Horlogetrip

Vandaag door Nederland ‘gecrossed’ voor horloge. In vogelvlucht:

-Bij Bode plating geweest voor het vergulden van mijn kroon. Naar verwachting heb ik em volgende week weer terug. Ben benieuwd naar het resultaat. Alleen nog wel wachten op m’n vervangende Magrette om em er weer op te kunnen zetten.
Bedankt cmejewellery voor de tip :)-D

-Bij Horloge.nl geweest en vriendelijk begroet door Marco. De heren waren druk met de verbouwing bezig. Zag er goed uit!
Even lekker over klokjes gebabbeld en erg verrassend was dat ze nieuwe merken in een hoger segment aan het assortiment hebben toegevoegd. Daardoor onverwachts eindelijk eens een Max Bill in handen kunnen hebben en een paar Glycine’s kunnen bekijken IRL.
Verder hadden ze leuke ideeen, zoals thema dagen. Men is nog met de details bezig, maar ik denk dat het S-virus weer flink gaat aanslaan. :wink:

-In de iets latere lunchafspraak bij Max z’n stoere Steinhart Apollon bekeken. Wat een gave klok, doch een stukkie te fors voor mijn poljes. Wat een domper was dat. :frowning:
Maar zeer gezellig gekletst en hij heeft mijn Magrette Bronze (uhm… ik bedoel Brass:+) bekeken. Max kwam met een in mijn optiek leuk idee. Magrette maakt van die hele mooie gegraveerde kasten met Nieuw Zeelandse trekjes. Inheemse goden, oud symboliek, kunstzinnige tattoo’s, allemaal zeer mooie en interessante creaties. Stel je voor, als zoiets op een bronzen kast gedaan zou worden. En de veroudering treedt op. Met de bijbehorende unieke verkleuring op die mystieke figuren. Wat zou je daar van vinden?
Door al dat interessants niet eens meer lunchen toegekomen. :stuck_out_tongue:
Gelukkig had Max’s werk eten voor em geregeld, en ik had koekies mee.

-Daarna vlug door naar Rob om m’n FFF-mod op te halen. Wat een geinig ding. Ben blij dat ik voor de gouden tinten ben gegaan. Geeft em lekker een ouwe look. Even kort gekletst over filmhorloges. Nu ik het schrijf, moet er nog wat over Googlen. Alien Seiko’s…:S

-En als laatst mijn Magrette Brass bij Stephan afgeleverd voor de ruil voor een Magrette Bronze en een extra Brass. Daar moet ik nog even geduld op hebben.

Foto’s houden jullie tegoed als alles binnen is.

Ha! Had je nèt een PB gestuurd hoe het gisteren was. Lees dit nu pas…

Grappig, ik ga morgen ook naar horloge.nl en Marco in Rotjeknor.

klinkt als een goed bestede dag (tu)
zit ook te wachten op de switch brassbronze…

Klinkt als een leuke trip.(tu)

Maaruh, helemaal geen plaatjes? :S

Groeten,

Martin

Leuke om zo eens wat te lezen over je horlogetrip. Ik ben beniewd naar de foto’s en dat idee van die gegraveerde Magrette moet je zeker vasthouden / uitwerken!

Thehaguedragon Schreef:

Ha! Had je nèt een PB gestuurd hoe het gisteren
was. Lees dit nu pas…

Grappig, ik ga morgen ook naar horloge.nl en Marco
in Rotjeknor.

Pas maar op dat je niet teveel van die gekleurde klokjes mee naar huis moet sjouwen :wink:

dmc Schreef:

Leuke om zo eens wat te lezen over je horlogetrip.
Ik ben beniewd naar de foto’s en dat idee van die
gegraveerde Magrette moet je zeker vasthouden /
uitwerken!

Is wel een kostbaar idee. Maar het lijkt me wel een heel mooi effect te geven. Een soort antiek gevoel zou ik erbij krijgen.De groeven worden waarschijnlijk donkerder van kleur dan de uistekende delen. Ook kunnen er gladde/ongegraveerde delen blijven om de “algemene” verkleuring goed weer te kunnen geven. Aan de vlakke boven- of ronde onderzijde bijvoorbeeld.

