Beste formumleden, ik heb een tijdje geleden dit horloge gekocht:
De tekst bij de advertentie luidde: “Vintage Omega Seamaster Cosmic Dat handopwinder met gerestaureerde zwarte wijzerplaat.”
Nu zien jullie waarschijnlijk meteen de discrepantie tussen die beschrijving en de eerste foto, maar die zag ik niet
Nu is mijn vraag: zal ik dit horloge houden als een soort van buitenbeentje tussen de rest. Een soort van herinnering: kijk beter, voordat je wat koopt. Een soort van grappige mislukking: "zo moet het dus niet’ Of zal ik het toch maar weer te koop aanbieden, omdat eigenlijk zo’n horloge niet in een ‘echte’ vintage collectie thuishoort. Wat zouden jullie doen? Los van het feit natuurlijk dat jullie waarschijnlijk nooit zo’n horloge gekocht zouden hebben.
Citaat dmc:
“Ik heb totaal geen kennis waardoor ik al vrij snel het risico loop dat ik een miskoop doe en/of ‘belazerd’ wordt.
Zeker omdat ik deze horloges via marktplaats gekocht heb.
Ik heb echter wel hele goede en positieve ervaringen met degene van wie ik deze horloges gekocht heb.”
Dit is niet degene waar ik die goede ervaringen mee heb (gelukkig!), maar het geeft wel aan dat je als niet-deskundige meer risico loopt. Het was ook niet meer dan 100 euro, maar toch; je kunt er lekker van uit eten. Ik denk er nog wel effe over na.
Dat van die 100 euro is in ieder geval iets positiefs. Maar goed, ik blijf mezelf wel behoorlijk dom vinden. Ondanks mijn geringe ervaring had zelfs ik dit toch wel kunnen zien. Ik blijf er echter bij dat - ondanks de risico’s - je op marktplaats toch wel leuke horloges kunt vinden.
Dat krijg je met zo’n opnieuw beschilderde
wijzerplaat. Voor die max. 100 Euro heb je er niet
teveel voor betaald.
Ik vind een originele wijzerplaat beter maar een mooie redial kan best. Jammer dat deze plaat er niet zo fraai uitziet.
Als je wel tevreden bent met de rest van het horloge, kan je misschien op zoek gaan naar een passende originele wijzerplaat en deze laten wisselen. Op ebay kan je soms ongelooflijke vondsten doen.
Is dat geen oplossing?