Ik ga in November een dagje naar Maastricht, mijn wederhelft om te shoppen en ik ook horloges te gaan bekijken.
Weten jullie fysieke winkels met regeliere openingstijden?
De bekende heb ik al op mijn lijstje staan maar ben opzoek naar de pareltjes.
Dat zijn ze ook. Fillipucci, Steiner, Burger
Schaap/ Citroen- Martens is ook in Maastricht de toonaangevende juwelier met
Martens juwelier , Schaap / Citroen , Omega Espace BTQ en Burger ( pre owned )
Martens
Burger
Filipucci
S&C
Steiner
In die volgorde zou ik aanbevelen. Daar ben je wel even mee zoet. Veel plezier
Een speciaal adresjeā¦
Leon Martens Espace
Adres
Stokstraat 24
6211 GD Maastricht
Leon Martens Espace is een dependance van [Leon Martens]
Bij Leon Martens vind je de mooiste sieraden, juwelen en uurwerken. Noem je het liever horloge, dat mag van ons ook! De winkel is gelegen in de Stokstraat in Maastricht.
Wellicht nog even een afspraak maken bij bulang & sons voor wat vintage goodness
Brocantique-Watches
Heggenstraat 8
6211 GW Maastricht
Goudwisselkantoor
Wolfstraat 22
6211GN Maastricht
Loonstra Juwelier
Platielstraat 16
6211 GV Maastricht
Bulang zit in Heerlen
De bijenkorf.
Ja klopt maar is 15 min van maastricht
Op papier wel, in het echt doe je er wel wat langer over, maar het is geen wereldafstand. Fysiek dan. Tussen de oren is het zo mogelijk nog erger dan Amsterdam-Rotterdam.
Bulang zit niet in een winkelgebied, maar in het oude CBS-gebouw. Je kunt daar, zoals je al aangeeft, niet even naar binnen lopen om wat op je gemak te bekijken in een vitrine. Waar je belangstelling voor hebt halen ze uit de kluis en kun je bekijken (overigens in een prima sfeer). Lijkt me niet waar OP om vroeg in de post. Maar, nooit geschoten altijd mis.
Voor het wat goedkopere segment is Vaesen ook nog een goede optie.
Hadden vroeger ook het duurdere segment waaronder GS, Omega, Cartier etc. dus de ervaring aldaar is erg goed.
Helaas zijn ze deze kwijt geraakt door de trend rondom eigen boutiques of zeer beperkte AD locaties⦠Zoals zoveel. Maar enfin, mooie zaak.
De Shop Manager (of eigenaar, geen idee) heeft in de kelder van de juwelier in Heerlen nog een uitgebreide Cartier verzameling incl zeldzame documentatie. Deze is helaas niet toegankelijk voor klanten. Maar het is een echte liefhebber.
Maastrichter Brugstraat 9, 6211 ES Maastricht, Nederland
Die zit daar al 10 jaar niet meer.
Als je snel bentā¦
En dan komen er nog duurdere-horloges zaken in de Maastrichter Brugstraat en Achter Het Vleeshuis.
Of dit allemaal leuk isā¦. Al die dure zaken in Maastricht⦠![]()
Broquante en Scorpione zijn/waren nog echte liefhebbers.
Binnenkort is het lijstje je zo:
Centrum west fysieke winkels:
Steiner
Filipucci
Omega boutique
Schaap en citroen
M25 watches
Helleven juweliers
Goudwisselkantoor
Brocantique
Exclusive Chrono
Loonstra.
Centrum oost fysieke winkels:
Leon Martens
Rolex boutique
Juwelier burger.
allemaal dicht bij elkaar gelegen
20min rijden van maastricht.
Bulang and Sons in Heerlen maar alleen op afspraak.
⦠Heb een like gegeven maar dit is toch gewoon Wyck?
Nog nooit van centrum oost gehoord 
.
Laat me een beetje denken aan āstation Brightlandsā.
https://www.treinreiziger.nl/station-maastricht-randwyck-krijgt-engelse-merknaam-brightlands/
Ja inderdaad Wyck. Ofwel centrum oost.
Oost en west van de Maas.
Ik wil alle centrum wijken wel bij naam noemen maar dat weten nog heel veel mensen niet waar ze moeten zijn.
Station Brightlands is iets van 2 maanden. Dat is voor mij gewoon station randwyck. En geen centrum