Horlogewinkels en lockdown

Ik ben toch wel benieuwd hoe veel horlogewinkels met de huidige en toekomstige lockdown omgaan. Veel winkels zijn nu dicht, of komen eventueel een aanschaf bezorgen (en bij sommige volgens mij zelfs thuis passen).

Hoe gaat dat volgende week? Mag je dan een tijdslot bij een Gassan/Schaap bijvoorbeeld? Moet je dan in 10 minuten weer naar buiten? Ik kan het niet zo snel vinden (misschien zoek ik verkeerd), maar ben wel benieuwd. Zijn er mensen die mij dat kunnen vertellen?

4 likes

S&C in de PC kan je een afspraak maken van 30min (en natuurlijk afhalen)

4 likes

Kun je aangeven welke horloges je wilt bekijken (geen zin in 20 minuten wachten tot ze de juiste gevonden hebben en dat je net 2 horloges kan bekijken)? En hoe wordt er gedaan als je er nog even wilt nadenken? Ik heb nog geen geschiedenis met schaap :slight_smile:

Brunott kan je vanaf woensdag weer terecht. En nu ook al als je aan de kassa wilt bekijken en aftikken.
Koffie moet je even om de hoek halen daarna

2 likes

No clue, bel ze eens zou ik zeggen :sweat_smile:
Er is vast wel iets mogelijk.

1 like

Ik ben ook benieuwd hoe dat gaat. Heeft iemand een idee bij welke degelijke winkel ik rond 750 euro kan besteden aan een triple date calendar (e.v.t met moonphase) horloge. Wil het niet gunnen aan de internet giganten of de Chrono24s

3 likes

Dat 10-minuten begrip wordt nogal eens verkeerd begrepen…dat zie ik in jouw topic volgens mij ook…

Vanaf volgende week is het dus mogelijk om, binnen een minimaal 4 uur van tevoren afgesproken tijdslot een winkel te bezoeken als klant.
Dat bezoek moet minimaal 10 minuten duren en de winkelier mag maximaal 6 klanten per uur ontvangen.
Is het een winkel van meerdere verdiepingen, dan mogen er maximaal twee klanten per verdieping.
Dit alles met het idee dat het contact tussen klanten geminimaliseerd (of zelfs voorkomen) wordt.

Voor een gemiddelde juwelier e.d. is dit best te doen. Ik vermoed dat er dagen zijn waarop ze niemand in een uur ontvangen.
Maar voor een grote winkelketen, zoals de Bijenkorf, is het toch ondenkbaar. Twee personen per verdieping…

In de voorbije periode hebben ze inderdaad allemaal een eigen oplossing bedacht.
Bij Brunott kon je online bestellen en laten verzenden, maar was het ook mogelijk om af te halen, waarbij ze het item naar jouw auto kwamen brengen terwijl je op de laden/lossen plek aan de overkant stond.

Reijersen daarentegen kwam inderdaad met gewenste modellen thuis langs, waarbij jij de tijd kreeg om te passen.
Koningsbrugge deed dat volgens mij ook.

1 like

:rofl:.

Een half uur. Man man. Ben benieuwd wat er gebeurd als je langer blijft…

Ik zit gemiddeld makkelijk 1 uur bij een juwelier

2 likes

Heb je verder nog wensen? Denk dat je voor dat bedrag of (modemerk) quartz gaat krijgen of Chinees spul…

2 likes

Goede klanten zijn gebeld om langs te komen, hoorde ik.

1 like

Ik had een Maurice LaCroix gezien rond de 800 euro, maar wel quartz. Ook een prijs pointer date maar helaas geen triple date. I’m had het merk Carl Heinrich gezien, iemand daar ervaring mee?

1 like

Volgens mij mag je in principe op afspraak winkelen en sowieso kun je nu al voor “reparatie” terecht. Dat begrip wordt ruim geïnterpreteerd :wink:

Ik zou wel een eigen bodybag meenemen want je weet maar nooit met die corona :grin:

1 like

Ik denk/weet dat jullie te diep op de stof ingaan.
De AD.s even berichten dst je eraan komt en ze nemen alle tijd voor je.
Dat is heel de lock down al zo geweest en dat zal met de versoepelingen niet minder worden.
De koffie?? Ook die krijg je gewoon, tuurlijk wel.

75% van de AD.s doen dit zo.

4 likes