Hou jij je horloge aan tijdens het

…afwassen
…waterskieen
…douchen
…slapen
…grasmaaien
…euh… jeweetwel

?? Hoe voorzichtig zijn jullie met de horloges ? Ik geloof dat ik voor vrijwel al deze activiteiten m’n horloge afdoe (waarbij ik er ook weleens een op de grond heb laten vallen, dus afdoen is niet perse “veiliger”). Heb wel eens mijn TagHeuer Kirium tijdens het waterskieen aangehouden. Kon-ie wel tegen :smiley:

Groet
Mark

Met afwassen alleen die vanaf 100atm om.
Douchen eigenlijk nooit, maar vanaf 100atm wil ik hem nog wel eens omhouden.
Zwemmen alles vanaf 200atm om.

Voor alle andere activiteiten houd ik elk horloge altijd om, dus ook bij grasmaaien, slapen, klussen enz, enz.
Het kan zijn dat ik het horloge aanpas aan de gelegenheid, maar ik ben nooit horlogeloos.

En tja alles vanaf 100atm moet tegen water kunnen, dus doe ik daar ook niet moeilijk over bij afwassen of zwemmen in een zwembad, maar in zee op vakantoe zoals al gemeld vanaf 200.

Het ligt er maar net aan. Vandaag is mijn G-Shock stoffig geworden toen ik wat gaatjes boorde in de muur. Nou, dan gaat-ie mooi mee onder de douche.
Tijdens het afwassen draag ik gewoon mijn horloge. Als ik klus, draag ik dus de G-Shock, gewoon omdat die moeiteloos alles vreet wat ik 'm aandoe (stof, trillingen van het boren en hameren, enz…).
Als ik 's avonds op de rand van mijn bed ga zitten, doe ik mijn horloge van die dag af. Dus tijdens het euh… je weet wel :smiley: draag ik geen horloge.

Oh ja, als ik de auto was, draag ik ook geen horloge. Maar dat is om te voorkomen dat ik met de gesp van het bandje (of het bandje zelf) een kras in de lak maak.

Hoi,

Ik kan alle punten met meestal neen antwoorden :wink:

Groet,

Nico.

Mijn beste,

Ik heb de dag ‘klokje rond’ vrijwel altijd een horloge om de pols.
Wel betreft dat verschillende horloges.
‘s ochtends beschouw ik de dag en leg de verschillende horloges in het gareel, welke ik dan gedurende die dag om de pols gesp.
En ook in het holst van de nacht, draag ik (meestal) een horloge. Zonder horloge voel ik mij in de nacht eigenlijk ‘naakt’.
Nou wil het geval dat, dat ’naakt’ zijn, ook wel z’n voordelen heeft zo in het holst van de nacht.:P:P:P
Want eerlijk is eerlijk, “ik heb een schat van een vrouw”!!

Dus voor nu: “Buona Notte” en morgen gezond weer op.:z:z:z

Orologio Signaturis Temporis.B)-

Hoi MarkV. nee ik houd mijn horloges niet om tijdens afwas klusjes e.d.
maar heb er wel mee gedoken. maar weer snel mee opgehouden want
bij het in de boot klimmen komen er toch wat krassen op her en der.
en ik persoonlijk vind het zonde.
er zijn uitzonderingen daargelaten zoals op een druk strand.
waar ik of anderen niet continu op de spullen kunnen letten.
dus als we dan het water ingaan dan houdt ik hem om.
en tijdens het slapen alleen als ik hem vergeet af te doen.
maar het loont wel om zo voorzichtig te zijn want ik heb een omega seamaster.
(swordhands) en deze is acht en eem half jaar oud. maar ziet eruit als een klok van amper anderhalf jaar. Met vriendelijke groet. N.Visser.

24/7 horloge om… alleen wel verschillende voor verschillende gelegenheden.
Onder de douche gaat er meestal een standaard douchehorloge mee (Casio G-shock op rubber, droogt lekker snel). Maar voor klussen heb ik Seiko Monster, maar voor zware werk gaat er een rubberen G-shock mee.

Ik doe in de ochtend na het douchen mijn horloge om en doe het voor het slapen gaan weer af.
Ik houd het dus eigenlijk met alle activiteiten om, behlave met klussen/verven e.d.
groeten,
Marijn

Niet altijd een horloge om. nooit tijdens douchen. zou niet weten waarom. ook nooit in bed. horloges blijven beneden. Afwas ligt eraan. Meistersinger gaat af maar tauchmeister blijft om. Als ik de deur uit ga moet ik 1 van de zeven dragen.
grtz Twan

ik kan me aansluiten bij de post van mcfr. Voor diverse gelegenheden een gepast horloge, Ik heb s’nachts alleen een horloge om als ik aan het kamperen ben oid. Thuis doe ik hem af.

