Horologisch dilemma 3.0

De 2 draadjes van vrind @RLC hebben me aan het denken gezet en doen besluiten mijn dilemma ook maar aan jullie voor te leggen ter vermaeck. De reacties in de andere topics waren uiteraard vol grappen en grollen maar er zaten ook best aardige suggesties en ideeën tussen. Vandaar dit topic.

Mijn dilemma is redelijk simpel maar tevens uiterst lastig. Ik speel een tijdje met de gedachte om de volgende drie stukken weg te doen om funds vrij te maken voor 1 of 2 mooie opvolgers. De volgende 3 draag ik dus relatief weinig en dat is eigenlijk van de zotte:

  1. De Omega Speedmaster (2016)

  2. De IWC Mark XVIII ‘le Petit Prince’ (2016)

  3. De Rolex Explorer II (2001)

Wat info ter ondersteuning van jullie suggesties:

  • Niets hoeft weg. Ze eten niet het kaas van mijn brood. Alle 3 vind ik ze nog steeds tof.
  • Ondanks dat er best op neer gekeken wordt, en ik nu waarschijnlijk geen liefhebber meer ben, hou ik niet van geld in het putje gooien. Liever dus iets waar iemand anders al de afschrijving op heeft gedaan of iets dat redelijk waardevast is (ja, Rolex dus oid).
  • Ik heb redelijk platte 17 cm polsjes. Dus niets groter dan 40mm of max 48/49mm lug to lug.
  • Ik vind het leuk om vaak en veel verschillende bandjes te proberen. Dit is geen pre maar zou wel mooi meegenomen zijn.
  • Omdat het in Ralph zijn 2 topics van belang scheen te zijn, ik rij een BMW 4 serie GC uit 2018.
  • Ik kan heel moeilijk afscheid nemen.
  • Grand Seiko heb ik niets mee @daffie

De rest van de collectie bestaat uit de volgende (ja ja redelijk veilige en weinig spannende) stukken:

  • Seadweller 16600, GMT2 16710 Coke, Explorer 1, DJ 16014, El Primero 38mm, BB 58 Blue

de ideeen waar ik mee rondloop zijn heel divers. Wat zoal op mijn Chrono favorieten lijstje staat:

  • Navitimer 806 (re-edition)
  • JLC Reverso Duoface
  • Cartier Santos
  • Kermit (sowieso > Hulk)
  • Yachtmaster Rhodium/Blauw
  • JLC Ultra Thin Moon
  • DJ 41 Blue, fluted, jubilee

Lang verhaal kort, ik ben op zoek naar antwoorden zodat ik deze horologische nachtmerrie kan afsluiten en weer verder kan met mijn veilige, zorgeloze en weinigzeggende vinex leventje.

PS: Het kan zijn dat ik niets met jullie input doe. Dit is zelfs heel waarschijnlijk. Laat dat vooral de pret niet drukken.

PPS: Suggesties voor volledig elektrische auto’s zijn ook welkom. Ik heb nog ruim een jaar op de lease.

Grapje om het luchtig te houden

39 likes

Ik vlag 'm alvast…ok? Oh en zometeen maar naar off-topic ermee…

Moest lachen om het grapje. :laughing:

De Navitimer 806 (re-edition) is wellicht een leuke aanvulling. Verder geen idee eigenlijk. :see_no_evil:

Je hebt wel een super collectie hoor. :ok_hand:

Oh ja…er moet nog een Grand Seiko bij :crazy_face:

8 likes

Goed punt, zal de eerste post even updaten.

1 like

JLC Ultra Thin Moon :ok_hand: daar zou ik zeker weten de Speedy en IWC voor weg doen. De Explorer zou ik dan nog even houden als dat budgettechnisch kan.

3 likes

2 likes

Wat is dat toch met blote voeten op horlogefoto’s?

5 likes

Op die Seadweller foto ben ik zelfs helemaal naakt. Gewoon omdat het kan.

13 likes

Hoezo? Doe jij dat niet dan?

Jij hebt een toffe collectie, maar het is tijd voor goud. Geelgoud, roségoud, witgoud…iets, man.

Het is tijd. Je bent er klaar voor nu.

6 likes

Dat gaat ome Roald niet doen :sunglasses:

1 like

…Dumont.

5 likes

Alleen als het zoiets kan worden…

6 likes

Héérlijk :star_struck: maar volgens mij gaat dat nú niet de stap zijn.

1 like

Scherp!

1 like

Cartier Santos overigens ook door o.a. de kastvorm een mooie aanvulling :ok_hand:

1 like

Ja al eens gepast maar kan het niet eens worden over de maat. Wat vooral weer door die kastvorm komt :sweat_smile:

1 like

De JLC Moon ook al eens gepast? Daar heb je ook al wel eens over getwijfeld meen ik.

Jazeker, met vrindje Metin bij Gassan. Super tof.

1 like

@HanDavinci tijd om @Rolopalooza onder je vleugels te nemen

1 like

Deze al gezien? 39.5 mm, 12.15 mm hoog.

Als tegenhanger voor de Hulk. Je hebt al genoeg Rolex :stuck_out_tongue_winking_eye:

8 likes