Wel erg toffe high beat uurwerken. 1969 is ook het jaar dat GS alleen nog maar geklopt werd door een Omega quartz prototype, bij de chronometrie wedstrijden, als ik het me goed herinner.
Ga maar eens na wie er in de huidige markt nog echte hi-beat uurwerken maakt, en welke van die partijen dat al bijna zestig jaar doen.
Een no-date zou ik aandurven. Ze zijn leuk, maar niet mooi, in mijn beleving. Althans… een soort van cool ugly.
Oude Seiko uurwerken met datum, daar heb ik m’n bekomst van sinds die Lord Matic.
Niet alle Seiko hebben dat probleem. En voor het Lord-Matic probleem is een goede oplossing gevonden. Dat is geen reden meer om geen Seiko met datum te willen.
Voor mij wel. Vertrouwen komt te voet en vertrekt te paard.
Ik heb nog plenty Seiko’s met datums, maar dat zijn allemaal moderne uurwerken, denk aan de Spring Drive en HAQ varianten van Grand Seiko, en een drietal 6L35 aangedreven horloges.
Vintage, van Seiko of wie dan ook, graag alleen een driehander zonder datum. Mogelijk is een handopwinder chronograaf zonder datum ook prima.
Ik besef dat dat misschien niet rationeel is, maar ik heb er gewoon geen zin in.