Houden of flipperen!

Na een topic 2 weken geleden omtrent update 2 collectie of gaan voor 3 piece is het een 3 piece geworden. Naast mijn Panerai (312) en mijn Rolex subc heb ik een 114300 , blauwe dial gekocht. Dit voor de formelere (doordeweekse) aangelegenheden.

1e indruk: maat valt me niet tegen. Blauw is redelijk ingetogen en de groene accenten zijn minder zichtbaar dan op sommige foto’s. Erg comfortabel.

Maar nu is mijn gedachtenkronkel: Zal ik niet upgraden naar de nieuwe dj41? Heb een zeer net voorstel ontvangen van een juwelier waar het betaalde bedrag voor de 114300 en het bij te betalen bedrag in lijn ligt van de prijs bij de bekende ‘grijze’ handelaren.

Wellicht dan toch weer naar 2 piece collectie? Pam en dj41 en dan de subc verkopen? Of upgraden en subc houden? Of gewoon is blij zijn met wat je hebt dus ff niets doen!

  • 114300 houden en blij zijn met wat je hebt.
  • 114300 inruilen op 126300 en sub eruit.
  • 114300 inruilen op 126300 en sub houden.

0 stemmers

De 114300 inruilen op een speedy of tag heuer carrera reissue :joy: :ok_hand:

2 likes

Houden! Deze is veel mooier dan de DJ. Ik zou ze zonder bij etaling nog niet ruilen.

3 likes

Ik zou gewoon stoppen met de hobby :joy:

Alles eruit en één …?

3 likes

Dat heb ik al meerdere keren geprobeerd😂
Wellicht bestaat er een therapie!

1 like

DJ met fluted bezel en jubileetje, classic

Ik zou zelf de keuze maken.

1 like

Dat sowieso. Vind het altijd wel leuk wat de meningen zijn.

Merk op dat wat nu volgt een mening is. Wellicht gepeperd, maar toch.

114300, als dat die blauwe OP met groene lume pips is, houden. Altijd. Het heeft geen lelijke datumpukkel, is geen cliché als de Submariner, en is multifunctioneel inzetbaar als sporthorloge wat ingetogen genoeg is voor een pak, als je er even een leertje om legt.

Maar boven alles is het gewoon een zeer mooi horloge van een mooie maat. Prachtig, die OP no-dates. Als er ooit een Rolex gaat komen, en dat zeg ik niet snel, ongetwijfeld zo’n ding. Ik loer.

De DJ die je noemt, heeft weer zo’n rare lelijke datumpukkel, is net 2mm te groot en dus een also-ran. Hij is beter dan de Sub, maar minder dan de zich om je pols bevindende 114300.

Submariner er altijd uit. Hoe sneller ik in een wereld terecht kom waarin ik geen James Bond horloges meer hoef te zien, hoe beter het is.

3 likes

:joy:[quote=“Fate_Amenable_To_Change, post:9, topic:120200”]
Submariner
[/quote]

:joy::joy:

Is het al zo erg gesteld met je?
Ik weet zeker dat als jij een Sub voor je verjaardag krijgt,jij als een kind zo blij bent dat eindelijk het icoon mag bezitten.

3 likes

Origineel liep Bond, in ieder geval in de boeken, met een Explorer. Dus zonder datum e.d. Zou jou als fieldwatch liefhebber toch moeten aanspreken…:wink:

De gouden Gruen is de enige die ik wel zou willen hebben. De digitale Seiko’s en Pulsar’s liggen in mijn optiek in het vaarwater van wat Casio en Junghans beter doen, de Omega’s en Rolexen zijn niet cool, en ik moet eerlijk bekennen dat ik de boeken niet heb gelezen. Een Explorer is zeker tof. :slight_smile:

Neuh, ik zou niet weten hoe snel ik 'm door moest verkopen als ik zo’n gek ding kreeg. Zelfs de 40mm no-date doet het niet voor me. Ik zou 'm gelijk oversteken met een Nomos Ahoi, no cash up, no questions asked. Het is gewoon m’n stijl niet. Hee, het is een mening en smaakzaak nietwaar?

Het is meer dat @eddegroot echt een rete- rete- rete-geile Rolex heeft met die OP en ik hem echt met de grootst mogelijke klem en in zo straf mogelijke bewoordingen zou afraden die weg te doen. :slight_smile: Als iemand, kuch, kuch, me die OP geeft voor m’n verjaardag, dan lullen we nergens over: Dan ben ik zo blij als een kind.

Dus… April, jongens. Als die Oyster er dan echt uit moet… April.

2 likes

Hoi,

De pol kan dicht en wat ga ik ondernemen!

Optie 4😊 Sub c vanmiddag verkocht en mijn 114300 staat te koop.

Ik hou de Pam312 en overweeg een upgrade naar de 233

Verder ga ik lekker zoeken met het vrijgekomen budget van de verkoop van beide rolexen naar iets leuks voor naast de pam. Dit kan 1 horloge zijn of meerdere.

Groet,
Edwin

2 likes

Was niet eens zo gek advies dus :wink:

1 like

Helemaal niet! Zit stiekem naar vc te kijken etc. Ga denk ik toch budget in tweeën hakken. Voel me niet zo senang met 1 klok van …k

Ik ben bezig een Nomos te kopen en ga niet op jouw advertentie reageren. Ik ben bezig een Nomos te kopen en ga niet op jouw advertentie reageren. Ik ben bezig een Nomos te kopen en ga niet op jouw advertentie reageren. Ik ben bezig een Nomos te kopen en ga niet op jouw advertentie reageren. Ik ben bezig een Nomos te kopen en ga niet op jouw advertentie reageren. Ik ben bezig een Nomos te kopen en ga niet op jouw advertentie reageren.

:slight_smile: Ik zag 'm voorbij komen. :slight_smile:

2 likes

Al veel reacties gehad en ik zet hem dadelijk al op hold. Ik vertrouw erop dat een ander forumlid er veel plezier aan ga beleven.

Ps jouw mening werd zeer op prijs gesteld. Gewoon eerlijk en ongezouten.

Groet

Moest meteen hier aan denken

1 like

Ge-wel-dig

1 like

Zoiets is wel erg mooi.

2 likes