Daar kun je best gelijk in hebben.
Ik kom er vaak, maar verblijf niet in een hotel daar, dus ken ze niet allemaal
Op placa de catalunya zit ook een leuk rooftop bar met zwembadje bovenop Iberostar hotel. Mooi uitzicht daar.
2 weken geleden geweest en nergens last van gehad. Hele mooie stad. Is er 1 om terug heen te gaan
Spaans eten kan heel puur zijn.
Kijk.
Dat klopt. Dat is een schijf rauwe jamon ook, zeg maar. Maakt het niet minder kut. Niks tegen ham, overigens. Alleen niet elke dag.
Ik snap het niet zo goed. De Spaanse keuken is weliswaar anders dan de Hollandse keuken maar zeer de moeite waard. Erg gevarieerd dus voor iedereen wel lekkers.
Zitten vaak in Barcelona (appartement van kennis). Héél toffe stad.
Je hebt wel wat boutiques op de Passeig Gracia, van Tudor, Seiko, Hublot, TAG Heuer.
Seiko boutique kan ik aanraden. Héél lieve mensen, en je kan er alle big hits terugvinden: Speedtimers, hun 62MAS reissues, King Seiko’s, alpinists, etc. Alleen geen Grand Seiko’s gezien. Tudor boutique is ook erg mooi en tof. Veel horloges die uitgesteld staan.
Wat verder heb je ook wat tweedehands/traders-zaken. (Zelf niet geweest.)
https://maps.app.goo.gl/6Pofiw2io5P2k9JRA & https://maps.app.goo.gl/8QucCGn5pWx3QTxw6
Ook opmerkelijk: een winkel met Yema horloges. Enigste plek waar ik dit merk ooit al fysiek heb gezien. (Hadden ook wel wat Citizens etc.)
https://maps.app.goo.gl/y7XWo58AXuWeQ6xn7
Op de luchthaven heb je ter hoogte van gate A21/22 een “luxe” zaak met ook nog wat TAG Heuer en Montblanc horloges.
Zonde. Ik ben er zowel als prive zeker 15 keer geweest. Altijd als ik in Barcelona ben heb ik het gevoel in het verkeerde land geboren te zijn. Heerlijke stad.
Ervaring met horloge winkels aldaar heb ik niet maar wens je alle plezier daar. Geniet er van
*omdat ik niet kan bewerken: alle boutiques op Passeig Gracia kan je terugvinden op Google Maps als je zoekt op ‘ boutique’ dus die heb ik niet gelinkt.
Met name de Catalaanse, als je mij vraagt. Ik hou van zware kost. Hetzelfde als Italië. Daar is de keuken in Val D’aosta of Sud Tirol fantastisch. Heerlijk
+1. Ik ga er al jaren meerdere keren per jaar heen en het stelt nooit teleur.
Heerlijke stad die nooit verveeld
Rolex Boutique is een drama. Vol met wannabees en bussen vol met toeristen .
1x maar nooit meer.
Ga vaak een bakkie drinken in Corte de Ingles bij
Plaça de Catalunya want prima uitzicht over de stad.
De rooftop bar wist ik niet. Neem ik mee als ik van de zomer mijn neefjes ga bezoeken. Zij wonen en werken in Barcelona.
Dank! Veel goede tips. Yema ligt ook bij Ocarat in Parijs, tip als je daar een keer bent. In 1x heel veel kleinere merken: ook nivada, echo neutra, wolbrook etc
Ik zou el-Poble-sec, Montjuïc en die directe omgeving vermijden als de pest. Nare ervaringen gehad aldaar.
Verder is Barcelona best een leuke stad met wat fraaie boutiques. Qua vintage / gebruikt kan ik geen input geven.
Verder kan ik me wel in het sentiment van @Fate_Amenable_To_Change vinden. Spanje en Barcelona in dit geval, is wat mij betreft oké, maar echt helemaal aarden kan ik er niet. Maar dat heeft dan weer niets met horloges te maken.
Hoop dat je een fijne tijd tegemoet gaat!
Wat gezellig! Ik ben deze hele week in Barcelona. Misschien kom ik je wel tegen. Je kunt me herkennen aan een Nivada F77.
Gisteren zag ik iemand in racefiets kleding hard wegrennen. Bleek dat hij op straat iemands horloge had gestolen. De eigenaar bleef kalm en rende er niet achteraan. Gebeurde binnen 3 seconden. Blij dat ik geen bekend merk op de pols heb meegenomen.
De Nivada is top! Ik hoop je/ hem te spotten voor ons vandaag hopelijk de zon aanbidden in nabij gelegen vissersplaatsje Garraf
Volgens mij zijn wij het heel erg met elkaar eens!
Zowel de Catalaanse keuken als de noord-Italiaanse keuken zijn tamelijk ondergewaardeerd in noord-Europa vind ik. Ik kook nog wel eens Catalaans, maar ik zou graag een goed restaurant bezoeken als dat er was!
Sorry, offtopic
Volgens mij zijn wij dat wel vaker op HF
Goede rede om die kant op te gaan en lokaal te genieten
Bijzonder dat een vraag over horloge-tips in Barcelona ook hier weer verzandt in n vruchteloze discussie over de stad zelf.
Gewoon lekker gaan en vorm je eigen oordeel. Juweliers genoeg.
Echt he.
En altijd de criteria ‘toeristisch’ en ‘criminaliteit’ erbij gesleept, ditmaal met de toevoeging ‘het eten is niet lekker’…
Gelukkig zijn al die andere wereldsteden niet toeristisch en gespeend van criminaliteit.
Waar je niemand over hoort mbt Barcelona zijn de behoorlijk gestegen prijzen voor overnachtingen, maar ook hier, geldt voor iedere bestemming.
Tip: ga lunchen of dineren bij El Nacional.
Het puntje veiligheid vind ik op zich wel een redelijk criterium en het overwegen waard wanneer iemand voor een significant bedrag een of meerdere horloges aan wilt schaffen.
Denk dat niemand het fijn vind om van zijn of haar (waardevolle) spullen te worden beroofd. En helaas is dit wel aan de orde van de dag in (delen van) Barcelona. Dit in tegenstelling tot enkele andere grote steden, waar je ook horloges kan shoppen (en dragen), maar een stuk minder het gevaar loopt om het slachtoffer te zijn van een of andere straatrover.
Voor overig reisadvies en voorkeuren qua overnachtingen, eten, etc. zijn vast betere inspiratiebronnen dan het horlogeforum.