Hugo Jöris

Als fervent verzamelaar ben je vaak op zoek naar horlogemakers. Wat me vaak opvalt is dat ze het veelal (te) druk hebben waardoor wachttijden oplopen, daarom blijf je zoeken.

Ik ben een groot fan van Nico Rijsman, die komt zijn afspraken nauwgezet na en levert zeer goed werk tegen goede prijzen, maar ik ben niet iedere week in Culemborg.

Had laatst een stilvallende Universal Geneve Polerouter waarbij ik een defect vermoedde. Na een tip van een horlogevriendje hem bij Hugo Jöris in Echt gebracht.

Na twee weken een telefoontje: uitvoerig onderzocht, niks mis met het uurwerk. Mijn vermoeden is dat de vroege microtoren van UG niet enorm efficiënt worden opgewonden t.o.v. een full rotor.

Amplitude top, rate en beat error ook super en onder microscoop uurwerk ook nog goed. Advies uurwerk pas over x jaar service nodig. Quote gevraagd, was prima.

Gevraagd naar de onderzoekskosten bleken die €0 te bedragen. Horloge opgehaald met een fles goede Pomerol uit 2010 onder mijn arm.

Nog een tijd zitten bomen over horloges. Mij valt op dat Hugo geïnteresseerd was in mijn puristische focus op referentienummers en details zoals wijzers, platen en bezels maar zelf puur gericht is op de techniek. En dat is het gedeelte waarin ik hem 100% vertrouw.

Kort & goed: ik kom terug,

5 likes