Http://www.collectorstime.com/

Heeft iemand hier ooit iets mee gedaan?
Zij hebben een horloge die ik graag wil hebben.

Prima kerel die Zeetan, zou ik gelijk zaken mee doen.
Let je wel op de belastingen

bedankt.
ik zal is uitzoeken hoe dat met de invoerrechten zit.

Of kijk even hier? http://www.horlogeforum.nl/read.php?13,7526

De reden dat ik het vroeg is dat ik een hele mooie sotis heb gezien.
Ik heb hem live mogen bewonderen op Noordeinde.
Ik had bijna ja gezegd maar ik was alleen en mijn vrouw wil ik graag mee laten beslissen. :slight_smile:
1maal thuis ga je on line om hem te laten zien en daar kwam ik ook dit adres tegen.
Ik ben al wezen zoeken bij de douane en invoerrechten maar nog niet helemaal tevreden.
Misschien dat iemand mij wil adviseren.
Het gaat om de Sothis Chronograph Central B 43mm.
Zijn prijs is usd 1320.
Daar komen de invoerrechten en btw bovenop veronderstel ik?
Waar moet ik vanuit gaan?
Off nwprijs in Europa of zijn prijs?

In Den haag kost deze klok euro 1890.
Ik vind het een forse prijs.

Ook waar ik mee zit hoe is de garantie.
Beide zijn geen off.dealer.

Ook heb ik Marley gevraagd om een evt offerte. :))
Ik prefereer marley om de waarheid te zeggen.
Het zal niet meevallen omdat dit model niet meer leverbaar is.

Wat ik wel jammer vind is dat ik heel weinig kan vinden over Sotis.
Historie etc.

Indien iemand iets heeft dan hou ik mij aanbevolen.

De douane rekent 20% invoer/BTW over de waarde aangegeven op het pakketje. Daarom vermeld Zeetan vaak een lagere waarde op het pakje. Let wel op dat hij de verzekerde verzending (FEDEX) wel als waarde de echte waarde meegeeft. Bij verlies van het pakketje loop je zo niet tegen de lamp.

Lees eerst even de (hele slechte) website van Sothis er op na: http://www.sothis-fine-watches.de/ Goed zoeken, er is meer dan je denkt. Daarop komt ook deze tekst naarboven:

We have to inform you, that SOTHIS watches, bought by unauthorized Internet shops are grey market watches. We grant no guarantee for these watches. We grant the manufacturer guarantee only for watches with a Guarantee card with the date of purchase and the stamp of an authorized SOTHIS dealer.

Dus als je een NIEUWE Sothis nou bij Zeetan koopt of bij Horloge Platform, volgens de site van Sothis ben je niet verzekerd van garantie. Als de prijs bij Zeetan dan ongeveer 1330 euro is (1100 euro + 30 euro verzendkosten + 200 (maximaal) import/BTW = +/- 1330 euro) of bij HPN 1890 euro zou ik het wel weten…

Als het verschil nou kleiner (ongeveer 200 euro) zou zijn zou ik wel voor HPN gaan omdat je dan in geval van nood een fysiek aanspreekpunt hebt.

henrik bedankt.
ook ik had de waarschuwing gelezen omtrent grijs import.
tsja wat is wijsheid?
misschien kan marley de sotis voor een mooie prijs aanbieden.
je weet nooit.