Horween of plantaardig gelooid leer

Waarschijnlijk ga ik 2,6 feet bestellen, (circa 0,8m2). Btw en invoerrechten zal je altijd moeten betalen, of je het laat bezorgen of dat je het zelf ophaal.

De enige echte Shell Cordovan komt inderdaad van Horween, er zijn veel aanbieders die andere Shell Cordovan verkopen voor de prijs van Horween.

Horween gebruikt ook paardebillen uit Canada :wink:

En leuk weetje. De buitenkant van t bandje is de binnenkant van het paard.

En de binnenkant van de band is ook van de binnenkant van het paard :wink:

Hier klopt iets niet?

Ik bedoelde dat de binnenkant van de band, de kant is die normaal behaard is. De buitenkant van de band is de binnenzijde van de huid van het paard.

Horween Shell Cordovan vind ik behoorlijk duur in aanschaf, vandaag heb ik Horween Chromexcel in de kleur donker bruin bestelt. :slight_smile:
FF afwachten wanneer de spullen binnen zijn!

Toch wel. Wikipedia: “Cordovan is an equine leather made from the fibrous flat muscle (or shell) beneath the hide on the rump of the horse.” Het is dus nièt gemaakt van de huid. Vandaar mijn wat cryptische toevoeging :relaxed:

Een aardig filmpje: https://www.youtube.com/watch?v=He7EpbyzfPE

2 likes

Dan zal ik de vrouw van Nomos corrigeren :wink:

1 like

is dat net zo’n jonkvrouw als Isabella Damasko?

Was best een katje :wink:

1 like

daar draait een honingvraat zijn pootje niet voor om natuurlijk

1 like

Ik haak af… in mijn opinie heb je 2 soorten bandjes. Mooie en lelijke… :joy:

2 likes

Is die nog erger dan Nadja? Ik dacht dat niet zou kunnen…

Wat betreft zijn er voor mij 4 soorten bandjes, Mooie, lelijke, duurzaam en niet duurzaam :wink:

Hoewel het misschien opgesloten zit in “Mooie, lelijke” zou ik nog er aan willen goed of slecht gemaakt. Kijk maar eens naar bandjes uit Vietnam, de meeste lijken gemaakt door mensen die anders rijstzakken stikken. Het komt niet zo nauw… Symmetrie is een luxe en daar doen we niet aan :wink:

1 like

Dat bedoelde ik ook met duurzaam, zowel het type leder, olie/verf en hoe het stiksel is aangebracht.