Horlogewinder

Ik heb laatst een horlogewinder ( 8horloges) gekocht, nou blijft deze na een bepaalde tijd stilstaan, terwijl mijn horloges nog niet geheel opgewonden zijn. Klopt het dat het apparaat soms onderbreekt, hoort dat? Of is hij gewoon stuk?

Waarschijnlijk kan het motortje het niet aan. Hoort dus niet zo.

op vele winders zit een programma en loopt bijvoorbeeld 15minuten dan houd hij pauze en gaat daarna weer verder

vallen alle horloges stil, dan kan de winder nog wel goed zijn alleen de hellingshoek waarin de horloges staan is niet goed genoeg voor je horloges
probeer je horloges eens rechter erin te zetten zodat de draaischijf ook echt onderin zit en niet meedraaid omdat het horloge te plat ligt
of eventueel de winder op een dik boek zetten met de achterkant

Wat Patrick zegt. Bij mij wisselde die ook weleens af,eerst linksom, dan rechtsom. Ook is het belangrijk dat hij schuin staat. :slight_smile:

hoi Fabian,

mijn winder draait een uur links of rechts om , dat kan ik kiezen en daarna staat hij volgens mij een stil.

Hoi Fabian,
Mijn winder voor 6 horloges heeft verschillende programma’s links- rechtsom en met lange/korte pauze’s
het programma kun je instellen zodat het afgestemd is, op het systeem winder wat er in het horloge zelf zit.
groet, André

:o op die manier bedoelde hij het :stuck_out_tongue:

Ja, dat hoort. :slight_smile:

hebben jullie idd allemaal zoveel betaald voor die winders als de prijzen die ik steeds tegen kom voor winders vor meerdere horloges, prijzen die ver boven de 1000 euro liggen???

Master-Fan kijk op eens marktplaats/ebay daar worden best leuke winders aangeboden voor hele nette prijzen

Nu heb ik een winder die na een half uur stilstaat, dan eventje rechts om gaat, dan even linksom. Dan staat hij stil. Het groene lampje knippert, de rode is nog nooit aangegaan. Klopt dit wel allemaal? Mij lijkt 30 min draaien zo kort, kan een horloge dan wel opgeladen worden in die korte tijd?

Handleiding lezen? Hoelang staat ie stil na dat halfuur? Als ie dan bijv een kwartier stil staat is dat goed.