Horween of plantaardig gelooid leer

Goedeavond,

Waar gaat jullie voorkeur naar uit, een mooi horlogeband van Horween of een bewerkte plantaardig gelooid leer.

Graag zie ik jullie reacties-/afbeeldingen tegemoet.

1 like

geen idee hoe beide eruit zien of verschillen t.o.v. elkaar

Horween staat toch vooral bekend vanwege hun plantaardig gelooid leer? Alhoewel, hun Chromexcel is half plantaardig half chroomgelooid geloof ik. Wordt ook wel eens gebruikt voor banden, net als hun Shell Cordovan.

Ben nu ook wel benieuwd wat je precies bedoeld, haha

Degene die het mooiste past bij het horloge waar ik het bandje voor op het oog heb.

Zoveel verschillende bandjes die je kan maken…

Ik werk voornamelijk met plantaardig gelooid leer. Ik ben aan het nadenken of ik van de week een stuk leder Horween Chronoexcel uit USA laat importeren.
Ik ben benieuwd wat de mening is van anderen.

Horween heeft leer van het paard en koeien. Chronoexcel is chroom gelooid leer.

Zie twee afbeeldingen wat ik bedoel.

Afbeelding 1 is Horween
Afbeelding 2 is plantaardig gelooid leer

Een lijkt op gewoon leer en twee op suède. Persoonlijk houd ik niet van suède.
Maar je bent een nieuw lid wat bandjes maakt begrijp ik?

Ik ben inderdaad een nieuw lid, die af en toe voor zichzelf bandjes maakt.
De twee afbeelding is de flesh side van plantaardig gelooid leer wat behandeld is.

1 like

Horween :ok_hand: Als je het een beetje netjes kan hou ik me aanbevolen :wink:

1 like

Bedankt Candide, als het zo ver is informeer ik je wellicht.

1 like

Ik heb de beslissing genomen. Aanstaande week zal ik vanuit de USA een stuk Horween chromexcel in de kleur donker bruin bestellen.

Bedankt voor jullie reacties!

3 likes

Verbaas mij er over dat dat helemaal uit de USA moet komen.
Mijn paardenleer komt uit Hongarije. :slight_smile:

1 like

Dat zijn pony’s.

3 likes

Nee schoenen !
Vass genaamd, ze hebben mijn leest, mooi ouderwets handwerkspul met koperen spijkertjes in de hak :slight_smile:

1 like

Ook mooi. Beetje lastig om op je pols te dragen.

2 likes

Ken ze. Plaats er eens een foto van?

1 like

Ghehehehe…

https://www.google.nl/search?q=laszlo+vass+schoenen&biw=1069&bih=899&tbm=isch&imgil=-bBlD-0SgIrwJM%3A%3BGz5mTwIHF-ppnM%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.classicshoesformen.com%252Fshoes%252Flaszlo-vass-new-bespoke-theresianer-half-brogue-trees-43-435de&source=iu&pf=m&fir=-bBlD-0SgIrwJM%3A%2CGz5mTwIHF-ppnM%2C_&usg=__AbVvcYRgGKRegZCKA8HD6NRYs8o%3D&ved=0ahUKEwjdrai7s6jRAhVFCBoKHXcPCsMQyjcINg&ei=lt5sWN2KF8WQaPeeqJgM#imgdii=-bBlD-0SgIrwJM%3A%3B-bBlD-0SgIrwJM%3A%3BW-5CJ_SiSMykpM%3A&imgrc=-bBlD-0SgIrwJM%3A

knippen en plakken kan ik nog wel!

Linkjes plakken! Toe maar! Row row row your boat gently to the future…

2 likes

chique hoor! Nu nog een bijpassende horlogeband :wink:

Als ze van Shell Cordovan zijn, dan komt het leer nog steeds uit de US :wink:

Overigens maken ze in Japan, Argentinie en Italie ook prima Shell Cordovan. Maar Horween blijft de enige echte.

Hou me aanbevolen!
Geen idee of het over serieus geld gaat maar de U.S. is geen E.U. dus invoerrechten. Misschien loont het om een koffer vol maar zelf te gaan halen?