijven. En: als ik iets anders wil moet er ook iets weg. Dat blijf in handhaven.
Maar lastig blijft het. Er is zoveel moois! Wat mij erg geholpen heeft is om mezelf te bedenken:
Wat draag ik eigenlijk nog?