Horlogetik

Ik ben een beetje gek. Horlogegek, in het bijzonder automaatgek. Ik draag namelijk graag een automaatje. Nu heb ik een tijdje geleden gemerkt dat ik (on-)bewust :S mijn linkerpols met automaatje vaker laat zwaaien tijdens het lopen.
Zo draag ik tassen of spullen rechts of zit m’n rechterhand in m’n broekzak, zodat m’n automaatje lekker kan blijven tollen.

Nog iemand die een beetje ‘getikt’ was.
http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,222854,222867#msg-222867

Ken je iemand of heb je zelf ook een horlogetik?

Ik draag als ik thuis ben altijd 2 horloges( automaten)…een vintage en een jongere/nieuwe…dit om te controleren of de oudjes het mooi blijven doen…het schijnt weinig mensen op te vallen daar ik in al die jaren er pas 2 opmerkingen over heb gehad…en dat ik vaker naar het horloge kijk dan erop zal bij de meeste forumleden een bekend verschijnsel zijn…

Een heel fijne dag allemaal!!

Vandaag de seamster prof en de ufo…

Groet, Justin

Yep, afhankelijk van het horloge wat ik uit de doos trek om te dragen:

• bij een duiker draai ik eerst de ring rond
  • bij een chrono kan ik het na een uurtje dragen niet laten om “start” in te drukken

Wat begon als “even kijken of ie het nog goed doet” is inmiddels gewoonte geworden (:smiley:

En hebben jullie dat ook: Bij een horloge met luminova, deze ff onder een sterk halogeenlampje houden, dan het bed induiken en tegen je echtgenote zeggen: kijk eens naar mijn … luminova ! ! ! :smiley:

Marc-B1 Schreef:

En hebben jullie dat ook: Bij een horloge met
luminova, deze ff onder een sterk halogeenlampje
houden, dan het bed induiken en tegen je
echtgenote zeggen: kijk eens naar mijn …
luminova ! ! ! :smiley:

Ik heb er speciaal deze UV-torch voor gekocht :smiley:

Marco-T Schreef:

Marc-B1 Schreef:

En hebben jullie dat ook: Bij een horloge met
luminova, deze ff onder een sterk
halogeenlampje
houden, dan het bed induiken en tegen je
echtgenote zeggen: kijk eens naar mijn …
luminova ! ! ! :smiley:

Ik heb er speciaal deze UV-torch voor gekocht :smiley:

http://www.wonderfulzone.co.uk/dc_photo/pics/TH/TH
028/TH028_g.jpg

:}:} machtig mooi, jullie zijn gek. Ik heb een keer een mooi luminova shot onder haar neus geduwd… laten we het er op houden dat het mevrouw niet interesseerde :z

of het een tik is weet ik niet maar als ik in een gang links de bocht om ga dan houd ik mijn linkerarm even voor mijn lijf, zodat ik niet langs de muur schuur:)

Voorts als ik op de fiets onderweg ben en het wegdek wordt echt slecht met losgeslagen klinkers enzo, dan houd ik mijn horloge-arm niet aan het stuur.:smiley:
dan maar even nog voorzichtiger fietsen…

Groet
Herman

1 like

Linker arm tegen lichaam draaien bij deurposten en muren…check,
Hand losjes aan het stuur bij tramrails of slecht wegdek…check,
Spelen met de bezel van mn duiker…check,
Horloge af bij het golfen…check (maar dat is geen echte tik)
Glas meerdere malen per dag poetsen met mijn overhemd…check

Deze jongen is…geschikt/getikt?

idem, idem, idem, golfen (horloge afhankelijk) meestal om, idem…

geef mij ook dat stempeltje maar…

Haha, dat van DaanL ging ook door m’n hoofd.

Lume… check.
Muur… check.
Bezel… check.

Jongens, busje komt zo! :wink:

Ik heb er nog 1 ontdekt http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,223625,223741#msg-223741:
Ik kan er niet tegen als een andere functie op m’n klokje niet goed staat. Dus een maanphase moet ook juist staan. Een GMT functie mag ook noooooit :+ op een willekeurige tijd of stad staan. Gek genoeg zit 't ergens diep van binnen, want ben me er pas in die post echt bewust van geworden :stuck_out_tongue:

DaanL Schreef:

Linker arm tegen lichaam draaien bij deurposten en
muren…check,
Hand losjes aan het stuur bij tramrails of slecht
wegdek…check,
Spelen met de bezel van mn duiker…check,
Horloge af bij het golfen…check (maar dat is
geen echte tik)
Glas meerdere malen per dag poetsen met mijn
overhemd…check

Deze jongen is…geschikt/getikt?

Hahahahaha, dat klinkt érg bekend. Gelukkig ben ik niet de enige…

Volgens mij zijn jullie allemaal getikt. “zei de gek”:D:D

Tja compulsieve gedragsstoornissen zou ik denken, erg dwangmatig allemaal. :stuck_out_tongue:
Mogelijk in combinatie met orale fixatie, roken, eten, (teveel) drinken tengevolge van een tekort aan moedermelk in de jonge jaren :)o Gelukkig kijk ik zelf alleen maar of de uren en minuten wijzer in een kaarsrechte lijn staan bij resp. 12 en 6 uur :smiley:

LeenV Schreef:

Tja compulsieve gedragsstoornissen zou ik denken,
erg dwangmatig allemaal. :stuck_out_tongue: Gelukkig kijk ik zelf
alleen maar of de uren en minuten wijzer in een
kaarsrechte lijn staan bij resp. 12 en 6 uur :smiley:

:o

Gelukkig heb ik alleen een hele la vol met de ZACHTSTE Kleenextissues, en neem met een klein druppie Dreft , en wat lauw water daar ELKE avond het gehele horloge mee af…:sunglasses:

LeenV Schreef:

Tja compulsieve gedragsstoornissen zou ik denken,
erg dwangmatig allemaal. :stuck_out_tongue:
Mogelijk in combinatie met orale fixatie, roken,
eten, (teveel) drinken tengevolge van een tekort
aan moedermelk in de jonge jaren :)o Gelukkig
kijk ik zelf alleen maar of de uren en minuten
wijzer in een kaarsrechte lijn staan bij resp. 12
en 6 uur

Beste Leen,

Te weinig moedermelk kan het bij niet aan gelegen hebben. Volgens de schriftjes die mijn moeder destijds bijhield heb ik meer als 30 liter moedermelk gedronken:D

en roken en alcohol drinken doe ik niet (van dat uitgespaarde geld heb ik nu een fraai collectie horloges.:D:)

Groet

Herman

Hier helemaal hetzelfde.
En hoewel ik talloze malen per dag op mijn klok kijk, weeet ik zelden hoe laat het is… :slight_smile:

wel leuk zo’n stelletje medegestoorden, voel me gelukkig niet alleen X(

Volgens mij tikken jullie niet,maar alleen het horloge;)X(

Ik gebruik m’n sonische tandenborstel vaker voor m’n klokken dan voor m’n gebit :smiley:

ja, mea culpa…leuk in de tent met luminova en zaklamp…tot mijn vrouw zegt of ik aub dat ding wil weg doen (seiko monster…)