Horlogeverzekering

Ik had vroeger een vriend die zijn scooter all risk verzekerd had.
Dat ding werd iedere drie maanden gestolen door de lokale boefjes die dat ook netjes toegaven. “Je krijgt toch een nieuwe van de verzekeraar”

2 likes

Besef je wel dat je niet verzekerd bent tegen de angst die je hebt tegen een eventuele beroving. In dat geval kan je naar mijn mening gewoon beter een Seiko dragen.

1 like

Ok ok, tikkie overdreven. Het was 3x in 2 jaar tijd

Loop jij met vier horloges tegelijk op straat? Maximale bedrag uiteraard.

Klopt, mij is het helaas vorig jaar overkomen dat ik werd gevolgd na een avondje stappen, geluk was dat ik vrij snel in mijn auto kon stappen om de hoek en weg kon rijden.
Maar de angst heeft er bij mij een aardige periode in gezeten, dat hakte er toch redelijk in.

2 likes

Nou dat is mij dus niet helemaal duidelijk. Er wordt dit geschreven

Dan denk ik dat het alleen voor buiten de deur geldt. Maar dat je als aanvullende voorwaarde een inboedelverzekering moet hebben.

1 like

Ik heb zo’n kostbaarhedenverzekering, voorwaarde is wel dat je een gecertificeerde kluis moet hebben. Ik neem aan dat de verzekering die TS noemt ook een kostbaarhedenverzekering is. Standaard dekking voor sieraden is bij mijn inboedelverzekering is slechts 5k.

1 like

Bij FBTO is diefstalverzekering met dekking van 35k tot 250k (onder voorwaarden van beveiligingssystemen en certificaten) in de inboedelverzekering af te sluiten en daarnaast een buitenhuisverzekering tot 25k.

1 like

Als ik in de polisvoorwaarden van FBTO bij de Buitenshuis verzekering kijk, zie ik onder 6.4 dat horloges en wearables maar maximaal voor €300 worden vergoed?

Mis ik hier iets of heb je niets aan de verzekering van FBTO buiten je huis?

Edit: bij Interpolis lijkt dat iig niet zo te zijn (beperking/maximum vergoeding)

Bij module “buitenhuis” moet je de optie “compleet” aanvinken en dan kun je tot maximaal 25.000 je kostbaarheden buiten de deur verzekeren.
Het kostte mij ook wat moeite om alles correct aan te vinken maar via de whatsapp hebben ze me geholpen wat ik exact moest aanzetten

1 like

Tja, doorgaans krijg je ‘veel’ geld door het nemen van risico’s. Je niet voldoende verzekeren e/o beveiligen is zo’n risico. En achteraf klagen zit ook wel in de aard van het NLse beestje natuurlijk.

Maar on topic. De genoemde is premie zeker te overzien.

2 likes

Dank voor je reactie!

Heb daarom nog een keer in de polisvoorwaarden gekeken en dit staat er in 6.4 bij de Buitenshuisverzekering:

‘Wanneer geldt een maximale vergoeding per gebeurtenis?

Op uw polis staat het bedrag dat wij maximaal betalen per gebeurtenis.

Heeft u gekozen voor de vergoeding compleet? Dan staat wat wij maximaal betalen voor verschillende soorten persoonlijke bezittingen, in de tabel hieronder.”

Als je dan in de tabel kijkt is het maximum €300 voor horloges en wearables, ook als je compleet hebt. Zo lees ik het iig. Maar heb verder geen kaas gegeten van dit soort verzekeringen dus ik kan er helemaal naast zitten haha.

Edit: ik zie nu op de site de uitleg over compleet inderdaad en dan lijkt het wel tot het gekozen bedrag verzekerd. Snap niet van die kleine lettertjes :joy:

1 like

Er staat maar 1 tabelregel onder Compleet, te weten over geld, cheques. Daarna begint er een zin over Basis en dan volgt er een tabel met meerdere regels.

2 likes

Yes ik zie het idd. Niet goed gelezen thanks :+1:

1 like

Nou, dan houdt het voor mij al op. Koop wel een zwerm pitbulls en een brandblussert

3 likes

Da’s bij een zeker merk dat met een R begint en op X eindigt 1,5 horloge inderdaad…

Ik mag binnenkort een Milgauss servicen. Mooi dat de eigenaar het horloge pas afgeeft op het moment dat ik plek heb, en meteen weer afhaalt wanneer klaar. :sweat_smile:

2 likes

Ik ben erg tevreden met de voorwaarden van mn onlangs afgesloten ZLM kostbaarheden verzekering.
Premie is €12,50 per jaar per €1.000,- verzekerde waarde. €10.000 euro aan sieraden geeft dus een jaarpremie van 125 euro bijvoorbeeld. Geen aanvullende eisen met betrekking tot beveiliging en wereldwijde dekking zonder beperking. Wel een recente aanschafbon of taxatie nodig (<5 jaar oud volgens mij)
Ik vroeg letterlijk aan de dame aan de telefoon “dus als ik door de achterbuurten van kaapstad loop te zwaaien met een gouden Patek?” “Ja, dat is ook gedekt ja…”
Los van het feit dat het me niet heel erg wijs lijkt…

1 like

Je kan bij KBC een duur horloge opnemen (of duur juweel, schilderij, …) bij je inboedel.

Ik regel al wel eens de diefstal een rolexje of zo

1 like

Ik heb een verzekering bij solvas hiervoor. Maakten destijds reclame op www.horlogeverzekering.be (site niet meer online) .

Nog nooit moeten gebruiken, hebben wel hun polis iets verstrengd. Ik kan nog zelfs schade verhalen bij vallen met de fiets ect. Dat zou nu niet meer mogelijk zijn dacht ik.

Ik betaal voor een omega Seamaster (verzekerde waarde = 4500€) en Breitling avenger 2 gmt (verzekerde waarde = 3590€) jaarlijks 185€

De Tudor Prince zit hier niet bij, maar valt wel mee onder mijn algemene diefstalverzekering van de woning mits deze edelmetaal heeft en zo onder juwelen valt. De gewone stalen horloges vielen er blijkbaar niet onder…

Eens.

En het wordt steeds meer offtopic.

Dus @Rob76 gaat het ook naar offtopic.

1 like