How To Match A Watch With Your Outfit

Laat ze dat bij Omega maar niet zien James met een Rolex om… :flushed:

Volgens mij hoort de foto zo…

Een dress horloge onder een duikpak mag dat?

4 likes

of een “flieger” ??

White tie is overdag Jacquet en 's avonds rokkostuum. Beide geen horloge, waarbij er een uitzondering gemaakt mag worden overdag in de vorm van een zakhorloge.

Black tie geen horloge, wel zakhorloge.

Pak mag alles dressy (maat < 39 is onzin, een MS kan prima bij voorbeeld).

F91w kan alleen bij drukke gelegenheden toch?

2 likes

mag 38,5 ook nog? :wink:

Tuurlijk!

1 like

@tompj; volgens mij is dit het enige juiste antwoord :+1:

1 like

Juist. Met uitzondering van de promovendus en zijn paranimfen tijdens de academische promotieceremonie dus: dan moet het rokkostuum ook vóór zonsondergang gedragen worden.

Als paranimf en ceremoniemeester…heb ik stiekem toch een dresser gedragen…niemand zag het😀

Business casual mag met elk horloge. En ik me maar telkens druk maken dat mijn monster net te is…
Van de andere kant let 99% van de mensen niet op zijn/haar horloge, of heeft er slechts 1.

Neeee joh…

Geen Monsters, G-Shocks, Citizens Aqualand, of Protreks bij business casual hoor!

En geen U-Boats :wink:

En geen Ingersoll, Perigaum, of Seiko

2 likes

Grand Seiko toch wel?

Uiteraard!

1 like

Da’s “Seiko by Rolex” dus die wel

1 like

Ik heb woensdag een board meeting in Duitsland. Wat vinden jullie, kan deze onder mijn pak?

1 like

In Duitsland wel…

Of is dat een veldfles?

1 like

Hoe meer ik dit topic lees, hoe meer ik van de ene verbazing in de andere val…

Dat je je horloge wat aanpast aan je kleding… daar kan ik nog inkomen, maar zo’n “formeel” gedrag met strikte “dress codes” voor horloges lijkt me toch iets uit de tijden van “Upstairs-Downstairs”…
Of vergis ik me en zitten we terug met een generatie yups met “would-be adellijke ambities” die zich door gewiekste “marketing” laat leiden ? :sunglasses:

Als rasechte bourgondische Belg en fervent horlogeliefhebber kan ik dus enkel maar toevoegen…

Mvg,

Morse.

1 like

De benamingen van de horloges lijken me voor zich spreken over het wanneer te dragen en met welke kleding.

Gelukkig geeft niemand hier wat om en kan je ieder horloge met iedere kleding combineren. Of het er mooi uitziet is een ander verhaal.