Horologisch dilemma

Hallo allemaal,

Ik zat te brainstormen over wellicht de volgende stap.

Dit is mijn huidige collectie, zoals inmiddels denk ik wel bekend hier.

Het volgende horologische dilemma’s deden zich voor.

Stel de volgende gaan de collectie verlaten:

  • Tudor Black Bay Black 79230n
  • Tudor Pelagos 25500tn Two liner
  • Breitling Superocean II 42 A17365

Inruil voor een Datejust 41 met gladde bezel en Oyster band met PCLs. In een van onderstaande kleuren.

En andere optie is een Rolex Explorer II 42 in wit of in zwart.


Het is best een groot offer. 3 horloges waar ik in general wel erg blij mee ben voor 1 terug, maar dan wel weer een Rolex en een serieuze stap omhoog. Ben benieuwd hoe jullie tegen dit horologische dilemma aankijken.

  • Tudor Pelagos + Tudor Black Bay + Superocean II 42
  • Rolex Datejust 41 gladde bezel en Oyster band
  • Rolex Explorer II

0 stemmers

In het geval van de Datejust 41

  • Zwart
  • Dark Rhodium
  • Blauw

0 stemmers

In het geval van de Rolex Explorer II

  • Wit/Polar
  • Zwart

0 stemmers

Let’s talk watches! Cheers! :sunglasses: :+1:

P.S. Het argument van meer kleur in de collectie is voor mij minder belangrijk. Het gaat puur even om de horloges zelf. :yum:

7 likes

Less is more, mijn waarde friend. :hugs:

9 likes

Met al dat zwart in je collectie zou ik van deze selectie zeker voor de witte explorer gaan :wink:

8 likes

Ik zeg doen! Maar dan wel die blauwe datejust, om wat kleur in de collectie te brengen.

7 likes

Idd, zie het nu pas, wat een saaie collectie :wink: :joy:

Ik zou ook een witte explorer of blauwe dj kiezen. Succes.

3 likes

Los zijn het mooie horloges maar ik vind het maar een saaie collectie. Ik heb het gevoel dat ik 6x naar hetzelfde horloge zit te kijken.

Knal er wat kleur in. Kies wat anders dan een duiker

3 likes

Alles verkopen en 1 of 2 echte topstukken kopen, nu veel van hetzelfde uit het zelfde segment en vaak nog obligate 13 in een dozijn stukken. Ontstijg dit niveau.

10 likes

Ga nou eens voor de Cartier Tank !

Maarre, moet er geen schaaltje onder de Begonia, ivm kringen op het hout ???

22 likes

Ik zou de BB houden. Inderdaad Pelagos en Breitling eruit. Verder zou ik een blauwe datejust kopen, maar dan wel de 36 mm versie met fluted en jubilee. Je hebt al genoeg oyster(achtige)banden en is eens weer wat diverser!

2 likes

Ik vind dat je een bijzonder inspiratieloze DJ hebt uitgezocht… maar anders zou ik gaan voor de DJ. En nu eigenlijk nog steeds.

Polar vind ik zelf niet zo mooi… maar dat is misschien omdat ik te wit ben ervoor.

Die pelagos, BB black en Breitling zijn minder dan de rest in je collectie.

2 likes

Ik ben wel benieuwd naar een verklaring hiervoor.

Waarom is het een stap omhoog? Het merkje?

7 likes

Duh. Zeker niet meer achter zoeken.

5 likes

Toch heb je meer kleur in je verzameling nodig. Je hebt geen idee hoe saai die op het moment is. Die Vintage Omega en die blauwe die ik even niet kan ontwaren zijn het enige wat een eindeloze zee van bonkige zwarte bezels breekt.

Een DJ41 in blauw is een optie, maar ik zou voor een 36 gaan met jouw pols, eerlijk gezegd. Het mag best een tandje discreter. Maar dat Rolex blauw op die DJ’s is erg mooi, dus da’s een gedoodverfde.

Als je dan die rare Omega duiker er ook nog uit flikkert en je doet een upgrade naar een Polar, dan heb je

  • Vintage Omega champagne
  • Polar in wit
  • DJ in blauw
  • Submariner in zwart
  • Speedy in zwart
  • Eterna in het blauw

Dat vind ik al een veel, veel leuker verzamelingetje dan wat je nu doet. Da’s een GMT, Chrono, Duiker, Dresser en twee Sporthorloges, dat zijn kleuren, dat zijn wat merken, da’s gewoon leuk.

Dan heb je nog eens wat te kiezen, Ralph.

10 likes

Eens ! En een Tank. Die wil Ralph graag maar hij moet even durven.

61GK1BqtMYL.AC_UX385

1 like

Ik vind dat nog steeds Rolex-heavy, dus ik zou de Sub er ook uit knikkeren ten faveure van een Seiko duikertje, een Oris Sixty Five of als je per se upmarket de blits wilt maken een Blancpain Fifty Fathoms of Bathyscaphe.

Maar goed, we kennen @RLC inmiddels, dus je moet het realistisch houden.

3 likes

Helemaal waar.

Deze dan :

2 likes

Pak dan een vintage Longines. Die opereerden op zeldzaam hoog niveau in die tijd. Of, het moet gezegd, een JLC Reverso. Want de Tank is me te lomp, en Rolex-heavy verzamelingen staan me tegen. Hoe geinig deze Rolex ook moge wezen. Hij is beter dan een Tank, dat staat vast.

5 likes

De verzameling is een afspiegeling van de mindset van de eigenaar.
Ralph.is, ehh, saai en houdt van de status van het merk met de R.
(Heb de voorkeur voor stoere duikers onder een overhemd nooit zo begrepen en de combinatie stoere duikers en servetje op het bureau ivm krassen al helemáál niet…)

6 likes

In de voorgestelde opties zou ik voor de DJ41 gaan, met een blauwe dial. De EX2 polar vind ik niks, een zwarte gaat nog wel.

De ruil zou ik persoonlijk sowieso maken. Je hebt gewoon te veel horloges, die ook nog op elkaar lijken. Dus ik zou dat upgraden nog verder doortrekken.

Oh en ik zou er eens wat goud bij gooien. En toch eens een 36mm proberen.

1 like

Ik vind de reverso veel lomper dan een tank. Die rare bandaanzet en ribbels… tank is veel eleganter.

2 likes