Eens. Ik weet alleen niet hoe groot de collocaties zijn. Erik en Metin hebben allebei iets van 3-4 horloges. En ik denk dat ze met die ‘beperkte’ hoeveelheid de keuzes hebben gemaakt die de meest veelzijdige collectie heeft opgeleverd. Wil de anderen niet te kort doen hoor. Die collectie van jou heeft ook potentie. Klein, maar zeker mogelijkheden om iets te worden.
Vroeger had ik zelf altijd de wens om de Sub, Seamaster en SuperOcean te hebben. De 3 duikers van de merken die mij het meest aanspreken. En nu zou ik dat kunnen doen, door de Pepsi af te zinken… maar nee, ik heb liever 1 ‘dikkere’ dan vanalles in dezelfde hoek. Zeker als ik een baan zou hebben die mij geen horloge laat dragen overdag, zoals die van Ralph.
Ik draag mijn horloges ook alleen in het weekend helaas. Het heeft er voor gezorgd dat ik meer geniet van het observeren en uitstallen, dan van het dragen. Het maakt me er alleen niet minder hebberig door, hoor
De anderen hebben idd een mooie collectie en ook niet te groot en te klein. Daarmee een juiste balans gevonden.
Denk in de @RLC situatie ik idd nog gerichter zou gaan zoeken door de beperking van het dragen. @JPM Kan me voorstellen dat je daardoor zelfs ‘hebberiger’ wordt.
Ik bedoel dus eeeeeeh, even teruglezen… Ik bedoel denk ik dat de beperkte frequentie waarin je iets kan dragen niet hoeft te betekenen dat je alleen de dikste variant uit het gamma van een merk hoef te hebben. Dit omdat voor sommige het plezier niet eens zit in het dragen.
Ikzelf vind diverse disciplines met hier en daar een beetje overlap wel leuker dan één hele dure kneiter. Je hebt nu nog steeds alleen maar een GMT van alle sport- en tooldisciplines. In jouw geval is het wel een moddertjevette, maar dan nog.
Ik vrees bij het teruglezen dat ik misschien nog niet helemaal wakker ben en mijn punt niet helemaal heb gemaakt, maar het zal wel goedkomen toch?
Dit vraag ik mij ook af. Zeker als alles zo op elkaar lijkt. En zeker met een 114060 in het team.
En dit. En eerlijk je hebt gelijk wat betreft het ooit terugkopen in mint van de Seiko en Breitling zal lastig zijn. Maar kom op. Het is een Breitling en een Seiko.
De poll staat trouwens op 76-24 voor de ex.
En wat @jurk en @bidle zeggen, je krijgt langzaam aan een gebalanceerde collectie terug.
Andere mogelijkheid is dan ook op termijn minder horloges en hogere kwaliteit of gebalanceerder.
@bidle, overigens vind ik naast jouw collectie (over draagtijd gesproken ) de collectie van @Rolopalooza ook goed ik elkaar zitten. ️
Zo heeft iedereen zijn eigen voorkeuren.
Ik blijf toch liever bij 1 heul vette. Maar laten we wel wezen, alleen maar door de waardestijgingen zou ik kunnen kiezen. Anders had ik ‘gewoon’ een 8,5K horloge. Niks meer en niks minder. De collectie van @RLC is daar een veelvoud van. Dat geld heb ik niet, nog voor over. Te veel mooie hobbies. ️
Het dilemma over wat ik s’ochtends op mijn boterham moet smeren is nog groter als deze als ik eerlijk ben. Met zon mooie collectie als de jouwe , wat maak je je druk joh. Natuurlijk de breitling houden
Haha briljant.
Dat er voor veel dingen Engelse woorden of afkortingen gebruikt worden begrijp ik, want dat is gewoon handiger of duidelijker (woorden zoals email, bracelet, bezel, lugs, bs of zelfs wtf), maar voor de rest wordt het voornamelijk gebruikt om populairder over te komen.
Nederlands is blijkbaar te lastig, en niet stoer genoeg meer.
Horloges zijn emotie; het is voor de meeste mensen hier niét het doel om rationeel verzamelen om tot de meest “uitbalanceerde collectie” te komen denk ik.
Als ik jullie niét zou kennen uit eerdere posts zouden jullie posts raar en vooral hautain overkomen!
Als ik de horloges in iemands collectie tof vind dan vind IK het daarmee een mooie collectie.
En of het daarmee uitgebalanceerd of niet te groot of te klein is…mjah…dat interesseert mij totaal niet.
Misschien ben ik niet intellectueel genoeg voor kritische beschouwingen over horloge collecties?
Potver!!! Dus nu ben ik opeens niet Hautain meer? Sacre Blue kerel. Al die moeite… voor… voor… NIETS!!!
Ps. Ik bedoelde juist het tegenover gestelde. Juist als je niet een heel grote collectie hebt en je hebt daar de juiste keuzes in gemaakt vind ik sterk. Als je alles kunt kopen is het relatief makkelijk.