Hublot horloge

Beste horloge forummers,

Ik kreeg vansaag de vraag van een collega of dit hublot horloge echt is ja of nee. Ik zei direct nee maar dit was meer op gevoel. Zouden jullie kunnen vertellen waarom deze nep is?

Alvast bedankt! Excuus voor de slechte fotos hier maak ik geen vrienden mee :wink:

1 like

Niet precies hetzelfde horloge hoor, maar kijk even naar de afwerking bij deze:

En nu weer bij deze;

3 likes

:joy:

Zelfs een Hublot is niet zo grof afgewerkt. Kijk alleen al naar de schroefjes van de Gamma op de lunette.
Daarnaast kijk ik naar de scheelkijkende registers op de wijzerplaat waarvan de rechter een datumaanduiding is en de linker een dagaanduiding. Een combinatie die frequent in nep-horloges gebruikt wordt.

Tenslotte, kijk eens naar het “dwars-streepje” van de H op de seconde wijzer, die is verkeerd om

7 likes

:joy:

4 likes

Je collega weet zelf niet of ie een echte of neppe heeft?

1 like

Op de markt zeiden ze dat het echt was zeker.

2 likes

er zijn toch zat mensen die 10K+ uitgeven, dat vergeten zijn of ze dat nou aan een echte of neppe uit hebben gegeven en nog steeds als loonslaaf te werk gesteld worden :thinking: :joy:

3 likes

In geval van twijfel is een Hublot altijd nep. Punt. :roll_eyes::grin:

7 likes

Ja echt hè :man_facepalming:t4:
Áls je nou toch van plan bent om iets na te maken, doe dan iig nog een klein beetje je best.

2 likes

Mooie Hubnot

2 likes

Een voordeel. Als i hem recent gekocht heeft en de verkoper terug kan vinden dan heeft die een hele sterke rechtelijke positie. Vooral als I geen ervaring heeft met luxe horloges en het dus moeilijk had kunnen weten. Anders bij Rolex waarbij algemeen bekend is dat het een duur merk is.

Bij zo een slechte afwerking is dat meteen nee zeggen de enige juiste reactie.

Kerel wat brabbel je nou, hier heeft echt niemand duizenden Euro’s voor betaald en vraagt zich nu af of het wel een echte is.

7 likes

Dan ben je sowieso al niet zo slim maar dat buiten beschouwing gelaten, als kopende partij heb je toch ook een onderzoeksplicht? Of geldt dat niet voor dit soort aankopen?

1 like

Hahahaha!
Je wéét het niet hé…je weet het niet! :joy:

Hublot vragen hier vwb echtheid zijn vrij saai; vrijwel altijd nep!

3 likes

Dit is toch prachtig😂, de moeite die men steekt in het maken van een neppert.

2 likes

Deze is echt verschrikkelijk nep

Afwerking
Formaat
Configuratie van de subdials
Glas
De sluiting etc etc

Er zijn ook replicas met bewerkte valjoux 7750 waar ze een cal hub4100 brug over hebben gemonteerd.

Deze zijn vrijwel niet te onderscheiden van de originele erg bijzonder.

Niet dat ik replicas goed praat, maar er zijn er bij die bizar goed zijn. Maar deze is heel slecht! Lekker in de kliko gooien!

2 likes

Hartelijk dank voor jullie reacties en toelichting. Hij had dit horloge cadeau gehad van een vriendin en vroeg zich altijd al af of het echt was. Leuk om de reacties hierop te lezen. Dit is zo mooi van het horlogeforum. Allen dank!

2 likes

Einde relatie zou ik zeggen. :sunglasses:

3 likes

De minutenwijzer lijkt mij ook veel te kort…