Horologisch dilemma

Nou ben ik steeds benieuwder aan het raken. Staat dat adres überhaupt op een foto met de S80-die-er-uitziet-als-een-S60 of is het een andere foto? Ik ben al een uur aan het zoeken of zo. Ik had me nooit gerealiseerd hoeveel foto’s er waren!

6 likes

Ja, wel je nummerbord blurren maar niet het adres :joy:

1 like

Zoek nou eens even adequaat. Ik ben ook benieuwd.

JA! Zo begon het eigenlijk! :joy:

1 like

Maar waarom zou je je adres op een foto zetten? Dat is wat ik me afvraag

2 likes

Heeft ‘ie zijn adres op een foto gezet?

1 like

Hij droeg door de jaren heen veel meer horloges dan alleen de Doxa.

Rolex Sub en Dweller. Longines LD. En een paar dikke Omega duikers. En zo nog een paar.

1 like

Hij leert het nooit.

1 like

Een Omega PloProf zou zeker cool zijn.

1 like

Zelfs Seiko :joy::+1:

1 like

Om na jaren van zoeken er eentje te hebben en dat dat out of the blue een haast onmogelijk NÒG mooier exemplaar opduikt en je die vlug koopt!

Stukken leuker dan een horloge dat vol in productie is of een dertien in een dozijn vintage als een Datejust kopen!

1 like

Nee, uiteraard niet. Hij is van een goede vriend van me. Die hem al 9 jaar overal mee naar toe sleept op de wereld en hem goed gebruikt. Bij mijn weten heeft hij geen lekkage gehad, maar het kan zijn.

1 like

e0783c8f67e429efd9190381394d3a898fde916d_1_500x500

7 likes

:laughing:

2 likes

Beest van een auto en alles behalve saai

Het gaat hier over horloges.
Lets klets watsjes!

4 likes

Die bullbar hoort op je Toyota niet op je Casio. :smile:

5 likes

:sweat_smile: prioriteiten stellen

5 minuten maar?

1 like

Ik zal trouwens verder even inhoudelijk op het dilemma reageren.

Ik ben zelf heel lang ook van de zwarte dials geweest. Ook met name bij duikers en toolwatches.

Door de veelzijdigheid van een zwarte dial kan dit lang bevredigen. Omdat geen enkel horloge buiten de boot valt.

Tegelijkertijd kan dit als eenheidsworst beschouwd worden.

Het duurde bij mij ook even voordat ik op een punt kwam om meer kleur aan te brengen in de collectie. Ik was nog steeds bevooroordeeld dat een zwarte dial mij beter stond.

Zodoende heb ik een Seiko Turtle geprobeerd met Pepsi bezel. En dat was voor mij een mooie tussenweg om mee te beginnen. Zwarte dial maar wel a touch of colour zeg maar.

Als een witte Explorer II Polar nog te ver buiten je comfortzone is zou je wellicht voor een GMT Pepsi kunnen gaan.

Meer monnies ja, dat klopt.

Maar ik lees ook dat je een serieuze stap omhoog wilt maken. En een GMT Pepsi kan je altijd weer van de hand doen zonder verlies.

Het is maar een idee.

Maar als ik 3 horloges zou moeten missen uit mijn collectie in dat segment dan zou ik ze niet inruilen op een 42mm Expl II.

Die is mij te groot naar mijn smaak. En ik heb 20.5 cm polsen.

1 like