nou het is zover hoor, 5000 euro voor een smartwatch
En ik begrijp geloof ik niet eens hoe ik de tijd moet aflezen op dat ding
‘Zoals de naam al doet vermoeden, gaat Hublot zijn eigen Big Bang ontwerp dat het al gebruikt op heel wat verschillende horloges hergebruiken voor het Wear OS-exemplaar. De specificaties zijn vrij gelijkaardig aan andere recente smartwatches die op Google’s wearable platform draaien.’
Dit voelt een beetje hetzelfde als dat ze een standaard ETA in een horloge van 5000 euro steken. Maar dat kan overigens ook blijkbaar verrassend vaak door de beugel.
Wat een vreselijk apparaat (voor 5K tenminste), en het lukt ze nog steeds niet om die verrekte schroefjes goed te krijgen.
Ik zat eerst te denken, 5000 euro voor een Hublot niet slecht! Het is toch een merk wat zich veel focust op de materialen van de kast. Maar toen bedacht ik me dat dit een horloge is met een accu en daarom niet in de opslag kan worden gelegd voor een half jaar zonder dat de accu daaronder lijd. Dus het is nog meer bedoeld als een frequent gebruiksvoorwerp dan normaal en dan is 5000 euro om je pols toch wel een dingetje vind ik.
In geen 5000 jaar
Waarom zou je een voorwerp van +/- 5.000,- niet frequent om je pols kunnen hebben? Horloges zijn er toch om gedragen te worden? Vooral als je er zoveel aan uitgeeft…
Smartwatch, meh. Hublot, meh. Voor maar 5000 euro, . Nee.
Ik vind de prijs met name hoog omdat een smartwatch over een jaar of tien (waarschijnlijk eerder) echt wel de prullenbak in kan. Een mechanisch horloge kan in principe een leven lang mee of die kun je nog voor een redelijk bedrag weer verkopen.
Een smartwatch is ongetwijfeld handig, maar schrijft af als een dolle.
Een smartwatch is net als een telefoon binnen 2 jaar achterhaald qua technologie. Dus schrijft idd af als een malle. Daarbij is er al jaren lang een (of wel meerdere) ‘smartwatches’ in de markt die bij mijn weten niet heel erg populair zijn zoals bijvoorbeeld deze:
vanwege dat lullige scheve schroefje onderaan hoef ik m gratis nog niet.
ieuw
Haha, helemaal mee eens, koop dan een Casio en ga van de rest van het geld lekker er op uit!
Of koop een andere leuke automaat er naast
Als je een hublot smart watch van 5k koopt ga je niet zitten janken om afschrijving in 2 jaar. Waarschijnlijk koop je op dezelfde dag nog een Richard Mille van 100k.
Ben benieuwd of deze gaat aanslaan…
Het zou tof (en slim) zijn als de smartwatch modulair zou zijn.
Zeg maar: je krijgt er 6 jaar garantie op, in de aankoopprijs inbegrepen: elke 2 jaar een nieuwe (snellere) processor en een aantal gratis nieuwe funktionaliteiten (het ding moet zogenaamd ‘smart’ zijn, nou maak m elke 2 jaar ‘smarter’).
Ook kun je overwegen om add-ons en betaalde services aan te bieden.
Op dit moment (afgezien van het ontwerp) een kast met daarin generieke techniek voor 5k vind ik zonde.
Had Tag Heuer zo geen lanceringsformule bij hun Smart Watches? Na een bepaalde tijd kon je het terug inruilen en kreeg je flinke korting op een Carrera van hen.
Edit: kostte 1350 euro, na 2 jaar kon je zelfde bedrag opleggen en kreeg je dan hun Carrera in de plaats.
Niet de moeite waard lijkt me om er elke 2 jaar voor 1k aan te vertimmeren… En dan nog werkloon.
Zou je misschien niet net zoals bij Tag Heuer hem kunnen laten ombouwen naar mechanisch?
Edit; lees verderop in topic dat @klongy daar ook aan refereert
Doen ze dat? Ik dacht dat je alleen binnen een bepaalde tijd korting krijgt als je hem inruilt op een andere TH of zoiets.