Hub Hanneman, de horlogemaker!

Ik kwam een tijd geleden de naam van Hub tegen op dit forum, wat mij enigszins verbaasde. Als je gaat zoeken op de verschillende Smart-fora op het web, kom je dezelfde naam tegen. Als je problemen had met een Smartmotor was er maar een adres waar je naar toe moest met je tweezitter. Hub Hannemann in Kerkrade. Erg mooi om te zien dat iemand kan excelleren in twee professies. Hulde aan de ambachtsman! Ik rij nog steeds rond in de Smart die ik van Hub gekocht heb en als ik iets met een horloge moet, hoop ik dat ik bij hem tercht kan.

En ook hier prima ervaring met Hub. SMP, Rolex en Certina prima geserviced!

Bedankt, Hub! Ciao, Henk

Hallo,

Ik zou graag in contact komen met Hub om mijn horloge te laten maken. Hoe doe ik dat? Of moet hij mij vinden?
Groetjes Gertjan

Ik sluit me volledig aan bij bovenstaande lofuitingen.
Zijn werkwijze is super klantvriendelijk.
Binnen een week had ik mijn horloge gerepareerd retour tegen meer dan redelijke kosten.

Met vriendelijke groet, Jacob Wolf

Ook ik wil graag even een aanbeveling voor Hub achterlaten. Jaren geleden heeft een onhandige juwelier de kroon van mijn Omega Seamaster Quartz dolgedraaid. Omega gaf in 2007 een indicatie van reparatiekosten van € 460, waaronder vervanging van de kast. Ik vond het teveel en heb het horloge aan de kant gelegd.

Vorige maand kwam ik het horloge weer tegen en heb een andere juwelier advies gevraagd. Deze gaf aan kortgeleden een kastvervanging bij Omega heeft laten uitvoeren en dat was in dat geval zelfs boven de € 1000. Hij gaf het advies op zoek te gaan naar een horlogemaker die het uurwerk weer kan laten lopen, eventueel zonder waterdicht maken van de kast.

Ik heb Hub gevonden op dit forum en met vertrouwen het horloge opgestuurd. Hub heeft de oude tube uitgeboord, originele Omega onderdelen besteld, waaronder kroon en tube. Het horloge tikt weer als voorheen en ik ben er weer helemaal blij mee. Hub heeft het uurwerk onderzocht en deze liep als een zonnetje (+0,05s/maand) en heeft ook het glas gereinigd. Het horloge is ook weer helemaal waterdicht.

Kosten waren € 150 + porto, waarvan de helft in onderdelen. Ik ben hartstikke tevreden en raad Hub van harte aan.

Groet,
Bas

Bij het bovenstaande kan ik me alleen maar aansluiten.
Begin van de kerstweek heb ik 2 door Hub gekochte horloges naar hem verzonden. Daarbij heb ik hem nog wat extra’s gezonden. Op de vraag of hij eens naar een Poljot Aviator I, waarvan de chronograaf niet goed functioneerde, wilde kijken mocht ik die Poljot meezenden. Over de kosten kon hij op afstand niets zeggen.
Op de zaterdag na kerst had ik de Poljot alweer terug. Hij werkt weer perfect. Over de kosten heeft hij helemaal niets gezegd.
E-mailcontact is vlot en vriendelijk.
Ik kan Hub bij iedereen aanbevelen.

groet,
Peebee.

Ook ik sluit mij volledig aan bij bovenstaande.

Zijn kennis en kunde is ongekend!

Vanaf nu gaan al mijn horloges voor services/reparaties naar Hub.

Hub heeft mijn oude Omega Geneve uit 1978 onder handen genomen en hij loopt super nu afwijking per dag hoogstens 2 seconden. Het glas is vervangen en hij heeft een sevicebeurt gehad. Dus (tu)

lang leve internet en Hub Hanneman…heb een crosswind special en een ebel discovery bij Hub laten maken.Dit heeft me honderden euros bespaart.
Al die andere jaren ben ik bestolen geweest…bah.

Vandaag mijn Eterna Kontiki teruggekregen van Hub, wederom prima service!
Kortom een aanrader.

Ik heb eens op internet gezocht, maar waar vind ik de adresgegevens en het telefoonnummer van Hub Hanneman?

