Elke dag zie ik collecties voorbij komen met uiteenlopende categorieen, prijsklasse en bijzondere exemplaren. Hierbij mijn collectie. Aan jullie de vraag wat jullie zouden aanschaffen als volgende in de rij. Ik denk zelf aan Tudor BB58, zodiac seawolf of door sparen voor een Rolex dayjust. Graag jullie advies
Die “Oris” vervangen door een mooie echte Oris.
Ik mis een lekkere duiker in je collectie. Een Seiko duiker bijvoorbeeld.
Die Oris vind ik juist supertof. Die heeft echt karakter.
Gegeven je openbare voorliefde voor kleinere vintage horloges (leuke Prisma, Oris en Omega, trouwens) en een DD hommage in de kist hebt, maar maar één duikhorloge zou ik misschien naast de Seawolf en BB58 wel een paar andere opties overwegen:
- Superman 39, Yema
- Super Squale
- Oris Sixty Five 38
- Black Bay 54 (ik vind de maat van de 54 mooier, maar de kleurstelling van de 58… Allebei passen dus)
Op termijn zou ik die daydate hommage de deur uit bonjouren voor een 36mm DJ, als dat model me zo gegrepen had. Zelf vind ik horloges als de Oris Big Crown x Cervo Volante mooier qua maat en stijl, maar als de DJ je ding is zou ik daar op een gegeven moment voor het echie gaan.
Het is geen Oris, het is een fake.
ik dacht een tof vintage model.
Eerlijk gezegd heb de Oris op een rommelmarkt gevonden en dacht een perfecte vondst te hebben gedaan( tegen beter weten in)
Ja de super Squale heb ik ook aan gedacht. Ik vind alleen de bracelet niet mooi.
Kun je daar iets meer over zeggen? Zonder onderbouwing vind ik dat ook wat suspect namelijk.
Als ik de foto google kom ik uit op Etsy of bij een verkoper in India. Die zegt dat het een vintage is uit de jaren 80. Aan de andere kant: het is India. Dan doemen de Bombay Specials op in m’n hoofd.
Ik zou 'm op leer kopen, maar wat heb je tegen een lekkere BoR band?
Oogt als Bombay special
Ja, maar wat zijn de kenmerken die zo ogen? Niet wetende wat Oris in de jaren 80 deed.
Kunnen we misschien een tandje educatiever zijn? Allemachtig, al die korte kut antwoorden… Zo jammer dit.
Eerlijk gezegd lijkt mij een duiker op leer een paradox.
Mumbai special.
Een duikhorloge is sowieso nooit meer in de zee te vinden, dus als lifestyle-piece zijn ze geweldig. Zeker als je kleinere Skin-divers koopt, die hebben die vibe.
Mocht je nou eens gaan zwemmen, scoor dan een tropic of NATO bandje bij, en je bent het heertje. Maar evengoed kan ik een BoR band goed hebben.
Niet in het Nederlands.
De tekst 17 jewel shock proof, de nieuwe kast met typische bezel en de uurmarkers. Google maar eens op Oris 17 jewels “shock proof” en je ziet alleen maar Mumbai specials.
Klopt, deze komt (inderdaad) uit India.
Mensen die vragen waar je dat dan aan ziet - simpel, ervaring. Genoeg gezien hebben. Het is niet heel veel makkelijker te maken. Bij zoeken naar online vintage Oris - wees HEEL erg op je hoede, 95% is Indiase fake.
Werkelijk geen idee waarom er bij HMT (da’s een gok hoor) voor gekozen is om zich specifiek op het B- merk Oris te richten, wat betreft het op grote schaal namaken van in feite nooit bestaand hebbende modellen.
Tsja, wat niet?
Glimmende kast
De manier waarop 17 JEWELS SHOCK PROOF is geschreven
De bezel
De minuten in cijfers aan de verkeerde kant van de indexen
Swiss made ergens tussen gefrommeld.
Generieke kroon
Patroontje op de dial
Er zijn veel “orissen” uit india met dezelfde soort look. Wel vaak met een tropischere kleur.
Eigenlijk schreeuwt t hele ding India.
Het klopt gewoon niet. En dat is ervaring, om dat meteen te zien.