Horlogeverhalen, en nu is aan jou

Hoi,

Hiervoor heb ik al 2 horlogeverhalen topics gemaakt, echter zit ik met wat extra werk op mijn nieuwe job en heb niet zoveel tijd voor een lange tekst elke week. Ik dacht dat het dus tof was om dit eventueel met allemaal te doen. Ik zal alvast beginnen maar doe dus lekker mee.

Hoe doet je mee?

  • Kies een horloge uit je collectie, met een verhaal.
  • Leg je verhaal uit, fleurt het op met minstens 1 foto.
  • Geniet van de rest van het leesvoer die je hierin vind.

Dus wat mij betreft ga ik het vandaag even hebben over mijn Hamilton Khaki Auto 42mm

Deze Horloge was een van mijn eerste horloges die meer waard was dan ik had gedacht uit te geven, ik nam hem over van een horlogeliefhebber die hem te groot vond en kreeg een mooie prijs. Na enkele weken hem elke dag aan te doen kon ik hem eindelijk wat rust gunnen en teruggaan naar mijn andere stukken in de collectie.

Het verhaal van de horloge zelf is vrij normaal, maar het is mijn “beslissingen” horloge, als ik grote stappen neem of een beslissing ga maken dan neem ik mijn Hamilton mee. Waarom? geen idee eigenlijk, met deze aan de pols voel ik me een heel pak beter. Vermoedelijk heeft zijn veldwatch uiterlijk wel een rustgevend gevoel dat ik net zoals hem vanalles kan overleven.

Op een dag ging hij mee, omdat ik een belangrijke stap ging zetten, ik nam mijn vriendin mee en ging op een wandeling langs het water. na enkele plekjes te hebben gekozen in mijn hoofd waren er overal teveel vissers of wandelaars dus besloot ik verder te stappen naar het jachthaventje in het centrum van onze stad. Daar vond ik de perfecte plek, ik keek nog eens naar mijn Hamilton die stiekem doortikte met een stevige “You can do this…”, nam een diepe adem en ging op mijn knie. Yup, dit was mijn huwelijksaanzoek, vriendin zei ja en de rest is verleden tijd. We zijn begin dit jaar getrouwd voor al de gekte van de lockdowns. Dit is veruit een van de beste momenten waar ik aan terugdenk als ik hem aanheb, verder heeft hij ook enkele vakantie’s meegemaakt.

Alright, ik wacht alvast de eerste verhalen van jullie horloges af…

7 likes