Hou je van Bauhaus, minimalistisch?

Misschien is dit wel iets… de nieuwe DuFa Aalto Automatic Regulator

.

42 mm., Miyota automaat, € 550

-> Site

10 likes

Fris en classy.
Well done @RobertGerard, onder anders gesagt : gut gemacht.
:clap::slight_smile:️:ok_hand:

1 like

Erg jammer van dat logo zeg. Dat haalt het cleane gevoel van de dial sterk omlaag.

1 like

ja meeeens , leuk ouderwets logo maar te groot hier …

Mooi👌

1 like

In zo’n geval zou ik het logo op de case back zetten en wellicht een minimalistische letter aanhouden voor enige referentie op de wijzerplaat. Op een plek waar het vooral niet stoort.

Als dat niet kan, gewoon het logo zo subtiel mogelijk en klein mogelijk plaatsen. Niet opgelegd, maar lichtgrijs en klein.

2 likes

Goed verwoord @Teunan87, en volgens de regels klopt het wat je zegt.
Maar in dit geval vind ik het logo een prettig houvast.
Het versterkt daarna ook de minimalistische opzet.
Soms kan iets mooier uitpakken door juist de regels te breken.
Wat dacht je bijvoorbeeld van de neuslengte van een jaguar e-type?
En ondanks die te lange neus is het een waanzinnig aantrekkelijke auto geworden.

3 likes

Jammer inderdaad! Verder is het oprecht een fraai ding, beetje verwarrend die overlappende dials maar dat maakt het ook weer spannend!

Enig idee welke Miyota hier inzit?

1 like

8247 :slight_smile:

1 like

Thanks.

Het aanpassen van aanwezige noodzakelijke elementen is wat anders dan het toevoegen. Maw, minimalisme is enkel de hoogstnoodzakelijke elementen plaatsen met zo simplistisch mogelijke middelen/vormen: dat een auto een motorkap nodig heeft is een gegeven. Of ie nou lang of kort is maakt niet uit als je aan de regels van minimalisme wil committeren.

Bovendien, als iets erg herkenbaar is heb je soms niet eens een logo nodig. Kijk bijvoorbeeld naar diverse Bauhaus stoelen. Herkenbaar door vorm.

1 like

Even aanhaken, als het mag :wink: Minimalistisch begrijp ik. Bauhaus wordt hier IMHO vaak als substituut gebruikt voor minimalistisch. Terwijl Bauhaus dan wel Deutscher Werkbund toch hun eigen kenmerken hebben. Ik zie weinig echt Bauhaus in dit horloge. Maar hoe zou jij het omschrijven?

Bauhaus heeft minimalistische kenmerken. Doelde niet op dit horloge onder Bauhaus scharen, meer als voorbeeld.

1 like

Leuk dat je telkens weer nieuwe horloges weet te vinden,deze is wel een schoonheid :+1:t2:

1 like