Horologisch dilemma 3.0

Er missen nog een Volvo en een Seiko in je collectie.

Ik zou toch voor willen stellen, ook al staat het niet in je lijst, om te gaan voor een een Seiko SRPD55K1.
Deze zijn redelijk onder de radar, en mocht je eens in een gekke bui zijn dan kun je er altijd nog een kekke nato op zetten.

Dan hou je tevens wat geld over om zonnepanelen aan te schaffen en een weekendje weg te gaan met je vrouw.

Als volgende leaseauto zou ik een mooie hybride Volvo S60 voor willen stellen.
In het grijs uiteraard. Dan val je niet uit de toon bij de buren die hoogstwaarschijnlijk een witte, grijze of zwarte leaseauto hebben.

5 likes

Zo moeilijk is het niet, toch? Ik stem alsnog voor de Dumont, dan maar in staal.

Deze is er in small en large. Waarbij large nog steeds vrij subtiel is.

Large:

2 likes

Voor mij is de rode draad door je collectie dat het stuk voor stuk “ iconische” stukken zijn. ook alweer zo’n woord dat je hier op het forum niet mag gebruiken volgens sommige leden Ik zou dus ook zeker in dat straatje blijven.

Mijn suggesties:

  1. De Reverso Tribute Small seconds in blauw of rood (Ik zou de duo-face links laten liggen, die is te dik)

  2. Mee in de Choo! Choo! Hype train :steam_locomotive: :steam_locomotive: en kiezen voor een Day Date

  3. Heel iets anders. Echt een stapje omhoog met de VC Patrimony:

  1. JLC Deepsea Chrono
6 likes

Alle suggesties zijn welkom.

Polestar zat ik naar te kijken…

Hier kan ik een grapje op maken wat een GMT opleverde maar dat schijnt niet netjes te zijn.

2 likes

JLC Polaris iets @Rolopalooza?

4 likes

Speedmaster weg , dat kan natuurlijk niet :joy: maar de JLC heel erg dun Is wel retegaaf :grinning::+1:

2 likes

Precies!

Dit zie ik jou wel dragen. Erg gaaf.

1 like

Die cijfers trek ik maar matig. De PanoMaticLunar kan ik trouwens wel erg waarderen.

1 like

Ga ik ff verder zoeken :nerd_face:

1 like

3 super suggesties!!

De VC is voor mijn gevoel over een jaar of 10 van toepassing.

1 like

Is ook echt een dilemma, dat was mijn eerste echte horloge. Wat vooral betekend dat hij duur is.

1 like

42mm volgens mij…

Ach ja idd klopt.

1 like

Omdat de Omega je eerste echte horloge was. Waarom niet deze ervoor terug. Durf te wedden dat ie waarde vast blijft.

39.7 mm😎

6 likes

Explorer II houden! Die past mooi bij je overige Rolexen!

De Speedmaster verkopen…want als je hem hebt…en draagt hem weinig…ga je hem toch later niet meer dragen.

Iwc ook verkopen…je hebt gezien je collectie meer met duik/tool watches…en niet met Fliegers.

Wat bijleggen en de Kermit of Hulk kopen met wat opleg :stuck_out_tongue_winking_eye:
SUCCES!

1 like

Oh ik moet zeggen die vind ik serieus schitterend! Maar vraag me af of ik dit dan wel ineens zou gaan dragen.

19 likes

Oh nog een bonussuggestie:

Ja, Ja, de Speedmaster DSOTM.
Gewoon voor de originele gaan, zoooo gaaf!
En qua maat heel erg goed te doen.

Toch @Bauhaus

3 likes

Ja super gaaf. En door 1 horlogemaker in elkaar gezet. Niet limited (gelukkig) maar beperkte oplage. Volgens mij maar 2000 stuks per jaar. En daar is de platinum in meegeteld.