Horologisch dilemma: Explorer vs Superocean II + MM300

@RLC … al wel eens spijt gehad van wat je verkocht hebt? (verhaal van de explorer mbt aanschaf submariner (grail) begrijp ik wel) … op welke termijn heb je het geld bij elkaar voor de explorer met behoud van deze 2?

1 like

That’s me!

Nooit echt seller’s remorse gehad. De truc is om wat mooiers terug te kopen, dan ben je het vorige horloge zo vergeten. Maar zowel de Breitling als de MM300 verkopen is best een rigoureuze stap, beide in mint conditie en uit productie en wellicht niet meer op deze manier terug te krijgen, dus vandaar de twijfel. :sweat_smile:

2 likes

Ja klopt, ik moet niet oordelen over horloges die ik nog niet gezien heb. Echter doet de afwerking van mijn Steinharts en Obris Morgans ook niet onder voor mijn Omega’s. Die banden en sluitingen van de pre 2000 Omega’s is echt beneden peil…:grimacing:
En ik stoor me nog steeds aan mijn vlekjes op mijn Milgauss Bliksem :grin:

1 like

7 likes

Puik plan :ok_hand:

1 like

Als het mijn eigen keuze zou zijn zou ik het meteen doen. En dan ook gelijk die SMPc omruilen voor een blauwe naast al dat zwart/staal.

2 likes

Zie die breitling in de diverse plaatjes -topics nog best vaak voorbij komen … dat zal niet voor niets wezen :wink: … die explorer is in ieder geval ook een te gek horloge! Succes met het dilemma, … is mi geen foute keuze te maken in ieder geval! :smiley:

1 like

Je weet wat er moet gebeuren en je hebt al gekozen lijkt mij. Weg die twee en haal het horloge op die je graag wilt dragen :+1::+1:

Vind de Explorer verreweg het mooist. Dus zou de anderen kieperen.

Je zou ook voor de verandering eens iets anders nemen. Blauw bijvoorbeeld!?

4 likes

Wat moet ik doen ?

Haha gaat niet gebeuren.

Ik zie wat je doet.

Groot offer.

Aanwezig op de pols.

Hoe kon ik het vergeten.

Uiteindelijk wil je toch een Sternglas.

16 likes

Meteen doen.
Maar ben je met verkoop van die 2 niet net over de helft van de expl?

Niet met de RLC prijzen.

12 likes

Ik zou voor de explorer gaan. Weg met de Breitling en de seiko. Milgaus zou ik zeker niet nemen, seconde wijzer vind ik echte afknapper.

1 like

Goeie. Ik zou ook zeker geen bell & ross chrono nemen vanwege de pushers.

Ik zou optie C kiezen: doorsparen.

1 like

Dus dat. Onwaarschijnlijk tuttig model. Dan is een zwarte Carrera 39mm nog spannender en een stuk goedkoper. Moet er perse een kroontje op staan is een Air King gelijk een stuk leuker.

1 like

Precies dit!

3 likes

Dan is de Seiko een no brainer om weg te doen…
The MM300 is measuring 44mm wide (42mm across the bezel). It is a bit on the thick side at 14.6mm

Paardje wordt dan niet zo blij.

@RLC ik zou denk ik ook voor de Explorer gaan. Die kun je ook nog op een nato of een lederen band dragen. Hiermee begin je wel stukje bij beetje van je ‘diver’ collectie af te stappen.

Als ik denk aan gebalanceerde collecties dan denk ik aan die van @Erik11 en @Watch2Morrow:
Sub, Zenith, Speedy, Milgauss… iconen en wat speels.

Ik vraag mij echt oprecht af of die van jou allemaal evenveel polstijd krijgen. Als ik een 114060 zou hebben, dan zou de rest niet meer uit de doos komen (op de Speedy na).

Succes met de keuze!
We zien van de week de NA wel verschijnen. :metal:

9 likes

+1 en vergeet @tompj, @Brick niet en qua vintage @Amice :slight_smile:

5 likes