MartinB Schreef:

Klinkt als een leuke trip.(tu)

Maaruh, helemaal geen plaatjes? :S

Groeten,

Martin

Nou, even leentje buur dan maar om je ergste honger te stillen. :wink:

Ik zit misschien toch te overwegen om dit soort wijzers erop te laten zetten. De indexen op mijn wijzerplaat zijn namelijk net iets verfijnder dan op deze plaatjes, waardoor de wijzers me nu wat grof ogen.
Wat vinden jullie van het idee?

Oh ja, als jullie van plaatjes houden (…) wat dachten jullie van deze?

Erg mooi presentje Marco! Heb erin zitten bladeren en naast de mooie foto’s en info krijg je ook onwijze spierballen! :wink:

Ontzettend uitgebreid is ie met leuke korte stukjes info erin over de modellen. En erg indrukwekkend om te zien wat Swatch allemaal heeft uitgebracht in de loop der jaren en wat voor acties ze allemaal hebben gehouden.
Een echte aanrader die Swatch-Clopedia! Kosten? 29,95 of een retourtje Marco :wink:
http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,695112,695112#msg-695112

Wat is dat met Magrette Bronze/Brass? Is er een nieuw model oid.?

lance_explorer Schreef:

Wat is dat met Magrette Bronze/Brass? Is er een
nieuw model oid.?

hier meer info
http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,590062,page=1

Lowlander Schreef:

lance_explorer Schreef:

Wat is dat met Magrette Bronze/Brass? Is er een
nieuw model oid.?

hier meer info
http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,590062,page=
1

En hij wordt gewoon nog verkocht, met een leuk verhaaltje erbij :slight_smile:
http://www.magrette.eu/web-store/100020--regattare-brass.html

Lees trouwens net dat die bronzen kast ‘marked differently’ zal worden. Vraag me af wat dat betekent. Andere inscriptie op het achterdeksel met “really real bronze”? :wink:

Ben erg benieuwd naar het resultaat van die kroon :slight_smile:

Leuk je even te hebben kunnen rondleiden en spreken…

mcfr Schreef:

Ben erg benieuwd naar het resultaat van die kroon
:slight_smile:

Jeetje, meneer Bode is wel super snel zeg! Volgende week is deze week geworden: vandaag binnen!

En wat professioneel dat ie het verstuurd heeft in een verhard kunststof doosje. Ik had het gewoon in een envelopje gedaan. Chapeau!

De kroon zelf ziet er erg gaaf uit. Helemaal in stijl van het horloge. De zijkant met het logo is heel mooi egaal geworden. Hoewel ie minder glimt, komt de kleur aardig overeen met de wijzers. Had em daar ook speciaal voor langs gebracht, zodat ie de tint kon bekijken. Het is een wat donkerder geel geworden ipv fel geelgoud. Helemaal leuk is dat het logo mat is gebleven.
De ribbeltjes zijn wat minder gelijkmatig geworden, maar dat maakt voor dit klokje niet uit. De kast verkleurt straks ook niet gelijkmatig.

Argh… jammer dat het horloge nu weg is naar Stephan. :sunglasses:

Leuk te lezen dat je met het resultaad erg tevreden bent(tu)

Klinkt goed. Benieuwd naar de foto’s als de kroon erop zit. :slight_smile:

Door dit onderwerp zit ik weer teveel te googlen naar die Bronze… :sunglasses:

lance_explorer Schreef:

Klinkt goed. Benieuwd naar de foto’s als de kroon
erop zit. :slight_smile:

Door dit onderwerp zit ik weer teveel te googlen
naar die Bronze… :sunglasses:

Ik kijk ook uit om m’n nieuwe look te zien, maar ben ook erg benieuwd naar de Bronzen vervanger. Misschien moet die ook gemod worden :stuck_out_tongue: