Sub, PO8500 en Gshock zou ik minimaal houden.
Heb je ook nog geen idee in welke PAM hoek je het gaat zoeken? Luminor, mini-fiddy/Luminor 1950, Radiomir of Radiomir 1940?
Sub, PO8500 en Gshock zou ik minimaal houden.
Heb je ook nog geen idee in welke PAM hoek je het gaat zoeken? Luminor, mini-fiddy/Luminor 1950, Radiomir of Radiomir 1940?
Sub en 8500 houden. Certina en G-shock als beaters houden en de rest verkopen
sowieso de PO2500 verkopen en de PO8500 houden….
Iedereen alvast bedankt voor de reacties.
Voorlopige stand in mijn gedachten tot nu toe:
Tudor: Gaat
ML: Gaat
Sub: Blijft
Omega: 1 van de twee blijft
Certina: Mag gaan, hoeft niet
Casio: Blijft
Overige: Blijven
Nu is de volgende vraag:
Omega 8500 of 2500 eruit. De 8500 is de grootste versie en de 2500 is de mid versie.
Ik vind ze beide schitterend.
De 8500 moet blijven…veel mooier
Allereerst; mooie collectie met toppers. Maar ik zou het volgende doen;
Submariner, absoluut een geweldig horloge. Die moet blijven.
Omega: Beide weg, koop een 42mm 8500 terug. Best of both worlds. Formaat van de 2500, geweldige uitstraling van de 8500. 
Maurice Lacroix: weg
Certina: weg
Beaters: weg, weg, weg. Met de super collectie die je straks overhoud draag je die toch alleen maar bij het klussen of op het strand.
SKX007 is een goed voorbeeld van een coole beater.
Tudor: Als liefhebber en eigenaar van 2 Tudors mag ik dit zeggen. Een nieuwe tudor op nato of leren band ziet er niet uit. Het lijkt wel of je ineens tegen de zijkant van een flatgebouw kijkt. Zo hoog die kast. Oke oke ik geef toe, ik maak me er ook wel eens schuldig aan door mijn THC op een nato te knallen. Maar blijf toch hopen dat Tudor eens iets doet aan deze look.
Door gebrek aan de stalen band zeg ik; weg ermee (met pijn in het hart, dat wel).
Zo, nu hebben we aardig gesnoeid in de collectie. We hebben wat geld over vanwege het inwisselen van de seamasters en het verkopen van de rest. Wat kopen we er nu voor terug?
Ik zou gaan voor de Panerai 000. Qua looks zit je goed en je hebt dan meteen je banden monster te pakken. De 000 heeft volgens mij nog niet het in-house uurwerk, maar daar merk je toch niets van met die dichte caseback. HEt ontbreken van het in-house uurwerk merk je wel op het prijskaartje en wellicht ook bij de service beurtjes in de toekomst.
Nu is de volgende vraag:
Omega 8500 of 2500 eruit. De 8500 is de grootste
versie en de 2500 is de mid versie.Ik vind ze beide schitterend.
Moeilijk hoor… Ik zat destijds tussen de ospolmle 8500 skyfall te twijfelen. Beide hebben wel wat. De 8500 is lekker stoer met zn matte tinten. Meestal is ceramisch glimmend, maar omega heeft dat wel leuk gedaan met de grijze po. De lijnen zijn ook wat steviger geworden. En dan natuurlijk t prachtige uurwerk die imho toch echt n stapje hoger is.
Dan de po2500. Minder dik dan de 8500 die voor mij nog meer als n tonnetje draagt. Daarnaast heeft ie wat strakkere/scherpere lijnen die m imho eleganter maakt. T vervangen v de bezel zal ook n stuk goedkoper zijn, alleen komt er natuurlijk wel sneller n kras op.
Conclusie? Allebei weg en de ospolmle nemen :+