Groet,

Chris

Ik heb eens op internet gezocht, maar waar vind ik de adresgegevens en het telefoonnummer van Hub Hanneman?

Groet,

Chris

Dit kun je Hub zelf vragen, middels een PB. Je kunt hem vinden met de zoekfunctie van dit forum, onder zijn volledige naam.

Hub heeft mijn pas verkregen defecte Zodiac Sea Ghost weer perfect tot leven gewekt.
Hij vond er binnen no time een stukje afgebroken metaal tussen rotor en stator, verwijderde het, repareerde ook nog iets aan het spoel. Waterdichttest en voor een schappelijke prijs, is het gepruts van deze of gene batterij-wissel, weer helemaal super hersteld.
Hub, zeer bedankt!

Mijn Omega Speedmaster MK2 is geserviced/gereviseerd door dhr. Hannemann. Het resultaat is werkelijk schitterend! Ook was de prijs van deze revisie zeer schappelijk. Bovendien kreeg ik nog een USB stick meegestuurd met mooie foto’s welke tijdens de service van het horloge zijn gemaakt. Voortaan gaan mijn horloges alleen nog maar naar Kerkrade :slight_smile:

Van mij dus een 10 uit 10 (tu)

Hub heeft mij super geholpen en de communicatie was zeer goed. Een aanrader!

Vorige week heb ik mijn Anonimo Militare (met Unitas 6497-1 uurwerk) naar Hub Hanneman verzonden, na het lezen van alle positieve reacties hier. Vandaag kwam het horloge al terug.

Eén ding staat voor mij vast: voortaan gaan AL mijn horloges naar Hub. Uitstekende service! Perfect. Waarom? Om de volgende redenen:

  • communicatie met Hub is snel en prettig: hij brengt je op de hoogte van de ontvangst van het horloge, legt na analyse duidelijk uit wat er aan de hand is, geeft een prijsindicatie, vraagt vooraf keurig of hij er mee aan de slag mag, meldt wanneer het horloge gereed is.
  • zeer scherpe en concurrerende prijs: het noemen van een bedrag heeft geen zin, dat zal voor ieder horloge anders zijn, ook afhankelijk van wat er aan de hand is, feit is wel dat het wegbrengen van mijn horloge naar een juwelier mij zeker het drievoudige had gekost
  • snelle service: dit is wel afhankelijk van het feit of Hub eventuele onderdelen op voorraad heeft of dat deze besteld moeten worden, en natuurlijk ook hoe druk Hub het op dat moment heeft, maar ga er maar van uit dat Hub op dit punt ook zeer goed scoort. Bij mij duurde het precies een week (verzenden op donderdag, retour de woensdag daarop).
  • uitstekende EXTRA service: meetrapport wordt keurig meegeleverd en ik kreeg er ook een USB stick bij met vele foto’s van het onderhoud. GEWELDIG!

Horloge is keurig schoongemaakt, heb hem nu een halve dag om, loopt weer perfect.

Heel veel dank Hub, hulde.

Ik heb het genoegen gehad een weekend in Duitsland met Hub doorgebracht te hebben bij een horlogemakersworkshop. Hij zat toen nog in de autoservice, met name Smarts(van de Swatchgroup)… Ik vroeg me na een paar uur al af wat hij daar deed…Zijn kennis was al op zeer hoog niveau, volgens mij kwam hij meer voor de gezelligheid…:).Naast kundig ook een zeer prettig persoon.
Ik las dat Hub een opleiding in Zwitserland heeft gevolgd en hij zich gecertificeerd hobby horlogemaker noemt.
Qua prijsvergelijk met de reguliere horlogemakers vind ik niet alle commentaren fair. Een ondernemer/horlogemaker heeft vaak een pand/winkel ect. wat ook betaald moet worden. Ik denk dat Hub deze overhead niet heeft en wellicht met wat minder winst genoegen neemt waardoor hij vaak een lagere prijs kan aanbieden.

Wederom een hele positieve ervaring met Hub.

Probleempje gehad, Hub voor me opgelost; snelle service en een hele nette prijs (tu)

Ik weet waar ik moet zijn in de toekomst :slight_smile:

hallo , heeft iemand een telefoonnummer of email adres van hub hanneman voor mij ?

b.v.b.d .

c