Horotec 01.504 schroeverdraaierscherper werkt niet met Bergeon?

Ik had ze uitgeboord zodat mijn Bergeon schroevendraaiers passen.

Als er adapter bestaat dan wil ik die natuurlijk onmiddellijk. :sunglasses:

Paar foto’s van het ding in kwestie:

Schets van de afmetingen (met excuses voor de kwaliteit):

De schroefdraad van 13.95 over 1.5 klinkt mij als een gewone M14x1.5.

De “binnen” uitholling is 46mm diep, waarna die overgaat in 3mm voor de laatste paar millimeter.

De diameter van die binnen uitholling is het vraagteken - de Bergeon schroevendraaiers hebben 5.63mm volgens mijn meten, dus 5.7 of 5.8 klinkt dan wellicht het beste vermoed ik. Horotec maakt niks groter dan 5.5 als optie en levert max 5.3 mee. Je zou bijna verdenken dat het bewust is :sweat_smile:

Geen simpel design al bij al, als je het eens in detail bekijkt. :sweat_smile: Maar niet alles eraan is noodzakelijk.

1 like

Dat valt wel mee hoor.

Misschien kun je meten wat de speling is tussen het 5.3mm gat en de diameter van de schroevendraaier die hier wel in past. Dat weten we ook of 5.7 of 5.8mm het beste is.

1 like

De kleinere schroeverdraaiers zijn (gemeten) 4.72mm, en die passen in de adapter eronder van 4.8mm. Dat voelt goed aan, gaat er vlot in met minimale speling. Dus de 5.63 zal prima lukken in een adapter van 5.7 dan.

En wel zo’n fancy machine kopen terwijl het met de hand ook gaat :stuck_out_tongue_winking_eye:

guilty-as-charge-guilty

Maar een T vorm niet natuurlijk :innocent: en het bespaart veel nieuwe bitjes. Of dat vertel ik mezelf toch. :sweat_smile:

1 like

Het tooltje voor @LVA is klaar. Omdat ik het Horotec gereedschap niet beschikbaar had is de passing altijd een beetje een gok. Voor de draad heb ik een hoge kwaliteit M14x1.5 wielmoer gebruikt in de hoop dat die volgens spec is geproduceerd. Ook de speling van de schroevendraaiers in het tooltje moet nog wel getest worden. Uiteindelijk moet het geheel natuurlijk wel naar behoren weken. En anders, gewoon uithuilen en opnieuw beginnen :joy:.

11 likes

En intussen heeft de huifkar met muilezels succesvol de lange en gevaarlijke trek door het Tsjechische hartland voltooid. Doosje in de brievenbus!

En het beestje kan de broeders vervoegen:

Top vakwerk. Het ziet er professioneler uit dan de originele van Horotec :rofl: en past absoluut perfect in de houder.

De speling met de Bergeon schroevendraaiers is minimaal bovenaan, en quasi onbestaande onderaan.

Helemaal in m’n nopjes. Super bedankt @Coosc :v:

12 likes

Schitterend!

Mooi werk @Coosc :+1:

Hier wordt ik blij van! @Coosc

Geweldig! Wat hebben we toch een mooie club mensen hier. Erg mooi gebaar @Coosc

1 like