Huidige Invicta versus Vintage Invicta

Ja dat klopt dat historie geen vereiste is maar dat was mn punt niet. Mn punt was dat het eigenlijk twee totaal verschillende merken zijn, de huidige en de vroegere invictia.

2 likes

Dat klopt dan zeker. Philips doet hetzelfde, naam van TV’s verkocht aan een chinees bedrijf en gewoon door blijven verkopen, gebeurt wel meer.

Gezellig hier😂

2 likes

De bedrijfsfilosofie van Tudor is niet veranderd. Een betaalbaardere horloge maken dan een Rolex maar wel met bijna de kwaliteit van een Rolex . Dat was vroeger zo en is nu nog steeds zo.

Ik vind het wel een mooi merk. Alleen al omdat ik mensen graag in hokjes plaats en het onderwerp “Invicta” daar enorm bij helpt.

2 likes

Denk ik wel hoor, check wiki :slight_smile: een soort herstart dan

Recent Tudor models
In 2009, Tudor instigated a major brand relaunch with new product lines. First came the Tudor Grantour Chronograph[17] and the Tudor Glamour collection of classic watches. This was followed in 2010 by the Heritage Chrono, inspired by the Tudor “Montecarlo” from the 1970s.[18] The Heritage Chrono was the first of the Tudor Heritage line of watches designed to echo Tudor’s best-known vintage models and also the first to come with an additional fabric strap.

Opgelost :wink::+1:

1 like

Precies, ik typ gewoon wat ik ervan denk, maar meen absoluut niet de waarheid in pacht te hebben. Maar ergens voel ik wel mee met de TS, daarom dat ik mee doe. Ik vind mijn Invicta namelijk top, maar is helaas wel het enige model van de hele gamma van Invicta dat ik mooi vind.

1 like

Zie het meer als het gewetenloze, sluwe broertje die iedereen voor de gek houdt…

2 likes

Ik heb er zelf niks mee maar …Seiko of Miyota uurwerk is niks mis mee en de rest is een kwestie van smaak lijkt me. Voor mij geen reden om het merk af te branden. Een mening hebben is prima, oordelen is echter iets heel anders.

10 likes

Nee daarvoor vragen ze te weinig per horloge, dat is niet slim toch? Ze zouden er veel minder van moeten maken en exclusievere mooie modellen maken.

Het is inderdaad niet de kwaliteit die slecht is maar de ontwerpen die nog al polariserend zijn :+1:

Ik heb zelf ooit toen ik hier begon in een donker duister verleden 3 Invicta automatische horloges gehad. 1x de grand diver en 2x de pro diver (blauw en zwart), maar zonder de kartelbezel want wilde beslist geen Rolex imitatie. Kon ik niet over mijn hard verkrijgen, voelde niet juist. Vond ik als liefhebber respectloos. A fin het enige degelijke aan deze automatische Invicta’s was het uurwerk dat afkomstig was van Seiko. Mijn tip is dus (en dat had ik zelf ook veel eerder moeten doen) koop gewoon een Seiko. SKX, Turtle, Samurai, Sumo, Seiko 5 maakt niet uit, veel meer horloge met wel een Heritage en historie. Daar ga je beslist geen spijt van krijgen.
Als liefhebber walg ik van merken als Invicta en Steinhart met hun slappe filosofie en gebrek aan eigen inspiratie. Teren op het succes van de gevestigde orde, maximaal harken.

3 likes

Mooi klokje

1 like

Heb een Invicta gehad om te shockeren………………………………… :joy: :kissing_heart:

1 like

Precies, feiten van meningen scheiden.

De merknaam is in 1991 overgegaan in Amerikaanse handen, nadat het oorspronkelijke merk in de Quartzcrisis ten onder ging. En de huidige eigenaar bouwt er een bepaald imago omheen. Hij is niet de enige die daarvoor een oud merk met historie gebruikt!

Voor de rest heb ik niks met Invicta, maar ik heb er ook niets tegen. Het staat gewoon niet op mijn radar. Net zoals Sinn; mooie horloges maar ik heb er persoonlijk niets mee.

1 like

Je kiest voor veel omzet en een lage marge òf voor weinig omzet en een hoge marge. Beide zijn geldige business-modelen.

Ik heb een Turtle en een SKX gehad, beiden te (top)zwaar en die eerste gewoon te groot, de Invicta is veel beter geproportioneerd, zit veel lekkerder en is ook nog eens veel voordeliger, nu maakt die prijs mij niet zo veel uit, maar de leukste (low-)budget diver is m.i. toch de Invicta Pro diver.

3 likes

Zal inderdaad wel liggen aan de markt die zij willen bedienen, dus inderdaad veel omzet en een lage marge.
Maar wie vind je dan dat ze voor de gek houden, daar was mijn reactie eigenlijk op bedoeld

Ik heb alleen nog niet echt gezien hoe die historie gebruikt wordt anders dan dat op de site staat dat ze sinds 1837 al bestaan. Ik zie er bij de horloges zelf eigenlijk niks van terug.

2 likes