Ben komende maand een keer in Rotterdam en heb wat tijd over. Zijn er horlogezaken die het bezoeken waard zijn?
Menno
Ben komende maand een keer in Rotterdam en heb wat tijd over. Zijn er horlogezaken die het bezoeken waard zijn?
Menno
Beste Menno,
Het hangt er een beetje vanaf waar je in Rdam bent en hoe je je in de stad verplaatst. In het winkelgebied vind je behalve de Siebel, die je in elke stad ziet, op de Lijnbaan: Heetman en Schaap-Citroen. Ik ben erg gecharmeerd van Willegen (op de hoek Bergweg/Schiekade, iets buiten het centrum, maar met tram 25 goed te bereiken), oa dealer van Breitling, Oris, Meistersinger, IWC (zéér veel modellen) en volgens mij ook Ullyse Nardin.
Groeten Daan
Oh ja, in het centrum op de hoek Karel Doormanstraat en Oude Binnenweg (vlakbij de Mediamarkt) zit ook een juwelier met vnl Breitling, Longines, Omega, Seiko en fashion watches.
Ik ben alleen ff de naam kwijt.
Je bedoelt Brunott…
Van wiligen juweliers. Deze man verteld vol passie over horloges en houd je lang zoet;)
Naast bovengenoemde die zeer de moeite waard zijn vind je Salvatore aan de Kruiskade. Een mooie zaak met mooie collectie van JLC, Cartier en een aantal andere.
vergeet fortis niet, hebben zo hier ook!
vergeet fortis niet, hebben zo hier ook!
Hoi,
Toen ik hier in januari was ben ik inderdaad lang aan de praat geweest met de eigenaar onder genot van koffie (zoals hierboven ook al genoemd staat). Hij vertelde oa dat ze gaan stoppen met Fortis, dus ik denk dat je dat er niet meer kan vinden.
Groeten
Ik woon in Rotterdam, ken de zaken, maar vergeet ook niet op de Karel Doormanstraat nog een zaak die horloges verkoopt, ook tweedehands.
Je hebt natuurlijk Schaap en Citroen en Heetman, maar je moet wel aan bellen bij deze zaken.
Verder heb je bij de Pannekoekstraat/Meent aan de overkant heb je een Marskramer, ook een horlogezaak met Seiko’s op de hoogstraat zit er ook een. Met een groot Seiko bord verder kan er niet snel een vinden. Oja ga je op zaterdag of dinsdag, dan heb je een mannetje staan op de markt die vintage verkoopt en waar je een praatje mee kan maken.
Maar vergeet ook niet de nieuwe gebouwen die ze aan het bouwen zijn en gebouwd zijn en de SS Rotterdam.
Veel plezier in Rotterdam.
Gr Ben
Vergeet ook de diverse juweliers in het Alexandrium niet.
Kijk, zo houden we elkaar om de hoogte! (ik heb trouwens vorige week nog informatie ingewonnen en toen begonnen ze over de nieuwe collectie welke ik in de gaten moest houden…)
Beste Menno,
Ben je nog gaan kijken bij de horlogezaken in Rotterdam?
Wat waren je ervaringen?
Groeten