Horlogetik

Haha, ik gebruik de ‘versleten’ kopjes ook voor 't reinigen. Lekker makkelijk tussen de gaatjes en gleufjes in de band. “Ook goed achterin poetsen” krijgt zo een hele andere betekenis :wink:

Dat is idd ook een ergenis… :X

DaanL Schreef:

Linker arm tegen lichaam draaien bij deurposten en
muren…check,
Hand losjes aan het stuur bij tramrails of slecht
wegdek…check,
Spelen met de bezel van mn duiker…check,
Horloge af bij het golfen…check (maar dat is
geen echte tik)
Glas meerdere malen per dag poetsen met mijn
overhemd…check

Deze jongen is…geschikt/getikt?

Haha, inderdaad zeer herkenbaar! En dan soms, heeeeeel soms let je toch even niet op en merk je dat je horloge ergens tegenaan stoot… Dan snel kijken of er iets te zien is…

Met de afgelopen zonnige dagen betrap ik mezelf er vaker op, dat voordat ik ergens naar binnen ga, ik eerst even het zonlicht op de lume laat schijnen. Wat gloeit ie daarna mooi :slight_smile:

idem… damn, ik ben ook gek…

Wanneer ik een automaat heb. schud ik vaak met mijn pols om de rotor een slinger te geven en deze te voelen. Dit is echter zo een tik dat ik het ook regelmatig met quartzen en G-Shocks doe. Heel raar gevoel wanneer je dan niets voelt draaien.

Nou als ik dit zo lees ben ik ook dus ook gek, heel veel herkenbare dingen, ik vind het ook prachtig als ik van buiten naar binnen loop dat de lume zo mooi oplicht, tegenwoordig let ik erg op als ik ergens loop dat ik me hand half op me rug draai, bijvoorbeeld in drukke winkels of in de lift oid, als ik effe lekker zit kijken of ik geen krasjes er bij heb, heb niet zoveel horloges dus ik weet precies wat er wel of niet zat, gelukkig ga ik ze steeds netter dragen, dus weinig sporen verder.

En nu is het nog erger met het lekkere weer buiten zitten, en dan in de avond verandere de kleuren en de lichtval op het horloge, ik zit dan vaak lang naar het horloge te kijken en hem te draaien in het licht, en dan me vrouw er mee lastig vallen door te zeggen kijk dan hoe mooi, en vrouwlief zie je dan denken ach het is ze hobby he…ja mooi hoor schat…zegt ze dan :slight_smile:

floris Schreef:
---------- he…ja mooi

hoor schat…zegt ze dan :slight_smile:

lol :smiley: en menen dat ze het doet :wink:

Als er een pakje is gekomen is het feest. Dan gaan ze mij thuis helemaal observeren!
“Moet je geen foto’s maken van het uitpakken?”, is het dan. Dat hebben ze mij namelijk ook eens zien doen.
En als het horloge dan eindelijk uitgepakt is dan willen ze hem natuurlijk allemaal even vasthouden en geven ze het aan elkaar door. Ze houden het dan zo lang mogelijk vast om zogenaamd zo goed mogelijk alles te bekijken voordat ik hem weer terugkrijg. X(

Thehaguedragon Schreef:

Als er een pakje is gekomen is het feest. Dan gaan
ze mij thuis helemaal observeren!
“Moet je geen foto’s maken van het uitpakken?”, is
het dan. Dat hebben ze mij namelijk ook eens zien
doen.
En als het horloge dan eindelijk uitgepakt is dan
willen ze hem natuurlijk allemaal even vasthouden
en geven ze het aan elkaar door. Ze houden het dan
zo lang mogelijk vast om zogenaamd zo goed
mogelijk alles te bekijken voordat ik hem weer
terugkrijg. X(

Dat ken ik ook inderdaad. Mijn dochter vind het vooral leuk het pakje zo lang mogelijk vast te houden zodat ik haar rennend moet achtervolgen om hem z.s.m. open te maken. We zijn echt allemaal gestoord. :smiley:

Inmiddels is mijn vrouw mij een beetje gaan begrijpen, en gaat al meekijken in de etalages van de juweliers.
Wel heeft zij een heel andere smaak, maar wil graag weten wat ik mooi vind en waarom.
En nu ze wat meer horloges, en vooral prijzen heeft gezien, is zij ook van mening dat je lang niet altijd de hoofdprijs hoeft te betalen voor een mooi horloge (netjes uitgedrukt).
Zij is meer van de dresswatches met lichte wijzerplaat, met subdials.
Ik voor mij, als er al een echte dresswatch komt, dan met centrale grote secondenwijzer, evt. lichte dial.
En zij vindt de meeste meistersingers wel mooi (ik vind dat ze gewoon 2 wijzers te weinig hebben).

sorcees MeisterSinger heeft toch ook normale horloges :slight_smile:

Tja, in een gekkenhuis kan ik ook een stelletje gekken verwachten, maar sommige verhalen overtreft m’n verwachtigen. Stelletje rondrennende WISsers, stoomkokende WIS in de wachtrij… geweldig! :)-D

Ik heb deze symptonen nog niet. Blijkbaar ben ik (gelukkig?) normaal, na het lezen van al deze (gestoorde?) reacties. :slight_smile:

Mijn kinderen sleuren me weg bij elke etalage, Op de rand van mij bed schijn ik met mijn zaklamp op mijn Seiko om hem op te laden voor de nacht. De hele dag kijk ik naar wedfeeds van diverse fora.
Verder gaat 't goed.

In spiegelende ruiten van auto’s, etalages, woonhuizen, tramdeuren, bierglazen, koffieautomaten, liften etc je arm draaien en het horloge aan je pols bewonderen…

als ik dat zo allemaal lees, ben ik nog een van de redelijk normale hier op het forum:D

Vrijwel alles wat ik heb gelezen komt mij zeer bekend voor!
Echter deze tik heb ik ook nog:
T-shirtje of polo aan en dan plotseling de eerste regendruppels: gauw mijn horloge ONDER mijn T-shirt…
Hij mocht eens nat worden.
Gestoord of niet…

gebo Schreef:

Vrijwel alles wat ik heb gelezen komt mij zeer
bekend voor!
T-shirtje of polo aan en dan plotseling de eerste
regendruppels: gauw mijn horloge ONDER mijn
T-shirt…
Gestoord of niet…

Huh, ONDER een t-shirt of polo :S… die hebben toch geen mouwen? Loop je er letterlijk als een eenarmige bandiet bij?

Vast een leren bandje :wink:

gebo Schreef:

Vrijwel alles wat ik heb gelezen komt mij zeer
bekend voor!
T-shirtje of polo aan en dan plotseling de eerste
regendruppels: gauw mijn horloge ONDER mijn
T-shirt…
Gestoord of niet…

Nou ik heb het laats nog net niet gedaan, maar ik liep buiten met de honden toen het ineens ging regenen, normaal loop ik rustig nog effe door, maar de hondjes hadden pech deze keer, het horloge mocht niet te nat worden :slight_smile:

Moet er wel bijzeggen dat me vrouw het ook steeds meer gaat begrijpen, ze gaat vaak mee als ik ga passen en kijken, zoizo vind ze de MeisterSingers mooi, en laats bij het passen vroeg ze of er ook een dames model was, dus zaten we samen lekker het zelfde horloge in een andere maat te passen, was wel gezellig :slight_smile: