Horlogevakantieverhaaltje

Aangezien het wat rustig is…een verhaaltje.

Jullie kennen het dilemma wel: Welk horloge neem ik deze keer mee op vakantie ?

Mijn eisen zijn dan redelijk simpel: waterdicht, moet tegen een stootje kunnen en redelijk makkelijk te vervangen in geval van verlies of schade.

Ondanks deze simpele eisen blijkt het voor mij toch moeilijk te zijn om een keus te maken.
Verder ben ik niet zo blij met de combinatie zoutwater en horloges…

Komt nog eens bij dat je in andere tijdzones terechtkomt. Dus moet je je horloge gaan verstellen, maar zonder atoomklok in de buurt word dat ook maar een beetje gissen.

Als eerste heb ik deze ingepakt.
Lekker licht en comfortabel, goed afleesbaar in het donker. Robuust en accuraat. 200 m waterdicht en ook nog voorzien van GMT bezel, makkelijk als je effe familie wilt bellen, weet je hoelaat het in NL is. Composiet materiaal, dus kan niet roesten of oxideren. :smiley:

Om het probleem met het verstellen van de tijd op te vangen heb ik het horloge hier al ingesteld op de locale tijd aldaar. Probleem opgelost, altijd de echte tijd bijdehand. Ook als referentie voor de andere horloges.

En wanneer je dan gaat zwemmen of snorkelen hoort daar natuurlijk wel een passend klokje bij. De Seamaster zou kunnen…maar dat zoutwater…:frowning:

Dus als 2e ging mee: Aqualand classic

Groot voordeel (nadeel?) van deze: Er zit een dieptemetertje op wat ook weer keihard en pijnlijk aangeeft dat met het verstrijken van de jaren de diepgang zonder perslucht minder word. :frowning:

En 's avond moet er iets blinkends om je pols zitten.
Een Seiko Black Monster met stalen band voldoet prima, vooral als je pols ook nog een beetje aangebruind is.

Mijn vrouw kijkt dan altijd een beetje meewarig met zo’n blik van "waar is ie nou toch weer allemaal mee bezig ??? 3 Horloges, waarvoor is dat nou weer nodig ? "“
Kijk, ik zeg toch ook niets als zij voor een paar dagen bijna 2 volle koffers aan dameskleding en schoenen inpakt. :D:D:D
Aangezien ik 2 koffers heb, blijft voor mij een korte broek en een T-shirt over, misschien nog een extra T-shirt…:(:frowning:

Ondanks dat ik 3 horloges binnen handbereik had, vond ik het toch uitermate prettig dat ik bij thuiskomst weer eens iets anders kon dragen. Bijv: De Marathon SAr of de Seamaster.
Rare jongens, die horlogejongens.8-):sunglasses:

Herkennen jullie dit ??

Op horlogegebied weinig spectaculairs. Alleen net als vorig jaar een overjarige Seiko Diver 7002-7000 gespot. Voor 350 euo was ie (alweer) de mijne. Voor 150 euro was het het overwegen waard, maar de verkoopster kon er nog steeds niet om lachen.

Een paar natuurplaatjes, niets gephotoshopt of zo, kleur van het water is echt, blijkbaar door de aanwezigheid van zwavel.

Deze laatste foto is ook echt mijn laatste foto.
Ik wilde natuurlijk weer een nog wat mooier plaatje maken want deze is niet naar tevredenheid.
Digitale camera’s, golven en zout water gaan ook niet samen. De camera piept alleen nog, ik zie niets meer en hij doet niets meer. Uhhh, mijn vrouw was daar ook bij…moet ik nog meer vertellen ? :(:frowning:

Maandag gaat het gewone leven weer beginnen…ondanks dat hebben de 3 klokjes het reuze naar hun zin gehad :D:D:D

Mooi verhaal, en zeer zeker herkenbaar (ik zie nog zo onze koffers de avond voor vertrek op bed liggen: ik had nog 1 dm3 over mijn kleren…).

Omdanks dat ik ook meerdere horloges bij mij had heb ik eigenlijk alleen maar de Seiko SKX007 gedragen. Ik had helemaal niet de behoefte om een andere klok om te doen. Wellicht gaan er de volgende keer bij mij minder horloges mee op vakantie.

Trouwens, wat een ongelooflijk mooie kleur van het water zeg. Prachtig.

Gerwin

Man wat ben ik jaloers. Dit jaar zijn we niet op vakantie gegaan doordat we onze nieuwe aanwinst Josephine in haar eerste weken niet al te veel wilde rondslepen. Maar anders had ook ik met meer horloges dan onderbroeken in een vliegtuig gezeten :smiley:

Zo herkenbaar allemaal :smiley:

Leuk verhaal, dit helpt een mens de vrijdag door.

Ruud