Horlogezoektocht bij ouders

Afgelopen weekend was ik weer eens bij mijn ouders en ik wist dat mijn vader naast de Seiko 7005-7130 die ik al had meegenomen nog meer horloges heeft gehad, hij dacht dat het echter quartz horloges waren. Er moesten ook nog ergens 2 kapotte zakhorloges liggen dus we zijn toch maar eens gaan zoeken

Bij mijn opa en oma ook nog 2 horloges gevonden, een Pierce die hij kreeg van de buren toen hij terug kwam uit Indië in '51 (horloge mogelijk ouder) een een Prisma

Het resultaat van de zoektocht:

2x defect zakhorloge, 2x Pontiac (donkere heeft een gebroken kroon en deuk in wijzerplaat), Pierce en de Prisma. De polshorloges zijn handopwinders en tikken nog mooi maar kunnen vast wel een onderhoudsbeurtje gebruiken en wat nieuwe olie.

Naast deze zijn er ook nog de horloges van mijn andere (overleden) opa en oma. Een Certina die mijn opa kreeg toen hij met pensioen ging bij de mijnen en een hele kleine Stowa die mijn oma altijd heeft gedragen. Deze 2 werken ook nog goed maar blijven toch nog even veilig thuis liggen

altijd leuk om horloges terug te vinden ,weer wat aanwinsten voor je verzameling en dat zonder geld uit te geven…Ideaal!

Ik vond een hele mooie Seiko sports uit 1970 bij mijn ouders. Nieuw glas voor geregeld en nu is het ding weer praktisch vastgegroeid aan de pols van mijn vader :frowning:
Dus eerst zorgen dat je de horloges krijgt en dan pas weer in orde maken :wink:

Leuk hoor, zo’n zoektocht! Gefeliciteerd met de aanwinsten(tu)

Hoi Bram

Leuk hoor om zo je verzameling uit te breiden.

Ik heb ook diverse klokjes van familie appart gehouden, tot zelfs mijn eigen eerste horloge ( ca 40 jaar oud nu ). Bewaar ze naast mijn verzameling in een appart kistje.

Maar ehh die zakhorloges zien er wel defect uit zo te zien.
Als je ze ooit wilt verkopen heb ik wel interesse hoor, heb namelijk kleine verzameling zakhorloges ( geen dure hoor ) en is altijd leuk iets eraan toe te voegen.