Voor forumleden die wellicht zich afvroegen of een (duur) horloge is te verzekeren buiten de deur tegen diefstal of verlies, dat is mogelijk!
FBTO verzekert dure merkhorloges (Rolex, PP, Omega, Tudor etc.) tegen een nette premie.
Wat zijn de kleine lettertjes?
-Maximaal te verzekeren tot €25.000
-Aankoopnota moet aanwezig zijn
-Certificaat of dergelijke waar een serienummer op staat
-Je moet een inboedelverzekering van FBTO hebben
-Enkel dekking in Nederland
In mijn geval heb ik mijn horloge verzekerd in de modules Inboedel plus buitenhuis en kostbaarheden, acceptatie duurt ongeveer een week, je moet van alles foto’s maken en dat wordt dan beoordeeld.
Premie is bij eigen risico van €300,00 nog geen tientje per maand extra en maximaal €15.000 euro verzekerd.
Dus mochten er forumleden dit ook willen, het is bij andere verzekeraars ook mogelijk vermoed ik.
En verlies is ook gedekt trouwens.
Ze bieden max dekking van 25k (per schadegeval waarschijnlijk) maar de topicstarter heeft voor max 15k afgesloten. Dat zal in premie schelen en voor hem genoeg zijn.
Ik heb hem verzekerd tot 15.000 euro, maximum is 25.000.
En dan mag je meerdere horloges opgeven als je maar niet boven dat bedrag komt qua totaal waarde.
Ik heb eerst via whatsapp overlegd met FBTO wat de mogelijkheden waren en of er geen addertjes onder het gras waren.
Ze waren duidelijk en transparant, ze hebben na de aanvraag nog telefonisch contact gehad waarin ze een aantal vragen hadden over het horloge (merk & type, waar ik hem had gekocht en of er papieren bij zitten en een aankoopnota).
Het whatsappgesprek bewaar ik uiteraard, maar ze zijn wel bewust van dat bepaalde merken buiten de deur dragen een risico kan zijn in bepaalde steden, maar dan is nog geen 10 euro extra premie eigenlijk heel weinig.
Ik snap je punt, de beste investering jaren geleden was bij mij dus een kluis die verankerd is aan zowel de muur als de vloer.
Mij gaat het eigenlijk om dat ik binnen Nederland rustig wat wil drinken in de zomer op een terras en niet met lange mouwen hoef te zitten of constant op moet letten dat er geen vage gasten telkens kijken naar wat er op mijn pols zit.
Dit heb ik vorig jaar helaas meegemaakt en dat was voor mij de reden om te verzekeren.
En denk er aan dat bij de meeste verzekeraars in de kleine lettertjes staat dat de verzekerde items dan wel in een gecertificeerde, verankerde kluis dienen te worden opgeslagen
Klopt, heb ik ook opgegeven, tevens van die gekeurde sloten plus extra penslot op mijn deur, maar het gaat me vooral buitenhuis, als ze me nu echt beroven dan weet ik dat alles vergoedt wordt minus eigen risico.