Ik had wat probleempjes met 2 horloges.
1)Roamer automatic-Er waren wat cijfers en letters losgeraakt van de wijzerplaat.
2)Seiko perpetual calendar-Hiervan was batterij leeg.
Plaatselijke juwelier-horlogemaker wilde niet aan Roamer beginnen met als argumentatie dat plakken van cijfers op wijzerplaat problematisch is?
De Seiko zou hij opsturen naar Seiko Ned. ter vervanging van batterij.
NB:hij is officieel Seiko-dealer!
Na ongeveer 3 maanden kreeg ik bericht van hem omtrent de seiko.
Hij kreeg ze niet meer aan het lopen. Dit was al vreemd aangezien hij had gezegd dat het horloge naar Seiko werd gestuurd! Dit zou ik verkeerd hebben begrepen. Hij had zo lang op een batterij moeten wachten?
Het electrisch circuit van de seiko zou defect zijn. Het zou dan dus een dure reparatie gaan worden. Aangezien ik al wat '‘nattigheid’'voelde heb ik hier dus geen gebruik van gemaakt.
Via het forum heb ik toen emailadres van H hanneman opgezocht en hem een mail gestuurd. Ik kon meteen bij hem terecht. Hij woont ook nog vlak bij mij in de uurt. De volgende dag kreeg ik al een berichtje van hem. Het roamer-horloge was al klaar.Cijfers en letter bevestigd. Niets meer van te zien.
Het Seiko-horloge had hij helemaal gedemonteerd en bestudeerd wat er allemaal aan gebeurd was. Dit was onthutsend:horloge was gemolesteerd door Juwelier.
Er waren overal breuken en krassen agv ondeskundig werken-Spoel was helemaal gerafeld etc. Hub had een verslagje en ook overal foto’s van gemaakt. Hiermee ben ik vervolgens teruggegaan naar juwelier. Deze kon alleen maar wat verbaasd kijken. Ik vroeg hem of hijzelf aan horloge had gewerkt. Antwoord: nee, mijn horlogemaker.Hij gaf aan dat hij het horloge naar seiko zou sturen om te laten vaststellen wat eraan moest gebeuren.Hij vroeg me wel of hij de foto’s en het bevindingenverslag mocht houden.Hier had ik geen bezwaar tegen. Als het horloge hersteld is zal hij mij berichten en een goede oplossing bieden.
Hij zal het horloge echt niet naar Seiko opsturen hoor. Dit zal hij niet durven! Hij zal waarschijnlijk zijn horlogemaker(als hij het al niet zelf heeft gedaan)hiermee confronteren.
Conclusie:Als ik niet naar Hub Hanneman was gegaan was ik hier nooit achter gekomen. Het is een vakman en hij werkt zeeeeeeer betaalbaar.
Toppertje,X(X(
Gr,
Eddie