Tijdens het afwassen hou ik mijn horloge altijd gewoon om, tijdens douchen/baden nooit. Wel tijdens zwemmen (200m). Tijdens het klussen ben ik voorzichtig: met verven gaat het meestal af. Bij klussen waarbij ik bijvoorbeeld moet boren (in steen), gaat-ie af of doe ik een G-Shock om. Heb ooit eens een Fortis ontregeld met gaten boren (met klopboor) in de muur.
's Nachts is-ie meestal af, af en toe hou ik hem om (best handig toch soms). Dat laatste overigens alleen als ik alleen slaap, want mijn vrouw wil niet dat ik 's nachts een horloge draag in bed…
Waterskiën doe ik eigenlijk nooit. Gewoon skiën wel en dan blijft-ie natuurlijk om. Zeilen doe ik nog wel eens en ook dan een (duik) horloge om natuurlijk (maar niet m’n mooiste…).

Sam

Ik was niet af, waterski niet, heb geen gras en er was nog iets…:S

's nachts gaat mijn horloge netjes op het (nacht)kastje.
Douchen of badderen doe ik er ook niet mee (sowieso relaxter, geen tijd zien als je lekker ontspant).

Meestal pas ik het horloge aan op de activiteit, bij geklus/actief gedoe gaat de G-Shock om, bij zwemmen een duiker of ook de G-Shock.

Bij twijfel: doe ik em even in de broekzak of leg em weg.

:slight_smile: mooie topic
Ik heb altijd een horloge om. Soms doe ik 'm af voordat ik ga slapen. Wel pas ik het horloge aan, aan de activiteit. Zwemmen doe ik met een 200m duiker, en klussen met een citizen automaat die ik voor een appel en een ei op ebay gekocht hebt. Daarvoor gebruikte ik om te klussen altijd een ouwe seiko5 maar dat begin ik nu zonde te vinden.

Met mijn Casio Pathfinder doe ik alles, daarvoor heb ik hem toen aangeschaft,

maar met mijn andere horloges allemaal vrij groot en hoog, als ik deze om heb naar mijn werk en ik loop ergens langs dan doe ik automatisch mijn hand op de rug.:smiley:

Ik ben zuinig op m’n horloges. 's Nacht gaan ze altijd af, met afwassen meestal ook.
Voor klussen gebruik ik m’n kwartsklokje van vóór het Horlogeforum-Tijdperk.
In het water/onder de douche draag ik nooit een horloge.
Verder kies ik wel welk horloge ik draag gegeven de omstandigheden.

…afwassen: Ja
…waterskieen: Doe ik niet
…douchen: Nee
…slapen: Nee
…grasmaaien: Heb geen gras
…euh… jeweetwel: Kom op zeg :wink:

?? Hoe voorzichtig zijn jullie met de horloges ?

Redelijk voorzichtig, maar toch loop ik nog wel eens een krasje of deukje op, helaas. Het plexi van m’n Bellmatic steekt ongeveer een meter boven de kast uit, en dat is een bron van ellende!

Ik heb tijdens het afwassen nooit een horloge om als deze niet onder de 200M is. Verder eigen lijk wel altijd…

Tja. en over het laatste… Ik heb een nogal gevarieerd leven als student in a’dam dus doe niet altijd m’n horloge af.:smiley: Ik heb er niet altijd de tijd voor of de mogelijkheid om hem ergens veilig neer te leggen :stuck_out_tongue:

Heb meestal wel mijn horloge om.

Alleen niet bijvoorbeeld bij het auto wassen, dan gaat ie af ter bescherming van de auto.
Wel kijk ik welk horloge ik omgesp voor ik een activiteit ga doen. Beetje klussen in huis gaat gewoon met de Oris duiker. Geen probleem, ding is waterdicht dus als er stof op komt spoel ik 'm wel af.

Bij het naar bed gaan gaat mijn horloge wel af, tegen slijtage van de band en ik vind dat je in bed gewoon ‘naakt’ moet zijn. Gaat na het opstaan wel weer als eerste om, zelfs nog voor een onderbroek :slight_smile:

2 weken geleden op Gili Trawangan gedoken met de schildpadden, met een SMP Pro chronograaf om de pols.

Tot ik die chrono had gebruikte ik, als ik ging duiken (enkel op vakanties in warme landen, ik ben een goed weer duiker ;)) een gewone SMP pro.

Ik laat wel jaarlijks de waterdichtheid checken en eens in de 2 a 3 jaar worden alle rubbers e.d. vervangen.

Dit soort dingen (of klussen, grasmaaien e.d. doe ik natuurlijk niet met een of andere vintage, of met een dresswatch.
Maar het gebruiken van een robuust horloge voor wat hij moet kunnen hebben, daar heb ik geen enkel probleem mee.

Dat strekt zich niet alleen tot duiken/zwemmen/douchen uit, maar ook tot wintersport en sommige klussen (het is slecht voor mechanische horloges om teveel klappen te krijgen, dus timmeren of met een motorgrasmaaier werken terwijl ik een automaat draag: nee, dan gaat er een quartzje om of draag ik geen horloge).

Ter illustratie: