Horror verhaal met goede afloop (gelukkig)

Ik ging vandaag vroeg de deur uit naar mijn werk en dacht, ach laat ik die paar lege dozen even weggooien. Dus met een stapel dozen onder mijn arm en daarboven op nog een Tupperware met een Thais kliekje van gisteren stapte ik vrolijk de deur uit. Om mijn linker pols zat mijn Citizen Promaster Eco-Drive. Zoals elke dag doe ik de deur op slot aangezien ik het de heren inbrekers anders wel erg makkelijk zou maken.

Ik draai me om, geconcentreerd op mijn dozen en Thaise kliek zodat deze niet op de grond vallen. Toen gebeurde het, bij het omdraaien schraapte mijn Citizen langs de bakstenen muur…“SCHRIEEEEEEEEEEEEEEKKK!”. Tientallen gedachten gingen door mij heen zoals, “ik hoop dat de schade meevalt”. Terwijl ik diep van binnen wel beter wist.

Bakstenen muur + “SCHRIEEEEEEEEEEEEEEKKK!” = verdriet & kras.

Ik durfde haast niet te kijken, maar wist dat ik toch ooit naar mijn horloge moest kijken al was het maar onbewust zodra de grijze massa het nodig acht om de tijd te weten. Even door de zure appel heen bijten en kijken. Het viel alles behalve mee. Er hingen zelfs twee braampjes van het staal aan het uiteinde van de krassen. Precies op de eens zo mooie glimmende rand om het glinsterende saffier.

In de auto heb ik de hele weg naar mijn werk zitten wrijven over de krassen en bramen. Hoe naief kunnen je emoties zijn dat je diep van binnen hoopt dat ze wel verdwijnen als je maar genoeg met je vinger er over heen wrijft.

Aangekomen op mijn werk heb ik de stoute schoenen aangetrokken. Chroom polijstmiddel voor auto’s. Gisteren kreeg ik het van een collega om het te proberen voor een produkt op het werk. Niet dat ik met auto’s werk maar het was bedoeld voor iets anders. Ik dacht, het heeft zo moeten zijn. Eerst maar eens alles afplakken rond de krassen en dan voorzichtig beginnen met polijsten. Er gebeurde weinig. Misschien doe ik te voorzichtig. Nog maar eens polijsten en nu harder drukken. Na een 30 minuten polijsten zijn de krassen helemaal verdwenen.

Wat een wonderspul. Als mijn collega een meisje was geweest had ik hem gezoend!

Helaas heb ik geen foto’s hoe het eruit zag, maar ik kan wel laten zien hoe het er nu weer uitziet. Sorry voor de slechte foto’s maar mijn vriendin heeft de goede camera meegenomen.

De krassen zaten tussen 12 en 13 uur. Zoals je ziet is het weer helemaal glad en glimmend. :slight_smile:

Dat is mazzel hebben, maar nu ben je wel verplicht om je geheim prijs te geven;

Welk product heb je gebruikt en waar kun je dat halen?

VrGr,

Vincent

ps, als je het de komende niet zo druk hebt op je werk wil ik je nog wel een paar klokken sturen, mag je mijn camera gebruiken :wink:

Ik zal de info morgen even posten aangezien het op mijn werk ligt. :wink:

Ik ken dat, vreselijk! Gelukkig dat het goed is afgelopen en ik hoop dat je baas niet meeleest anders moet je morgen overwerken :smiley:

Ik ken dat gevoel…je kunt op dat moment wel door de grond zakken!!
een ander zal dan waarschijnlijk zeggen ach…het valt wel mee het is maar een horloge!!!.wat!!!..een horloge!!!(dat begrijpt een "leek"toch niet)en dat terwijl je er zooo zuinig op bent!

Gr Dennis:)

Gister had ik het nog met een lantaarnpaal(dom dom)!

Ik ben blij dat de krassen verdwenen zijn.
Die vervelende thaise klieken ook altijd…
Ik loop tegenwoordig ook minstens een meter van de muur af met mijn linkerpols…

(ik heb vroeger swatch gehad…die hadden van die speciale plastic beschermdingetjes voor op je kast te klikken zodat dit niet gebeurd…ff een flash-back…)

Oef! Heel herkenbaar…

Gelukkig dat je de schade hebt kunnen herstellen (tu)

Ik kan me de eerste kras op mijn Harley-Davidson nog herinneren… Wat een drama. Kras #2 was al een stuk minder erg, van kras #3 weet ik niet eens meer waar hij zit :slight_smile:

Blij dat alles goed afgelopen is. Enne - mocht er eens echt een kras op komen: het is maar een klokje, geen Picasso…

Groet
Mark

Gelukkig goed afgelopen! Laatst heb ik iets soortgelijks meegemaakt.

Ongeveer 2 weken geleden liep in Purmerend in de regen met van alles onder mijn arm in het voetgangersgebied. Wat doe je dan? Je loopt zo dicht mogelijk langs de puien en laten de Purmerreutelaars daar nu ook afvalbakken tegen aan bevestigen! Dus natuurlijk op een ‘goed’ moment: BANG! Een klap met m’n pas nieuwe MWC tegen zo’n afvalbak. Balen natuurlijk. Ik gebruik hem wel als toolwatch, maar toch. Toen ik in de auto zat even een snelle blik: alles zat er nog op een aan, gelukkig, en hij liep nog (military specs hè:)).
De volgende dag toch nog eens even de kast inspecteren, er moest toch ergens een flinke buts zitten. En ja hoor, op 4 uur. Maar, wat zie ik nou: de lunette beweegt! En het was nu juist het speciale van deze lunette: hij zou volgens diezelfde specs niet kunnen draaien! Voorzichtig draaien… en ja hoor er zat beweging in en er kwam opgedroogde lijm onder vandaan. Nog wat meer draaien, nog meer lijmresten, enz… Haha, nu heb ik weer een gewone duiker met een gewone lunette:). Ik weet alleen nu even niet of ik blij moet zijn of toch een heel klein beetje teleurgesteld:(

Zeemeester Schreef:

Dat is mazzel hebben, maar nu ben je wel verplicht
om je geheim prijs te geven;

Welk product heb je gebruikt en waar kun je dat
halen?

VrGr,

Vincent

ps, als je het de komende niet zo druk hebt op je
werk wil ik je nog wel een paar klokken sturen,
mag je mijn camera gebruiken :wink:

Dit is het product:


SOLVOL Autochrome Metal Polish. Het wordt gemaakt door Hammerite.

Die ik heb blijkt een oude tube te zijn. De nieuwe tube kan je hier zien:

KLIK
http://nl.rs-online.com/web/search/searchBrowseAction.html?method=getProduct&R=3406883#header
. Op die nieuwe tube staat dat het een verbeterde formule is. Ik weet dus niet of die ook zo goed werkt. Ik heb het trouwens met de hand gedaan gewoon met een stuk torx doek.

Aaargh. In mijn vorige woning was het trappenhuis bedekt met granol. Een mengsel van grind en schelpen en andere rotzooi. Wanneer je er met je hand tegen stootte lag hij meteen open. Super onveilig ook nog. Gelukkig nog nooit met een horloge tegen aan gebotst. En snel verhuisd. :smiley:

Ik ken dat gevoel. (td)
Zelf heb ik ook zoiets
http://www.dezinvanluxe.nl/forum/viewtopic.php?f=1&t=5281&hilit=tere+zieltjes
een keer meegemaakt. Echt schrikken.

Goed om te horen dat wat speciale poets de krassen als sneeuw voor de zon laat verdwijnen.