Houder voor zakhorloge

Hoi,

Ik ben Rik, 20 jaar, uit Emblem (Antwerpen) en sinds kort gefascineerd door zakhorloges.
Mijn eerste aankoop (een Phenix) is vandaag aangekomen.

Ik heb ook al een aantal oude doosjes gekocht, waarvan er een paar het glaasje missen.

Nu zou ik bij één ervan toch een nieuw glaasje in willen.

Weet er iemand een (internet-) adres waar ik misschien wat plexiglas of iets dergelijks kan kopen?

En heeft er iemand een gemakkelijkere manier dan met omgebogen randjes vast zetten? Ik heb namelijk geen speciaal gereedschap. Ik dacht het er op te lijmen of zo.

Alvast bedankt.
Rik

Rik

Je hebt een probleem

het kastje van de foto is een kastje waar vroeger de arbeiders/boeren door de week hun dure horloge in droegen om te beschermen tegen beschadiging van de kast, zodat zij op zondag konden pronken als zij naar de kerk gingen door het horloge uit het doosje te halen.
Er bestaan exemplaren met een glaasje meestal in een peervorm zodat ook de beugel in het doosje pastte. het door jou getoonde exempaar zit voor zover ik kan zien geen randje in om het glas in te klemmen en dat is gewoon orgineel zo.

succes met de hobby

Groet
Arie

Rik

Mocht je nog eens iets zoeken aan onderdelen.
Ik ben verzot op belgie en kom daar graag, vandaar dat ik je bijgaande adressen kan verstrekken waar je terrecht kan voor glazen etc.

Swiss axe bvba
Rijfstraat 11 Fournituren info@swissaxe.be
Antwerpen
003232321090
Briamhor nv
Vestingstraat 36 Fournituren Antwerpen
003232313176
Orologio
Vestigstraat 51 Fournituren Antwerpen
003232341400
Meeuws/Mertens
Vestingstraat 54-56 1e etage Restauratie wijzerplaten Antwerpen
003232313735

Groet
Arie

Hoi,

Ja het houdertje had inderdaad een omgebogen randje (eigenlijk 2), maar ik heb dat er af gehaald (lees: gebroken) omdat het glaasje zelf niet mooi was (donker geel :s) en vol krassen en scheuren stond. Dus het was al moeilijk om de tijd te kunnen aflezen. Het randje zelf was ook al deels kapot.

Dus ik vroeg mij gewoon af of het mogelijk was om het glaasje vast te zetten zonder zo’n rand. Ik dacht aan voorzichtig lijm op de rand te doen. Of is het mogelijk om zelf zon randje te maken?

Maar het is zowiezo geen ramp, het was een lot met 9 doosjes, dus heb wel wat reserve :slight_smile:

Alvast bedankt voor de hulp.

mvg
Rik