Horlogevoorraad webwinkels

Mijn grote ergernis:

Nu al een aantal malen meegemaakt: je ziet een leuk klokje, hebbe hebbe hebbe, bestellen, betalen, blijkt het niet op voorraad … uit produktie ed. …

En dan dat geharrewar over het terugkrijgen van je geld …

Tegenwoordig vraag ik van te voren of het bij de webwinkel fysiek aanwezig op voorraad is en dan pas koop ik iets …

Ben ik de enige met deze ergernis?

Ook al meerdere keren voorgehad bij het aankopen van een vulpen.
Keuze uit honderden pennen, maar weinig op voorraad.
En ja, ik vraag het ook eerst alvorens te betalen.

Het is makkelijk om een webshop vol te knallen met producten die op dat moment voorraadig zijn bij de leverancier, up-to-date houden van de shop is blijkbaar moeilijker. Veel van die mensen die zulke shops runnen zijn natuurlijk commerciële geldwolven, die hebben totaal geen interesse voor de producten die ze verkopen. Nadeel van het digitale tijdperk zullen we maar zeggen. Als je niet voor zulke verrassingen wilt komen te staan dan zou ik adviseren om naar een fysieke winkel te gaan.

Dat is natuurlijk ook een beetje het gevolg van onze ‘laatste prijs wens’

Want ga maar eens een heel magazijn vol met 200 soorten vulpennen of zonnebrillen (90% op die webshops ook niet op voorraad) aanleggen, dat kost bakken geld.

Candide Schreef:

Dat is natuurlijk ook een beetje het gevolg van
onze ‘laatste prijs wens’

Want ga maar eens een heel magazijn vol met 200
soorten vulpennen of zonnebrillen (90% op die
webshops ook niet op voorraad) aanleggen, dat kost
bakken geld.

Inderdaad, en je verkoopt alleen de hardlopers met een leuke marge. De rest blijf je mee zitten of moet je met een dumpkorting slijten.

Altijd betalen met creditcard of PayPal…altijd je geld terug bij geen levering.

Wat mij is opgevallen dat er waarschijnlijk ook allemaal
"duistere" verbindingen bestaan tussen diverse webshops
ik koop vaak winkeldochters waarbij vermeld "nog 1 in voorraad"
zodra ik deze gekocht heb is dit zelfde artikel
dan ook opeens uitverkocht bij andere webshops zelfs buitenlandse
en met een totaal andere naam dan de eerste webwinkel.

Carpe tempus Schreef:

Wat mij is opgevallen dat er waarschijnlijk ook
allemaal
"duistere" verbindingen bestaan tussen diverse
webshops
ik koop vaak winkeldochters waarbij vermeld "nog 1
in voorraad"
zodra ik deze gekocht heb is dit zelfde artikel
dan ook opeens uitverkocht bij andere webshops
zelfs buitenlandse
en met een totaal andere naam dan de eerste
webwinkel.

Klopt, zou dit in een aantal gevallen niet kunnen zijn omdat deze shops rechtstreeks putten uit een voorraad van een importeur?
Ik koop met grote regelmaat duurdere sportartikelen via webshops voor 2 fanatiek sportende kinderen; om het wat betaalbaar te houden probeer ik dan van de oude afgeprijsde collectie te kopen. Heb het het al meerdere malen gehad dat ik bij verschillende webshops nog 1 voorradig zag, maar nadat ik bij 1 aangekocht had, de anderen niet meer konden leveren. Bij navraag werd me bevestigd dat ze ‘dachten’ dat ze voorraad hadden, maar de importeur niet meer kon leveren. Dit zowel in Benelux, Frankrijk en Duitsland gehad.

Horlogevoorraad en webwinkel is vaak een contradictio in terminis.

Ik vind dit ook een slechte zaak. Ook al willen we de laagste prijs, dient men eerlijk te zijn over wel of niet op voorraad cq leverbaar.

Ik heb al vaker gehad dat ik via eBay uit het buitenland sneller geleverd kreeg dan vanuit NL.

De mindere shops zakken dan ook snel in mijn lijst van “aankoopwaardigheid”.

WilSeiko Schreef:

Ik vind dit ook een slechte zaak. Ook al willen we
de laagste prijs, dient men eerlijk te zijn over
wel of niet op voorraad cq leverbaar.

Als iedereen t zou doen wel ja. Maar als dr n paar zijn die zich er niet aan houden, verlies je t tegen hen.

Waar koop je als nieuwe klant eerder, bij n shop waar staat op bestelling leverbaar of op voorraad…
Kweenie of dr richtlijnen voor zijn of dat keurmerken bepaalde regels hierin hanteren.

Ook op Chrono24 slechte ervaringen. Bij 1 Italiaan en 3 Duitsers info opgevraagd. Van 1 Italiaan en 1 Duitser tot op heden helemaal niets gehoord, 2 Duitsers zouden het uitzoeken wanneer leverbaar, ook niks meer van gehoord.

Die gaan het in elk geval nooit worden (td)

WilSeiko Schreef:

Ook op Chrono24 slechte ervaringen.

Chrono24 is geen webwinkel…

lencoth Schreef:

WilSeiko Schreef:


Ook op Chrono24 slechte ervaringen.

Chrono24 is geen webwinkel…

Daar heb je wel een punt. Daar staat tegenover dat het vaak verkopers betreft die wèl een webshop of fysieke winkel hebben, dan wel al jaren op Chrono24 aktief zijn.

WilSeiko Schreef:

lencoth Schreef:


WilSeiko Schreef:



Ook op Chrono24 slechte ervaringen.

Chrono24 is geen webwinkel…

Daar heb je wel een punt. Daar staat tegenover dat
het vaak verkopers betreft die wèl een webshop of
fysieke winkel hebben, dan wel al jaren op
Chrono24 aktief zijn.

chrono24 is idd geen webwinkel maar vergelijkbaar met Ebay

een platform waar aanbieders (commercieel en particulier) hun waar op plaatsen en waar kopers een ‘centraal’ punt hebben om al het aangebodene te bekijken . echter met 1 groot verschil , op Ebay kun je tenminste nog zien hoe betrouwbaar de verkoper is dmv feedback

GROEN EN GEEL!!!@#$%^&*>X:?

Een artikel besteld en het hele orderformulier ingevuld.
( met al je persoonlijke gegevens )

En online betaald.

Krijg ik 2 dagen later een mailtje dat het artikel over
6 weken leverbaar is.

De geld terug procedure duurde ook nog 2 weken.

Grt.

Je ziet het vaker.
Zogenaamd een gigantische voorraad maar pas na betaling wordt het horloge besteld.
Ik vind dit niet kunnen en handelen met het geld van de klant…tenzij dit vooraf wordt medegedeeld.
Want je moet vooraf weten of het voorradig is, en zo niet dan hoef je enkel een aanbetaling te doen.

cliogek Schreef:

en
zo niet dan hoef je enkel een aanbetaling te doen.

Hey goed punt. Heb ik niet eens bij stil gestaan.