Hou jij je horloge aan tijdens het

als ik de vaatwasser aanzet hou ik hem altijd om:D

…afwassen: Zijn er nog steeds mensen die dat doen, anno 2010? Met zo’n borsteltje toch… :wink:

…waterskieen: Nooit gedaan.
…douchen: Vanaf 5 atm (niet te warm natuurlijk) ideaal om ze schoon te krijgen.(uiteraard wel voorzichtig zijn)
…slapen: Vaak op vakantie…
…grasmaaien: Wordt lastig op een balkon…
…euh… jeweetwel: Soms.

Groetjes Martin.

Nooit bij doorgedacht dat een automaat opdonders kan krijgen van een boorhamer of andere trilwerkzaamheden. Toch handig zo’n draadje.
Mijn horloge gaat voortaan af bij het klussen met boormachines etc.

Traveller69 Schreef:

Nooit bij doorgedacht dat een automaat opdonders
kan krijgen van een boorhamer of andere
trilwerkzaamheden. Toch handig zo’n draadje.
Mijn horloge gaat voortaan af bij het klussen met
boormachines etc.

Om een paar dingen te noemen: lostrillen van schroeven (overkwam mij ca 1 mnd geleden met een Movado automaat na fietsen over kasseien: de rotor werd door een losgetrilde kloofschroef geblokkeerd, reparatie van niets, maar wel erg vervelend).

Verder kunnen bijv. stenen door teveel trillingen en erop tikkende asjes scheuren/beschadigen, kan olie gaan migreren en kunnen bij te zware tikken tapjes breken).

Het zal waarschijnlijk niet meteen misgaan, maar als ik een klopboormachine of gemotoriseerde zware grasmaaier moet gebruiken: quartz of geen horloge.

Nog een aanvulling:

na duiken in zout water ALTIJD het horloge grondig afspoelen met zoet water, zout water is uitermate slecht voor zowel de pakkingen als voor het staal van een horloge (met name bij het geschroefde deel!).

Ik heb er ooit een prachtige foto van gezien, een vintage duiker die opengeschroefd was en waarbij de uitsparing voor de pakking helemaal aangevreten was en behoorlijk heftige “pitting” had (putjes metaal weg door de aantasting).

Quartz kan dus wel, OK!! Vervelend, moet ik gaan uitkijken naar een Breitling Emergency (kun je gelijk hulp oproepen als er iets misgaat met het klussen) :slight_smile:

Nee hoor, dan ga ik denk ik toch maar op zoek naar een vervanger voor mijn gestolen T-Touch.

Arjen Schreef:

Het plexi
van m’n Bellmatic steekt ongeveer een meter boven
de kast uit, en dat is een bron van ellende!

Je bent niet de enige die er zo over denkt :frowning:
http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,218852,219082#msg-219082

In beginsel kan quartz er beter tegen, MAAR…

Ik heb al een keer een wijzer gehad die van het minutenpijpje afgeschoten was.
Er is altijd wel een zwakkere schakel :wink:

Maar goed, even in perspectief: het zijn gebruiksartikelen: gebruiken dus!

Dan maar een digitale g-shock. Dat gebruik ik voor grof geweld. Als je er dan nog een barst in 't display kan krijgen, heb je 't wel erg bont gemaakt. Zelf heb je dan waarschijnlijk een arm uit de kom, paar gebroken ribben en een hersenschudding :wink:

marnix_moed Schreef:

Dan maar een digitale g-shock. Dat gebruik ik voor
grof geweld. Als je er dan nog een barst in 't
display kan krijgen, heb je 't wel erg bont
gemaakt. Zelf heb je dan waarschijnlijk een arm
uit de kom, paar gebroken ribben en een
hersenschudding :wink:

:smiley: veel sterker worden ze niet gemaakt.
Een paar jaar terug is er een als hockeypuck gebruikt.
Een andere is bevroren en in kokend water ontdooit.
De man met het wereldrecord diepduiken in grotten, Nuno Gomez, droeg ook bij duiken tot ca 300m diepte een G-shock heb ik ooit gelezen.

Kortom een bizar sterk ding.

Ik doe 'm bijna nooit af. Behalve bij jeweetwel, omdat mijn vrouw soms klaagt dat ik haar soms pijn doe met de sluiting.

Tot afgelopen weekend hadden al mijn horloges een leren band, dus die deed ik altijd af voor het zwemmen. Verder durf ik niet te racefietsen met mijn ‘mooie’ horloges. Voor racefietsen heb ik een Hamilton met ETA 2824. Dat is een erg goed horloge.

Ik verbaas me dat er mensen nog afwassen.:~

Zodra ik de douche gezien heb, doe ik een horloge om. Longines, MeisterSinger, Pequignet. Ga ik klussen of in de tuin werken dan een Gevril. Met verven, doe ik gelukkig niet veel, doe ik geen horloge om. Er komt een Luminox aan om mijn Gevril af te lossen. Gevril gaat wel altijd mee op vakantie, dus in zee, zwembad, zonnebrand etc.